کارگروه
حقوق قضایی حسن بصیری هریس
وکالت یک حرفه است و نهایتاً هدف از اشتغال به آن کسب درآمد است، اما یادمان باشد مراجعه کننده معمولاً در موقعیت بسیار بدی به سر می برد. درمانده و گرفتار است. هر برخوردی که باعث شود این حس به موکل منتقل شود که ما منتظریم از گرفتاری او پول در بیاوریم و او را به شکل اسکناس می بینیم، هرگز به ما اعتماد نخواهد کرد. اشتغال به حرفه مقدس وکالت یک موهبت است، موهبتی که از طرف آفریدگار یکتا به وکلا ودیعه داده می شود. شغلی است که با اشتغال به آن می توانید به گرفتاران و درماندگان کمک کنید و گره از کار خلق ...
 

دیه 1402 و محاسبه آن

حسن بصیری هریس

حسن بصیری هریس

در کارگروه: حقوق قضایی حسن بصیری هریس
تعداد ارسالي: 78
4 ماه پیش در تاریخ: چهارشنبه, آذر 29, 1402 18:41


محاسبه دیه و سوالات راجع به دیات


اکثر سوالاتی که می پرسند اینکه در ماه حرام تصادف نمودم بدنم آسیب دیده است آیا دیه دو برابر می شود و خیلی از سوالات مشابه که این روزها می پرسند در جواب چنین می توان گفت که بر اساس قانون تغلیظ دیه فقط به دیه کامل انسان در ماههای حرام یک سوم مبلغ کل دیه اضافه می شود و آن هم فقط در قتل نفس صدق می کند و سایر انواع دیه در ماه های حرام تفاوتی با سایر ماههای سال ندارند.در صورتی که قتل نفس در یکی از چهار ماه محرم،رجب،ذی القعده و ذی الحجه اتفاق افتد پرداخت دیه مشمول قانون تغلیظ خواهد شد.خیلی ها در تماس اعلام می کنند که در محاسبه دیه که در سایت گذاشتید حارصه 9 میلیون تومان گذاشتید ولی برای ما در پرداخت دیه نصف آنرا پرداخت نمودند و خیلی از سوالات دیگر که در این مورد نیز متفاوت است و درصدهایی که برای انواع جراحت سر و صورت در نظر گرفته شده اند برای سایر اعضای بدن نیز صدق می کند البته با این تفاوت که در این گونه موارد درصدی از دیه کامل آن عضو پرداخت می شود و عضو هایی که از سرو صورت محسوب می شوند عبارتند از بینی،زبان،فک،لب و داخل دهان وجراحت سر و صورت انواع مختلفی دارد که به ترتیب ذیل محاسبه می شود.                                                                      


1-حارصه سر و صورت(جراحتی که منجر به خونریزی نشود) یک درصد دیه کامل(9 میلیون تومان)


2-دامیه سر و صورت(جراحتی که وارد پوست شده و منجر به خونریزی شود) دو درصد دیه کامل(18 میلیون تومان)


3-متلاحمه سر و صورت(جراحتی که موجب بریدگی گوشت شده ولی به پوست استخوان نرسد) سه درصد دیه کامل(27 میلیون تومان)


4-سمحاق سر و صورت(جراحتی که به پوست نازک روی استخوان برسد)چهار درصد دیه کامل(36 میلیون تومان)


5-موضحه سر و صورت(جراحتی که باعث آشکار شدن استخوان شود) پنج درصد دیه کامل(45 میلیون تومان)


6-هاشمه سر و صورت(جراحتی که موجب شکستگی استخوان شود) ده درصد دیه کامل(90 میلیون تومان)


7-منعله سر و صورت(جراحتی که منجر به جابجایی استخوان شود) پانزده درصد دیه کامل(135میلیون تومان)


8-مامومه سر و صورت(جراحتی که به کیسه مغز برسد) یک سوم دیه کامل(300 میلیون تومان)


پرداخت هزینه قبل از مشاوره در مورد موضوعات منتشر شده به مبلغ 55 هزار تومان به شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۳۴۲۵۰۲۷۲۷ و تماس با ۰۹۱۴۸۷۴۴۳۶۹ مشاوره حقوقی انلاین . برگه پزشک قانونی در مورد محاسبه دیه ،اشکالات ،اعتراضات و ...را می توانید از روبیکا یا ایتا و یا هر وسیله ارتباطاتی که در دسترس دارید ارسال نمایید و در اسرع وقت به صورت دقیق محاسبه و ارسال می گردد.قبل از ارسال هزینه فوق را پرداخت و تماس یا پیام واریزی را نیز ارسال نمایید.                                                                                      


 حسن بصیری هریس جزا و جرم شناسی


حذف ارسالي ويرايش ارسالي