کارگروه
تبادل تجربه ها
دوستان محترم اینجا محلی برای تبادل تجارب کامپیوتری می باشد. هر روز تجربه جدیدی را آموختید در اینجا برای دیگر دوستان قرار دهید تا با اینکارتان هزاران تجربه جدید را بیاموزید. www.raviar.com موفق باشید - خلیل زارع
 

اموالی که شامل مالیات می شوند

صفحه اصلی کارگروهها >> تبادل تجربه ها  >> اموالی که شامل مالیات می شوند
علیرضا اکبری

علیرضا اکبری

در کارگروه: تبادل تجربه ها
تعداد ارسالي: 3
4 سال پیش در تاریخ: پنجشنبه, فروردين 14, 1399 11:53

سپرده های بانکی، اوراق مشارکت و دیگر اوراق بهادار به جز موارد درج شده در بند ۲ ماده و سودهای متعلق به آنها و همینطور سود سهام و سهم شرکات تا تاریخ ثبت انتقال به نام وراث یا پرداخت و تحویل به آنها به نرخ سه درصد.


نسبت به سهام و سهم الشرکه و حق تقدم آنان یک و نیم برابر نرخ های مذکور در تبصره ۱ ماده ۱۶۳ قانون مذکور طبق مقررات در تاریخ ثبت انتقال به نام وراث.


نسبت به حق امتیاز و دیگر اموال و حقوق مالی که در بندهای مذکور به آنها تصریح نشده است، به نرخ ۱۰ درصد ارزش روز در تاریخ تحویل یا ثبت انتقال به نام وراث.


نسبت به انواع وسایل نقلیه موتوری، دریایی، هوایی و زمینی به نرخ دو درصد بهای اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور در تاریخ ثبت انتقال به نام وراث.


نسبت به املاک و حق واگذاری محل برابر نرخ های یاد شده در ماده ۵۹ قانون مالیات ها به مأخذ ارزش معاملاتی املاک و یا به مأخذ ارزش روز حق واگذاری حسب مورد، در تاریخ ثبت انتقال به نام وراث.


نسبت به مال و دارایی های متعلق به متوفی ایرانی که درخارج از کشور واقع شده است، بعد از کسر مالیات بر ارثی که از آن بابت به دولت محل وقوع مال و دارایی پرداخت شده است به نرخ ۱۰ درصد ارزش بجا مانده که مأخذ محاسبه مالیات بر ارث در کشور محل وقوع مال قرار گرفته است.


منبع: گروه مشاوره مالیات بر ارث فراز تکس

حذف ارسالي ويرايش ارسالي