کارگروه
چاپ و تبلیغات
در این کار گروه مسائل چاپ و تبلیغات را در ایران و جهان بررسی میکنیم و در صورت نیاز میتوانیم به سوالات احتمالی شما در زمینه چاپ و تبلیغات پاسخ بدهیم
 

ایجاد شخصیت خریدار راهنمای 6 مرحله ای برای رونق کسب و کار شما

صفحه اصلی کارگروهها >> چاپ و تبلیغات  >> ایجاد شخصیت خریدار راهنمای 6 مرحله ای برای رونق کسب و کار شما
محدثه یزدانی

محدثه یزدانی

در کارگروه: چاپ و تبلیغات
تعداد ارسالي: 3
تائید شده توسط:
محمدر ضا مهدیزاده
3 سال پیش در تاریخ: پنجشنبه, بهمن 16, 1399 11:6


ایجاد شخصیت خریدار راهنمای 6 مرحله ای برای رونق کسب و کار شما


ایجاد شخصیت فرضی خریدار به کسب و کار و تجارت شما کمک می کند مشتری مناسب را هدف قرار دهید.


اگر این فرضیه به درستی ایجاد شود ، به شما کمک می کند تا روی افراد خاصی که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند ، تمرکز کنید و تلاش های شما به منظور بازاریابی را جهت می بخشد .


در این مقاله ، ما سعی میکنیم با ارایه شش نکته مفید به شما  کمک کنیم تا در ایجاد دقیق ترین فرض شخصیت خریدار در تجارت خودتان ارائه خواهیم داد و نمونه ای از شکل ظاهری آن را به شما ارائه می دهیم.


شخصیت خریدار چیست؟


شخصیت های خریدار شرح مفصلی از ویژگی های اصلی افراد خیالی است. این افراد واقعی نیستند ، اما آنها نوع افرادی را نشان می دهند که به طور بالقوه می توانند مشتری شما شوند. به عبارت ساده تر ، این همان کسی است که با او بازاریابی می کنید.


 


درک آنچه مشتری شما فکر می کند ، می بیند ، انجام می دهد و احساس می کند برای متمرکز کردن تلاش های بازاریابی شما بسیار مهم است.


 


البته ، هیچ دو نفری دقیقاً یکسان نیستند ، اما می توانیم افرادی را که دارای عادت ها ، علایق ، ارزش ها یا سبک زندگی مشابه هستند ، گروه بندی کنیم. این گروه ها - گروه های مشتری نیز نامیده می شوند - شامل افرادی هستند که دارای ویژگی های مشترک خاصی هستند.


 


6 مرحله برای بدست اوری مشتری ایده آل تان جهت  ایجاد شخصیت خریدار


1. شخصیت منفی خود را شناسایی کنید


اولین قدم برای ایجاد شخصیت خریدار این است که مشخص کنید   کدام مشتری ، مشتری هدف شما نیست.


دانستن اینکه به چه کسی نمی توانید بفروشید برای درک اینکه می توانید به چه کسی بفروشید حیاتی است. ایجاد یک شخصیت خریدار منفی به شما کمک می کند تا با حذف یک بخش اشتباه ، روی مخاطب مناسب تمرکز کنید.


 


در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید برای شروع استفاده کنید:


آیا آنها به آنچه شما می فروشید نیاز دارند؟


این سوال ممکن است واضح باشد ، اما شما باید از خود بپرسید که شخص چقدر به آنچه شما می توانید ارائه دهید نیاز دارد.


آیا آنها توانایی تهیه آن را دارند؟


منابع خود را صرف مصرف کننده ای نکنید که آنچه را که شما دارید  ارزو داشته باشد.


آیا آنها از محصول شما راضی هستند یا انتظارات غیرواقعی دارند؟


بعنوان مثال ، این موضوع می توان به مشتری اشاره کرد که محصول شما را خریداری کرده است اما آن را پس داده است زیرا انتظارات او را برآورده نمی کند.


