کارگروه
چاپ و تبلیغات
در این کار گروه مسائل چاپ و تبلیغات را در ایران و جهان بررسی میکنیم و در صورت نیاز میتوانیم به سوالات احتمالی شما در زمینه چاپ و تبلیغات پاسخ بدهیم
 

بسته بندی ابزاری برای فروش بیشتر

صفحه اصلی کارگروهها >> چاپ و تبلیغات  >> بسته بندی ابزاری برای فروش بیشتر
محمدر ضا مهدیزاده

محمدر ضا مهدیزاده

در کارگروه: چاپ و تبلیغات
تعداد ارسالي: 273
تائید شده توسط:
محمدر ضا مهدیزاده
4 سال پیش در تاریخ: چهارشنبه, تير 11, 1399 11:18

 


با آشکار شدن نتیجه  تحقیقات جدید در صنعت بسته بندی ، واقعیت های حیرت انگیز جدیدی فاش شد. بسته بندی در حال تبدیل شدن به وسیله ای برای فروش انواع محصولات است. نام و برند تجاری همچنین اطلاعاتی که یک محصول معرفی میکند بدون بسته بندی مناسب قابل تصور نیست. از آنجا که مالکین تجارت در سراسر جهان بدنبال اطلاعاتی از رفتار مصرف کننده را برای افزایش فروش می باشند ، نقش بسته بندی محصولات اهمیت و طالبان جدیدی پیدا می کند.


دانشمند بسته بندی و سایر متخصصان با بررسی قدم زدن مشتریان در بازارها و خرید کالاهای روزمره توسط انها ، از تأثیر بسته بندی در ذهن مصرف کنندگان پرده بر می دارند. مشخص شده است که  طرح و تصویر مارک های موجود روی بسته بندی ها ، بر احساسات بیننده تأثیر گذاشته و موجب ثبت ان در حافظه عابرین میشود و این اثر باعث ایجاد رابطه طولانی مدت یک برند با خریداران یک محصول خاص می شود. تصویر یک بسته بندی نه تنها می تواند نقش یک الهام بخش ، برای خرید را پیدا  کند  ، بلکه دارای یک تأثیر قابل ردگیری از تصویر برند شما ، به عنوان هویتی که مشتریان شما دوست دارند ان را در شبکه های  اجتماعی خود به اشتراک بگذارد ، نیز میباشد .



اثر بسته بندی می تواند بیشتر از آنچه که به نظر برسد باشد


بیش از نیمی از مصرف کنندگان آنلاین می گویند که احتمالاً اگر کالایی را در بسته بندی جایره دار(یک طرح برای ساختن اسباب بازی ، نحوه تبدیل بسته بندی به وسیله مورد نیاز،کد قرعه کشی یا تخفیف،چاپ داستان کوتاه یا یک محتوا نوشتاری جذاب داخل جعبه و از این قبیل مشوق ها ) بدست شان برسد ، تمایل دارند برای خرید مجدد به همان فروشنده یا برند مراجعت نمایند. حدود 90٪ مصرف کنندگان بعد از خرید د ر صورت  قابل استفاده بودن از بسته بندی محصول در قالب صندوق و کیسه استفاده می کنند. همچنین نتایج بررسی ها نشان میدهد شرکتهای تجاری زمانی که توجه و دقت بیشتری به طراحی و تولید بسته بندی یک محصول می کنند ، بیش از  30٪  رشد در فروش ان محصول را تجربه میکنند .



بسته بندی و رفتارخرید


بسته بندی خوب یا بد می تواند در ذهن عاطفی مصرف کننده تأثیر بگذارد. صاحبان تجارت در سراسر جهان به طور فزاینده ای از این واقعیت استفاده می کنند . القای حس عاطفی از طریق بسته بندی می تواند بر رفتار خرید مشتریان تأثیر بگذارد ، هم اکنون با اثبات این فرضیه ، متخصصین فروش از توجه هر بیشتر به تمام جوانب یک بسته بندی پشتیبانی می کنند ( البته باید گفت: توجه به معنی هزینه کردن صرف نیست ) .


 مقاله تحقیقاتی که در اکتبر 2013 در ژورنال روانشناسی و بازاریابی منتشر شده است ، در مورد اسکن FMRI (1) شرکت کنندگان در این تحقیق که فعالیت مغزشان ، در هنگام مشاهده بسته بندی ثبت شده ، صحبت می کند. این مطالعه نشان می دهد که وقتی افراد بسته بندی های جذابی را می بینند فعالیت مغزشان نسبت به زمانی که در حال تماشای بسته بندی های خنثی بودند ، افزایش می یابد. فعالیت مغز بالاتر هنگامی حاصل شد که بسته بندی جذاب توسط افراد مشاهده شد و مربوط به مناطق پاداشی مغز بود در حالی که بسته بندی غیر جذاب باعث فعالیت هایی شد که با مناطق منفی مغز همان افراد مرتبط است . این یکی ازشواهد علمی روشنی است که ثابت می کند که بسته بندی بر رفتار خرید مصرف کننده تأثیر گذاربوده  و یکی از دلایل انتخانب مشتری و فروش می باشد. با همین این یک دلیل قاطع (با توجه به پیچیدگی مغز) در رابطه با بازاریابی کالاهای بسته بندی شده ، به هیچ وجه منتقدین نمی توانند نقش بسته بندی در فروش را تضعیف یا انکار کنند.



