کارگروه
چاپ و تبلیغات
در این کار گروه مسائل چاپ و تبلیغات را در ایران و جهان بررسی میکنیم و در صورت نیاز میتوانیم به سوالات احتمالی شما در زمینه چاپ و تبلیغات پاسخ بدهیم
 

انواع لیوان های یکبار مصرف

صفحه اصلی کارگروهها >> چاپ و تبلیغات  >> انواع لیوان های یکبار مصرف
محمدر ضا مهدیزاده

محمدر ضا مهدیزاده

در کارگروه: چاپ و تبلیغات
تعداد ارسالي: 273
تائید شده توسط:
محمدر ضا مهدیزاده
3 سال پیش در تاریخ: سه شنبه, دي 23, 1399 11:56


 انواع لیوان های یکبار مصرف


 لیوان های یکبار مصرف از کاربردی گرفته تا هدف دار ، دارای تعداد بیشماری مواد ، سبک ، اندازه و رنگ هستند


با این وجود ، ازهمه گزینه هایی که وجود دارد ، چطورمی دانید چه نوع فنجانی برای شما مناسب است ؟ 


بیایید با برخی اصطلاحات اساسی شروع کنیم.


زیست تخریب پذیر


 محصولی که قابلیت تجزیه بیولوژیکی دارد می تواند به طور طبیعی توسط میکروارگانیسم ها ، مانند باکتری ها یا قارچ ها تجزیه شود و دوباره به اکوسیستم جذب شوداین محصولات در درجه اول از اجزای سازنده طبیعی تشکیل شده اند و اغلب محصولات "سبز" یا "سازگار با محیط زیست" محسوب می شوند.


کود 


 آیتم هایی که برای تولید  کمپوست مورد نیاز است ،  از آنها می توان به یک ترکیب دست یافت که از پوسیدگی مواد زیست تخریب پذیر بدست امده  و در نهایت کودی بدست می اید که سرشار از مواد مغذی است  محصولات قابل کمپوست بدون ترشح سموم مضر با همان سرعت کاغذ تجزیه و از بین می روند که آنها را به گزینه ای "سبز" برای تجارت مینامند


تجزیه 


تجزیه محصولات مبتنی بر نفت ، نمی تواند از نوع پوسیدگی به طور طبیعی مانند اقلام زیست تخریب پذیر باشد بلکه محصولات نفتی قابل تجزیه از طریق واکنش های شیمیایی هستند که در محیط های بی هوازی تجزیه می شوند حاصل تجزیه آنها منجر به ایجاد آب ، دی اکسید کربن ، زیست توده یا عناصر کمیاب می شود.


- PET  


PET  مخفف پلی اتیلن ترفتالات استبخشی از خانواده پلی استر ، برای ساخت الیاف مصنوعی و همچنین ظروف غذا و نوشیدنی استفاده می شودمحصولات ساخته شده با PET سبک بوده و در مسدود کردن گازها ، حلال ها و رطوبت تبحر دارندآنها همچنین قوی و مقاوم در برابر ضربه هستندمحصولات ساخته شده از PET نیز قابل بازیافت هستند.


Poly-Coated  


اصطلاح پلی Coated اغلب اشاره دارد به ماده ای که با پلی اتیلن پوشش داده شده است مواد پوشش داده شده نسبت به مواد غیر پوشش داده شده پایدارتر ، نرم و مقاوم در برابر رطوبت هستند و به طور معمول بسته به کیفیت و دوام مورد نظر دارای یک لایه یا دو لایه  پلی اتیلن هستند.


بازمانده پس از مصرف قابل بازیافت


 کاغذهای مصرف شده و دور انداخته شده توسط مصرف کننده ؛ دارای مواد  بازیافتی  است  که باید محیط زیست از دست ان نجات داد و تبدیل به یک محصول کاملا جدید کرد . هنگامی که کالای اولیه چرخه عمر خود را به عنوان یک ماده مصرفی به پایان رساند ، بازیافت می شوند و سپس محصول دیگری مانند یک لیوان کاغذی یا پلاستیکی ساخته می شود.


قابل بازیافت


 قابل بازیافت به معنای ساده این است که یک محصول می تواند مورد استفاده مجدد قرار گیرد و به چیز دیگری ، چیز جدید تبدیل شودبرای شناسایی محصولات قابل بازیافت ، باید آرم / نماد بازیافت جهانی روی بسته بندی درج شودهفت کد شناسایی رزین وجود دارد که در بسته بندی های پلاستیکی قابل بازیافت نیز یافت می شوداینها کدهایی هستند که هر کدام به نوع پلاستیکی که بسته بندی استفاده می کند اشاره دارند


 


پوشش داده شده با موم


محصولات پوشش داده شده با موم دارای پوششی واکس مانندند که انها را مقاوم در برابر نشت مایعات میکند و مقاومتی مشابه محصولات پوشش داده شده چند لایه دارند .  این محصولات غالباً از هر طرف با موم پوشیده می شوند و مخصوصاً در مصارف سرد کارایی خوبی دارند.