آیا احتمال اینکه دوباره از شما خرید کنند وجود دارد ؟


شاید بهتر باشد مصرف کننده ای را که احتمال دارد مجددا از شما خرید محصول  کند  را  دنبال کنید. تمرکز بر مشتری یکبار مصرف ممکن است مقرون به صرفه ترین استراتژی نباشد.


آیا آنها بیش از حد پیشرفته هستند یا برای آنچه که شما ارائه می دهید پیشرفته نیست ؟


دانستن محدودیت های محصول یا خدمات شما برای تمرکز بر روی مخاطب مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.


هنگامی که افرادی را که مشتری مناسبی نیستند حذف کردید ، وقت آن است که بفهمید چه نوع مشتری پیشنهاد شما را دوست دارد و چه کسی می تواند تجارت خوبی برای شما باشد. یافتن اینکه چه کسی کالای شما را می خواهد ، به شما امکان می دهد از دید مشتری به محصول یا خدمات خود نگاه کنید - شما باید کارهای خود را همانطور که آنها می بینند ببینید ، نه مانند آنچه که شما می بینید.


2. مشخص کنید مخاطبان شما چه کسانی هستند


با مراجعه مستقیم به مشتریان با آنها آشنا شوید. از نظرسنجی های آنلاین استفاده کنید ، مصاحبه های زنده انجام دهید و داده های بازدید از وب سایت را تجزیه و تحلیل کنید. بر میزان جمعیت ، باورها ، ارزشها ، جغرافیا و سبک زندگی آنها تمرکز کنید. جنسیت ، سن ، سرگرمی ها ، خانواده ، درآمد را یادداشت کنید - تا آنجا که ممکن است دقیق باشید.


خواندن توصیفات ، بازبینی ها و نظرات در شبکه های اجتماعی سایر مشاغل موجود در فروشگاه شما همچنین راهی عالی برای شناختن مشتریان شما است.


پس از دانستن اینکه می خواهید به چه کسی بفروشید ، سپس باید یاد بگیرید که آنها چه می خواهند.


 


3. اهداف مخاطبان خود را مشخص کنید


در اینجا می خواهید اطلاعاتی را درباره کارهایی که مشتری ایده آل شما می خواهد انجام دهد جمع آوری کنید. این اهداف باید حول محصول یا خدمات شما باشد و اینکه چگونه پیشنهاد شما به مشتری شما در رسیدن به اهداف خود کمک می کند.


اهداف ممکن است اهداف کوتاه مدت مانند رفتن به تعطیلات باشد. اهداف شغلی ، مانند ارتقا سطح. تغییر در سبک زندگی ، مانند وقت بیشتر با فرزندان خود. اهداف مادی ، مانند داشتن اتومبیل جدید. مشتری هرچه می خواهد ، به این فکر کنید که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند در دستیابی به آن او را کمک کند.


شما می توانید با نزدیک شدن مستقیم به بخش کثیر جمعیتی که در مرحله شماره 2 شناسایی کرده اید (مخاطبان شما کیست) ، این اهداف را کشف کنید. از خود بپرسید چگونه می توانید به مشتریان خود کمک کنید تا به هدف نهایی خود برسند. حتی اگر برنامه های آنها دقیقاً متناسب با محصول شما نباشد ، بازهم درک اینکه مشتریان شما در تلاشند به چه چیزی برسند بسیار مهم است.


 


4- نکات درد مخاطب خود را پیدا کنید


نقاط درد نقطه مقابل اهداف هستند. دریابید که مشتریان شما در تلاشند تا چه مشکلاتی را حل کنند و چه عواملی مانع از دستیابی آنها به اهدافشان می شود.


منبع ارزشمندی برای کشف نقاط درد ، بررسی آمازون است. محصولات یا خدمات مشابه محصولات خود را جستجو کنید ، بررسی ها را با 1 یا 2   فیلتر اغاز کنید  و موارد منفی شکایت مشتریان را ثبت کنید.


اطلاعات مربوط به نقطه درد به شما کمک دو جانبه می کند: توسعه ویژگی های اساسی پیشنهاد و نحوه تبلیغ کالا یا خدمات برای مخاطبان.