تأثیر در ناخودآگاه


بسته بندی خوب یک محصول ، نوید دهنده حس بدست آوردن کیفیت و سلامت کالاهایی است که هر برندی در سطح ناخودآگاه خریداران خود ایجاد می کند. نقش و طرح یک بسته بندی به عنوان سفیر یک برند ، دقیقاً مانند روشی که خاطرات هر فرد در مورد اطراف خود در ذهن دارد ، در ذهن ناخودآگاه مشتری شما جای میگیرد. همه دست اندکاران فروش معتقد هستند داشتن خاطره ای مثبت ازیک برند باعث فروش بهتر می شود. این معمولاً از طریق بازاریابی انجام می شود ، اما بیاد داشته باشیم  بسته بندی با نشاط تاثیر بسزایی در بوجود امدن دارد .



راحتی در خرید


اینکه مشتری در یک نگاه و به سهولت بتواند با بسته بندی ارتباط برقرار کند و برند شما را در بین بسیاری از محصولات مشابه دیگر تشخیص دهد و موجبات تصمیم گیری  راحت ، سهولت در خرید ودوری سردرگمی را فراهم می کند.



طرح و تصاویر چاپ شده روی بسته بندی


بهتر است نمادها و تصاویر روی بسته بندی فوراً قابل تشخیص باشند. به طور معمول نمادها شناخته می شوند که راهی را برای رسیدن به قلب و ذهن مصرف کننده ایجاد می کنند. این امر موجب میشود لذت های گذشته و تجربیات دلپذیر مرتبط با  استفاده از محصول یادآوری شود. این امر از عواملی است که موجب برقراری ارتباطی مستحکم بین مشتری و برند می شود. این (ارتباطی مستحکم بین مشتری و برند) چیزی است که همه مشاغل باید هنگام تلاش برای سود بیشتر و تامین منابع برای توسعه برند شان به دنبال آن باشند.



زیبایی شناسی و بسته بندی


توجه به علم زیبایی شناسی در بسته بندی هر محصول ، نکته است که توجه خریداران را به آن محصول در پی دارد. هرچه طراحی بسته بندی جذاب تر باشد ، مصرف کننده بیشتر وقت خود را صرف دیدن طرح و نقش چشم نواز محصول می کند. تحقیقات نشان می دهد که بیش از یک سوم تصمیم به خرید مصرف کننده توسط بسته بندی به همراه ترجیحات شخصی تعیین می شود.



تایپوگرافی مورد استفاده در بسته بندی


تایپوگرافی که بر روی بسته بندی نیز به کار رفته است نیز یک عامل جدی در تصمیم به خرید ، خریداران است. تایپوگرافی ها بر این باورند که قلم ها شخصیت هایی مجزا دارند. آنها می توانند جالب ، دقیق ، قوی و....غیره باشند. در ضمن خوانا بودن ، کلمات زیبا با رنگ های جذاب ، اندازه و سبک ویژه باعث می شوند تا مصرف کننده وقت بیشتری را صرف توجه به بسته بندی محصول مورد نظر خود می نماید ، در حالی که متن به هم ریخته و خسته کننده باعث می شود مشتریان بالقوه هم از شما روی برگردانند.



رنگ بسته بندی


در صورت استفاده از ترکیب مناسب رنگهای ، بسته بندی می توانند بسیار تحریک آمیز باشند. رنگها به صورت هنری تصویر مارک تجاری شما را در کانالهای مختلف به صورت متحد نمایش در می اورند و پایه و اساس ارتباط با مشتریان را تشکیل می دهند. رنگ ها می توانند بسیار جذاب باشند و اوای مناسب   محصول شما را از رقیبان تان جدا کنند.


 


 


 


پانوشت :


1.      اف‌ام‌آرآی یا تصویرسازی تشدید مغناطیسی کارکردی Functional Magnetic Resonance Imaging   مشهور به FMRI   نام نوعی روش تصویربرداری در ام آر آی است.  در این روش تصاویری متناوب از مغز در حال فعالیت و سپس در حال استراحت گرفته می‌شود و از یکدیگر به‌طور دیجیتالی بکمک نرم‌افزارهایی همانند اف اس ال تفریق می‌گردند، که حاصل این پردازش عملکرد مغزی در اثر تغییرات جریان خونی در مغز را از لحاظ فیزیولوژیکی نشان میدهد



 


Instagram.com/mehdizade_print


https://www.linkedin.com/in/mohammadreza-mehdizade


09101436763



حذف ارسالي ويرايش ارسالي