 


کاغذ ، پلاستیک یا فوم؟


اکنون که اصطلاحات لازم را دانستید ، وقت آن است با توجه به نیازتان بدانید کدام نوع فنجان برای شما مناسب است  


کاغذ ، پلاستیک یا فوم   ؟ 


سنتی یا سازگار با محیط زیست؟ 


روزمره یا نوآورانه؟ 


زیبا یا کاربردی؟ 


گزینه های موجود به اندازه نوشیدنی هایی که در آنها می گذارید بی پایان هستند.


 


انواع لیوان های کاغذی


 


عایق بندی شده توسط هوا


این فنجان ها دارای یک ورق داخلی و یک ورق خارجی هستند که برای افزودن خصوصیات عایق توسط لایه ای از هوا جدا می شوند.


 


کاغذ روکش دار


فنجان های دارای روکش پلیمر با پوشش پلیمری برای عایق بندی بیشتر ، برای ارائه نوشیدنی های گرم یا سرد بسیار مناسب هستنداین فنجان ها ممکن است دارای پوشش پلی تک یا دو لابه  باشند ، که هر لایه اضافی سفتی بیشتری ارائه می دهداین آستر همچنین مایعات را درون فنجان نگه می دارد و از قسمت خارجی فنجان به دلیل تراکم یا "تعریق" محافظت می کندبر خلاف فنجان های روکش شده با موم ، فنجان های روکش دار هیچ مشکلی برای تجمع موم در دستگاه های پخش کننده فنجان ندارند. این لیوان ها از طیف گسترده ای از رنگ ها و اندازه ها برخوردار هستند و بسیاری از آنها دارای رینگ های کاملاً نورد شده برای نوشیدن بدون نگرانی و ضد نشت هستند.


 


بازیافتی


لیوان های کاغذی بازیافتی تولید شده با استفاده از  الیاف بازیافت شده  ، دارای ساختارهای تأیید شده FDA هستند که به شما امکان می دهد جنبه سبز خود را به مشتریان خود نشان دهیداین فنجان ها به همان اندازه فنجان های کاغذی سنتی برای سرو مایعات سرد و گرم بسیار مناسب هستند ، اما در تولید آنها از کاغذهای بکر کمتری استفاده می شود.


 


پایدار


برخی از لیوان های کاغذی با استفاده از منابع تجدیدپذیر ساخته می شونداین لیوان ها از انواع  کاغذی قابل کمپوست ، کاغذی پلی اتیلن دو طرفه و کاغذ دار با پوسته های ضخیم PLA تشکیل شده لیوان های پایدار که با حداکثر 100٪ منابع تجدیدپذیر ساخته می شوند ، هنگام استفاده از لیوان های یکبار مصرف برای سرویس دهی ، به شما و مشتریانتان آرامش بیشتری می بخشندآنها در طرح های فنجان گرم یا سرد موجود هستند ، بنابراین مطمئن شوید که فنجانی که از ان استفاده میکنید  ، در برابر حرارت مقاوم است یا خیر ، آیا قابل استفاده برای نوشیدنی های گرم خاص شما هستند.


 


کاغذ روکش دار


کاغذ با روکش موم  ، استحکام و محافظت بیشتری در برابر نشت و جذب و همچنین یک لایه عایق اضافه شده دارد این لیوان ها در الگوها و اندازه های گوناگونی موجود است و مانند لیوان های روکش دار پلی اتلین ، بسیاری از آنها دارای رینگ های کاملاً نورد شده برای نوشیدن بدون نگرانی و ضد نشت هستندلیوان های کاغذی با روکش موم در درجه اول برای استفاده در نوشیدنی های سرد طراحی شده اند ، و آنها برای سرو نوشابه ، چای سرد ، لیموناد ، میلک شیک و غیره ایده آل هستند .


 


انواع لیوان های پلاستیکی


 


قابل شستشو


لیوان های پلاستیکی نیز مانند کاغذی در گزینه های متنوع سبز و سازگار با محیط زیست عرضه می شوندبه عنوان مثال فنجان های 100٪ قابل جمع شدن سرد   از پلاستیک ذرت PLA ساخته شده اند و برای قابلیت بازاریابی بیشتر ، نمایشی کامل از محصول را ارائه می دهنداین فنجان ها دارای رینگ های نورد هستند ، دارای اشکال و اندازه های مختلف هستند و هر فنجان از 40 تا 105 درجه فارنهایت تحمل دما دارد.