5. رقیبان خود را بررسی کنید


این نکته به ویژه اگر صاحب مشاغل جدید هستید یا می خواهید یک محصول جدید راه اندازی کنید بسیار مفید است. در مورد رقیبان خود تحقیق کنید تا بفهمید مشتریان هدف آنها چه کسانی هستند. با کمک ابزارهای آنلاین جستجوگرها از وب سایت های رقیبان دیدن کرده و تجزیه و تحلیل رقیبان SEO را انجام دهید. دریابید که چگونه می توانید خود را از رقیبان متمایز کنید و بهترین شیوه های آنها را الگوبرداری کنید.


 


6. درگیر کانال های اجتماعی شوید


دانستن اینکه مشتری شما به چه طریق آنلاینی ارتباط برقرار می کند برای ایجاد استراتژی بازاریابی هدفمند برای تولید هدایای جدید ضروری است. عادتهای آنلاین آنها را مطالعه کنید:


آنها بیشتر وقت خود را به صورت آنلاین می گذرانند؟


آنها به چه چیزی علاقه مند هستند؟


آنها چگونه در مورد مشاغل شما یا مشاغل مشابه صحبت می کنند؟


از گروه های مرتبط فیس بوک بازدید کنید ، به انجمن های آنلاین مانند Quora و Reddit بروید ، حساب های اینستاگرام یا YouTube را دنبال کنید و نظرات را بخوانید - در رسانه های اجتماعی دانش زیادی در مورد مخاطبان شما وجود دارد.


 


شخصیت خریدار خود را ایجاد کنید


پس از تحقیق درباره اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند ، وقت آن است که شخصیت خریدار خود را ایجاد کنید. حتی اگر شما یک شخص واقعی را خلق نمی کنید ، می خواهید این شخصیت داستانی را واقع بینانه خلق کنید. هدف ، ایجاد نمایه با بیشترین جزئیات ممکن است. درج تصویر و نام باعث زنده شدن بیشتر آن می شود. اگر لیست شما به این شکل است ، در مسیر درست قرار دارید:


خریدار شخصیت مادر جوان مادر او 32 ساله است


متاهل با یک فرزند ، هفت ساله


صاحب یک سگ است


در حومه شهر زندگی می کند


در HR در یک شرکت فناوری کار می کند


یک SUV رانندگی می کند


از پیاده روی و اردو زدن لذت می برد


می خواهد خانواده اش را فعال و سالم نگه دارد


می خواهد ارتقا پیدا کند


وقت آزاد ندارد


فعال در فیس بوک و یوتیوب


از طریق این خریدار ساده خریدار ، یک تجارت نرم افزاری SaaS می تواند استراتژی بازاریابی را توسعه دهد که بر تبلیغات فیس بوک و YouTube متمرکز باشد ، و نشان می دهد که چگونه محصول آنها روند HR را ساده می کند تا به متخصصان کمک کند تا وقت آزاد بیشتری را در خارج از منزل و با خانواده خود سپری کنند.


توجه داشته باشید که اگر چه یک نفر نماینده کل بخش مشتری نیست ، اما باز هم نمایندگی خوبی از مشتری مطلوب شما در هر بخش خاص است.


 


توسعه شخصیت خریدار یک روند مداوم است


شکل گیری شخصیت های خریدار همیشه باید در حال انجام باشد. برای فروش بهتر باید به شخصیت پردازان  بیشتز از قبل مشتریان خود را بشناسانید. این امر برای تعیین نحوه ایجاد محتوای مفید در شبکه های اجتماعی و تبلیغات دقیق بسیار مهم است ، حتما از پروفایل ها استفاده کنید.


دانستن اینکه مشتری های شما درباره محصول یا خدمات شما چگونه فکر می کنند ، می بینند و چه احساسی دارند ، کلید موفقیت شما در ایجاد  بهتر یک راه حل برای تجارت شماست.


 



حذف ارسالي ويرايش ارسالي