کارگروه
حقوق قضایی حسن بصیری هریس
وکالت یک حرفه است و نهایتاً هدف از اشتغال به آن کسب درآمد است، اما یادمان باشد مراجعه کننده معمولاً در موقعیت بسیار بدی به سر می برد. درمانده و گرفتار است. هر برخوردی که باعث شود این حس به موکل منتقل شود که ما منتظریم از گرفتاری او پول در بیاوریم و او را به شکل اسکناس می بینیم، هرگز به ما اعتماد نخواهد کرد. اشتغال به حرفه مقدس وکالت یک موهبت است، موهبتی که از طرف آفریدگار یکتا به وکلا ودیعه داده می شود. شغلی است که با اشتغال به آن می توانید به گرفتاران و درماندگان کمک کنید و گره از کار خلق ...
 

دریافت دیه تصادفات

حسن بصیری هریس

حسن بصیری هریس

در کارگروه: حقوق قضایی حسن بصیری هریس
تعداد ارسالي: 78
4 ماه پیش در تاریخ: دوشنبه, دي 04, 1402 17:28


دریافت دیه تصادف


اگر تصادف با ماشین یا تصادف با عابر پیاده باعث نقص عضو، از دست رفتن افراد یا خسارت‌های سنگین مالی به ماشین مقابل یا اموال و دارایی‌های دیگران شود، باید پیش‌ از هر چیزی با افسر راهنمایی و رانندگی تماس گرفته شود. افسر بعد از بررسی حادثه،‌ مقصر را مشخص می‌کند و کروکی می‌کشد و کروکی در تصادف لازم است.حواستان باشد اگر کسی در تصادف آسیب دید، باید همزمان با گزارش تصادف به پلیس ۱۱۰ با اورژانس (شماره ۱۱۵) هم تماس گرفته‌ شود. این کار می‌تواند جان افراد را نجات دهد. بعد از انتقال مصدوم به بیمارستان باید خودروی مقصر هم برای تشکیل پرونده در کلانتری به پارکینگ پلیس منتقل شود.بعد از دریافت کروکی از پلیس راهنمایی و رانندگی، باید برای استفاده از بیمه شخص ثالث راننده مقصر پرونده تشکیل شود. در این مرحله باید افراد زیان‌دیده کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث و مدارک راننده مقصر را بگیرند برای این کار باید درخواست اصالت بیمه‌نامه از کلانتری گرفته شود. در نهایت برای پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث پرونده برای صدور حکم و تعیین قطعی میزان دیه در دادسرا به جریان می‌افتد و از سیستم عدل ایران دادگاه پیامک ها برای شما ارسال می شود. اما بحث این است که دیه تصادف به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ در پاسخ به این سوال اینکه همه افرادی که در یک تصادف دچار زیان می‌شوند، مشمول بیمه تصادفات هستند. عابرین پیاده حتی اگر در حادثه رخ داده مقصر باشند، باز هم می‌توانند دیه دریافت کنند. راننده و سرنشینان خودروی زیان‌دیده در تصادف هم به طور حتم مشمول دریافت دیه هستند و از محل بیمه شخص ثالث راننده مقصر، خسارت خود را دریافت می‌کنند. یکی دیگر از کسانی که در تصادف می‌تواند دیه بگیرد، سرنشین وسیله نقلیه مقصر است.در گذشته و در قانون‌های قبلی فقط خسارت فوت یا نقص عضو راننده مقصر تحت پوشش بیمه بود. اما از سال ۱۴۰۱ و بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث علاوه بر اینها، خسارت‌های جانی وارد شده به راننده مقصر مانند هزینه‌های پزشکی و دیه جراحت هم به او تعلق می‌گیرد و سوالات زیاد در مورد اینکه آیا دیه تصادف به روز حساب می‌شود؟ در جواب اینکه به صورت کلی و با توجه به ماده ۱۳ قانون بیمه اجباری، دیه همیشه باتوجه ‌به نرخ روز محاسبه می‌شود. این موضوع در ماده ۴۹۰ قانون مجازات اسلامی هم بیان شده است،درصورتی‌که پرداخت کننده بخواهد هر یک از انواع دیه را پرداخت نماید و یا پرداخت دیه به صورت اقساطی باشد، معیار قیمت، زمان پرداخت است مگر آنکه بر یک مبلغ قطعی توافق شده باشد.


پرداخت هزینه قبل از مشاوره در مورد موضوعات منتشر شده به مبلغ 55 هزار تومان به شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۳۴۲۵۰۲۷۲۷ و تماس با ۰۹۱۴۸۷۴۴۳۶۹ مشاوره حقوقی انلاین. برگه پزشک قانونی در مورد محاسبه دیه ،اشکالات ،اعتراضات و ...را می توانید از روبیکا یا ایتا،واتساپ و یا هر وسیله ارتباطاتی که در دسترس دارید ارسال نمایید و در اسرع وقت به صورت دقیق محاسبه و ارسال می گردد.قبل از ارسال، هزینه فوق را پرداخت و تماس یا پیام واریزی را نیز ارسال نمایید.پاسخگویی و جواب به زبان خودتان ترکی ،فارسی،لری،انگلیسی امکان پذیر است.


حسن بصیری هریس جزا و جرم شناسی


 


حذف ارسالي ويرايش ارسالي