کارگروه
چاپ و تبلیغات
در این کار گروه مسائل چاپ و تبلیغات را در ایران و جهان بررسی میکنیم و در صورت نیاز میتوانیم به سوالات احتمالی شما در زمینه چاپ و تبلیغات پاسخ بدهیم
 

ماشین برش یا گیوتین در چاپ

صفحه اصلی کارگروهها >> چاپ و تبلیغات  >> ماشین برش یا گیوتین در چاپ
محمدر ضا مهدیزاده

محمدر ضا مهدیزاده

در کارگروه: چاپ و تبلیغات
تعداد ارسالي: 273
تائید شده توسط:
محمدر ضا مهدیزاده
4 سال پیش در تاریخ: شنبه, خرداد 10, 1399 13:8

 


ماشین برش یا گیوتین در چاپ


گیوتین ، ماشین برشی است که قادر به برش حجم زیادی از برگ‌های کاغذ یا مقوا در اندازه‌ از پیش تعریف شده است. از این دستگاه در چاپخانه برای برش فرم‌ها، قبل و بعد از چاپ استفاده می‌شود.


در بخش تولید از گیوتین‌های کوچک دستی تا ماشین‌های قطع بزرگ اتوماتیک و قابل برنامه‌ریزی استفاده می‌شوند. این ماشین‌ها در انواع مختلف از عرض 52 سانتیمتر تا 150 سانتیمتر ساخته می‌شوند.


 قسمت‌های اصلی یک دستگاه برش


قسمت‌های اصلی یک ماشین برش عبارتند از:


تنگ یا گیره‌های نگه‌دارنده (clamps)


تیغه‌ برش


گونیای پشت (back gauge)


گونیا‌های بغل (side gauges)


ساختارماشین‌های برش سه‌طرف‌بر (three-knife trimmer) ماشین‌های سه‌طرف‌بر از سیستم دو گیره‌ای (double clamping) استفاده می‌کنند. گیرة اول دسته‌ای از کتاب‌های آماده برای برش را می‌گیرد و آنها را به بخش برش می‌رساند و سپس برای گرفتن دستة‌ بعدی باز می‌شود و گیرة دوم در قسمت برش، کتابی‌ را که در حال برش خوردن است، به محکمی نگه می‌دارد. عمل برش دو مرحله‌ای است و در مرحله اول، بالا و پایین کار به طور همزمان و در مرحله دوم لبه کار برش می‌خورد. بدین ترتیب،‌ دستة‌ برش خورده از ماشین خارج شده و دسته‌های بعدی پشت سر هم وارد ماشین می‌شوند.



https://www.linkedin.com/in/mohammadreza-mehdizade


09101436763


 


حذف ارسالي ويرايش ارسالي