 


 


سنگین ، انعطاف پذیر


برای داشتن گزینه ای با کلاس بالا و راحتی یکبار مصرف ، به سراغ لیوان های پلاستیکی دیواری سخت برویداین لیوان ها دارای دیواره های سفت و سختی هستند که باعث مقاومت در برابر شکستگی و خرد شدن آنها می شود و به آنها احساس سنگینی می دهد


از لیوان های رنگارنگ جشن گرفته تا لیوان های ساده و شفاف ، لیوان های پلاستیکی سخت برای موارد مجلل که ظروف شیشه ای سنتی به راحتی امکان پذیر نیست ، ایده آل هستندلیوان های پلاستیکی سخت که در انواع رنگ ها ، اندازه ها ، سبک ها و شکل ها موجود هستند ، مطمئناً هر نوع نیاز را برآورده می کنند و تقریباً با هر دکوراسیونی مطابقت دارنداین لیوان ها ظاهر چینی یا کریستال برش خورده را می دهند ، اما در عین حال قیمتی مناسب دارند.


 


دیوار نازک


یک گزینه اقتصادی برای سرویس نوشیدنی روزمره ، لیوان های دیواره نازک از مواد پلی پروپیلن با دوام ساخته شده اند تا جایگزین کمتری برای لیوان های پلاستیکی شفاف PET داشته باشنداین لیوان ها مقاوم در برابر ترک هستند و ظاهری شفاف دارند و برای سرو نوشیدنی های سرد در مکان فست فود با حجم زیاد مناسب هستند.


 


لیوان کودکان و لیوان تبلیغاتی


از ویژگی های بارز این نوع لیوانها آب بندی درب و سبک های پلاستیکی سخت ان است  این فنجان ها دارای انواع مختلف با چاپ های تبلیغاتی زیبا هستند و که اغلب به عنوان "لیوان شخصی" شناخته می شود و مشتریان یا مصرف کنندگان انها را با خود میبرند چون می توانند مورد استفاده مجدد قرار دهند. هرچند که برای یکباراستفاده طراحی شده است.  اندازه آنها اغلب از 12 اونس تا 64 اونس است .


پلی استایرن


لیوان های پلی استایرن که در رنگ های جامد و گزینه های شفاف موجود است ، از ماده ای با ضربه بالا ، مقاوم ، ضد شکست و انعطاف پذیر ساخته شده انداین لیوان ها دارای رینگ های نورد روان هستند و در سبک ها ، اندازه ها و اشکال مختلف ارائه می شوند تا نیازهای منحصر به فرد شما را برآورده کنندآنها برای مقاومت در برابر محبوب ترین بازی های مهمانی شما ساخته شده اند و استاندارد هنگام استفاده از لیوان های پلاستیکی در تنظیمات مهمانی هستندلیوان های پلاستیکی پلی استایرن ، مانند اکثر لیوان های پلاستیکی ، فقط برای استفاده در نوشیدنی های سرد ساخته شده اند ، بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد لیوان مناسب این نکته را بخاطر بسپارید.


 


بازیافتی


بسیاری از لیوان های پلاستیکی سازگار با محیط زیست از محتوای بازیافتی پس از مصرف ، تولید میشوند  . درست مانند بسیاری از لیوان های کاغذی سبزاین فنجان ها در چندین سبک و اندازه در دسترس هستند بنابراین می توانید با اطمینان اکولوژیکی وعدم نگرانی از اسیب به محیط زیست از مهمانان خود پذیرایی کنیدبه خاطر داشته باشید که این فنجان ها فقط برای استفاده در نوشیدنی های سرد ایده آل هستند.


انواع جام فوم


 


فنجان های فوم یک عایق عالی ، گزینه ای ایده آل برای نوشیدنی های گرم و سرد هستنداین لیوان ها شکل خود را بهتر از لیوان های کاغذی حفظ می کنند و لیوانی سبک وبا هزینه کم به شما تحویل می دهند


فنجان های فوم در الگوهای سفید  یا  چاپی سنتی  موجود است و حتی بعضی از آنها کاملا اختصاصی طراحی میشوند  و میتوان در سایز های دلخواه انها را سفارش داد.


 فنجان های فوم   دارای یک ساختار قالب یک تکه با یک پایه یا کفی مشخص هستند ، دوام مورد نیاز شما را برای انواع نوشیدنی یا خواراکی سرد و گرم عایق های مورد نظر شما را تامین میکند .


 



حذف ارسالي ويرايش ارسالي