کارگروه
چاپ و تبلیغات
در این کار گروه مسائل چاپ و تبلیغات را در ایران و جهان بررسی میکنیم و در صورت نیاز میتوانیم به سوالات احتمالی شما در زمینه چاپ و تبلیغات پاسخ بدهیم
 

جداشدگی مرکب و سایه آوردن

صفحه اصلی کارگروهها >> چاپ و تبلیغات  >> جداشدگی مرکب و سایه آوردن
محمدر ضا مهدیزاده

محمدر ضا مهدیزاده

در کارگروه: چاپ و تبلیغات
تعداد ارسالي: 273
تائید شده توسط:
محمدر ضا مهدیزاده
4 سال پیش در تاریخ: شنبه, خرداد 10, 1399 12:54

 


جداشدگی مرکب (ink-rub)


این مشکل در خصوص مرکبی که بر کاغذهای هنری مات چاپ می‌شود به وجود می‌آید و در کاغذ های مات باید از مرکب های با سطح چسبندگی بالا استفاده کرد . کم کردن فشاربرروی فرم های تحویلی کم میکند در زمان خشک شدن اتفاق پشت زنی رخ ندهد .


توجه داشته باشید مرکبی که بر کاغذ چاپ می‌شود در تماس با سطح کاغذ دیگری که با آن در تماس است خراشیده شده و این امر سبب ایجاد نوعی پشت‌زنی (set-off) به نام خرده سایش (micro rub) می‌شود. امکان بروز این مشکل در پالت تحویل و قسمت‌های پایانی کار و صحافی نیز وجود دارد.


سایه آوردن (ghosting)


سایه آوردن اغلب در چاپ افست و بر کاغذهای گلاسه ایجاد می‌شود. بدین ترتیب که سایه ای از تصویر چاپ شده بر یک طرف کاغذ، از طرف دیگر نمایان می‌شود. این اتفاق در اثر استفاده از مواد شیمیایی هنگام چاپ روی اول کاغذ است که بر خواص رطوبتی (wettability) روی دیگر آن اثر گذاشته است و اغلب پس از ورنی‌زنی یا لمینیت رخ می‌دهد. روش خاصی جهت جلوگیری از این مشکل وجود ندارد اما می‌توان کاغذها را پیش از چاپ طرف دوم، کمی هوا داد یا طرف پشت را با کمترین تأخیر چاپ کرد.


Instagram.com/mehdizade_print


 


https://www.linkedin.com/in/mohammadreza-mehdizade


09101436763


حذف ارسالي ويرايش ارسالي