کارگروه
حقوق قضایی(حسن بصیری هریس)
حقوق قضایی تلفن تماس:09148744369-basiri1000@gmail.com هیچ وقت با چشم پول به موکل خود نگاه نکنید چرا که او از روی ناچاری و اینکه علاجش قطع شده به شما روی اورده است.
 

قتل همسر در هنگام روئت عمل زنا

صفحه اصلی کارگروهها >> حقوق قضایی(حسن بصیری هریس)  >> قتل همسر در هنگام روئت عمل زنا
حسن بصیری هریس

حسن بصیری هریس

در کارگروه: حقوق قضایی(حسن بصیری هریس)
تعداد ارسالي: 78
5 ماه پیش در تاریخ: شنبه, آبان 27, 1402 18:0


قتل همسر در هنگام روئت عمل زنا


خیلی از افراد در زندگی روزمره با مشکلات فراوان روبرو می شوند که از جمله آنها شک کردن به زن خود تا حدی که احساس می نمایند که همسرشان با کسان دیگر همبستر می شوند و نمی توانند ثابت نمایند و اعتمادی که به زن خود در زندگی دارد را با شنیدن یا دیدن همچون اتفاقات تلخی از دست می دهند و بدتر از آن بودن همسر خود با دیگران را برای اینکه دل خود را خالی نمایند و راه حلی پیدا نمایند به کسانی بازگو می نمایند که ممکن است آنها هم با راهنمایی غلط زندگی این فرد را به تباهی بکشاند در پرونده ای که در چند ماه گذشته اتفاق افتاده بود مردی که صبح برای کار کردن از خانه رفته بود بعد از رفتن زن وی با فردی تماس و در محل معینی که چند نفر دیده بودند عمل زنا انجام داده بودند که این خبر به مرد رسیده و با کسانی که تخصص در این زمینه نداشتند مشورت نموده بود که گفته بودند اگر هر دو را به قتل برسانید مجازات ندارید که این راهنمایی غلط مرد را بر این واداشته بود که در هنگام مراجعه به خانه زن خود را کشته و مردی که با زن وی بوده است را نیز در خانه خود بکشد که کاملا این کار اشتباه می باشد و در این مورد چنین می توانم بگویم که جواز قتل در فراش موضوع ماده 630 قانون مجازات اسلامی شرایطی را بیان نموده است و اگر این شرایط فراهم باشد مجوز قتل را داده است نه در سایر موارد که این شرایط عبارتند از اینکه 1-مرد، زن خود را در حال زنا با مرد اجنبی مشاهده کندوحکم این ماده تنها در خصوص همسر مرد است و شامل خواهر یا مادر او نخواهد شد.2-مرد باید دو نفر را در حال عمل زنا مشاهده نماید، به همین خاطر مواردی همچون هم آغوشی یا بوسه ،لمس کردن ، مالیدن و .. از شمول ماده ی فوق خارج است و مجوز قتل نمی باشدو لازم به ذکر است که عمل زنا باید توسط مرد ثابت گردد.3-قتل باید در حین مشاهده عمل زنا باشد. مشاهده ی اشخاص اگر بعد از زنا باشد، مجوز قتل نمی باشد.4-مرد در صورتی می تواند همسر خود را به قتل برساند که زن در انجام زنا اکراه نشده نباشد. اکراه به معنای اجبار شخص می باشد که فرد را در انجام عمل مجرمانه فاقد اراده می نماید. بنابراین، در حالت تجاوز به همسر، مرد فقط می تواند مرد را به قتل برساند و از آنجایی که زن اکراه شده و با میل و رضایت و اختیار به این عمل اقدام نمی نماید، نمی تواند همسرش را به قتل برساند.پس نتیجتا جواز قتل زوجه و زانی را برای شوهردر هنگام مشاهدە زنای آن ها داده و به طور کلی شوهر را از هر مجازاتی معاف دانسته است.


حسن بصیری هریس رتبه علی پژوهشگر تخصصی حقوق


 


پرداخت هزینه قبل از مشاوره در مورد موضوعات منتشر شده به مبلغ 55 هزار تومان به شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۳۴۲۵۰۲۷۲۷ و تماس با ۰۹۱۴۸۷۴۴۳۶۹ مشاوره حقوقی انلاین .
برای همدیگر ارزش قائل بشویم همان طور که وقت شما ارزشمند است وقت ما نیز همان است خواهشمند است قبل از مشاوره هزینه مشاوره را پرداخت و بعدا تماس بگیرید.


 


حذف ارسالي ويرايش ارسالي