کارگروه
اتاق گرافیک
طراحی بنر طراحی لوگو طراحی سه بعدی طراحی مالتی مدیا و فلش طراحی پوستر طراحی کاتالوگ و بروشور طراحی کارت ویزیت طراحی لیبل طراحی ماکت و نمونه سه بعدی رندر رئال و فانتزی تیزر تبلیغاتی و انیمیشن و .......
 

آموزشگاه موسیقی

صفحه اصلی کارگروهها >> اتاق گرافیک  >> آموزشگاه موسیقی
توریست  ایرانی

توریست ایرانی

در کارگروه: اتاق گرافیک
تعداد ارسالي: 4
4 سال پیش در تاریخ: دوشنبه, بهمن 14, 1398 13:41

بهترین ساز برای شروع آموزش موسیقی


آموزش موسیقی را می توان با ساز مورد علاقه ی فرد شروع کرد و هیچکدام از ساز ها پیش نیاز برای آموزش لازم ندارند و از همان اول با هر سازی می شود موسیقی را آموزش داد اما برای آموزش هر ساز برنامه ی مشخصی در نظر گرفته می شود تا براساس نیاز همه ی اصول و قواعد آن آموزش داده شود.این نکته نیز قابل ذکر است که آموزش موسیقی برای هر فرد با توجه به شرایط مثل سن ، علاقه و… با ساز های متفاوت آغاز می شود. همچنین انتخاب بهترین آموزشگاه موسیقی نیز در یادگیری افراد بسیار موثر است.


بهترین شروع برای کودکان


بلز


آموزش موسیقی برای کودکان 3تا7 سال بهتر است با ساز بلز آغاز شود. ساز بلز برای کودکان طراحی شده و نت ها به صورت پشت سرهم قرار دارند و هر نت دارای رنگی منحصر به فرد است که علاوه بر جذابیت باعث یادگیری بهتر در کودکان می شود.همچنین به جای نام نت از حروف انگلیسی که روی هر نت نوشته شده استفاده می شود. همه ی این موارد به آموزش بهتر کودک و درک بیشتر او از موسیقی کمک می کند. همچنین حین آموزش این ساز کودک را برای یادگیری و آموزش تخصصی ساز اصلی آماده می کنند.آموزش موسیقی روی این ساز نیز دارای هدف مشخصی است که ارف نام دارد و به صورت اصولی آموزش داده می شود.


فلوت


فلوت برای شروع آموزش کودکان 5تا8 سال مناسب است زیرا اسن ساز کوچک و سبک است به همین دلیل کار کردن و حمل آن برای کودک به آسانی امکان پذیر است. فلوت صدای زیبایی دارد و تولید صدای آن به صورت خاصی است که برای اکثر کودکان جذاب است و نت های آن به گونه ای طراحی شده اند که یادگیری آن آسان می باشد.


آموزش خوانندگی مبتدی تا پیشرفته / آموزشگاه موسیقی فردوس


آموزشگاه موسیقی فردوس کلاس آموزش خوانندگی را در سطوح مبتدی تا پیشرفته برگزار می کند که شما می توانید برای مشاوره و تست آواز رایگان به آموزشگاه فردوس مراجعه کنید. همچنین سبک های مختلفی در آواز وجود دارد که در کلاس آموزش آواز آموزشگاه موسیقی فردوس به صورت کلاس های خصوصی و دوره های تخصصی برگزار می شود.


کلاس های تخصصی خوانندگی


کلاس تخصصی آواز در آموزشگاه موسیقی فردوس مانند دیگر کلاس ها در ابتدا تست صدا از افراد گرفته می شود تا با توجه به توانایی ها و نقاط قوت و ضعف هنرجو برنامه ریزی می شود تا بر اساس توانایی فرد آموزش ها انجام شود تا هنرجو علاقه خود را نسبت به این کلاس از دست ندهد و کلاس های بی هدفی را دنبال نکرده باشد.


آموزش خوانندگی مبتدی


آموزش خوانندگی مبتدی برای هنرجویانی است که تنها به خوانندگی علاقه مند هستند و اصول اولیه ی خوانندگی را نمی دانند این کلاس ها در سبک های مختلف وجود دارد. هنرجویان مبتدی کسانی هستند که باید در کلاس آموزش خوانندگی مبتدی یک سری اصول و قواعد موسیقیایی را بشناسند تا ریزه کاری های خوانندگی را نیز بیاموزند و به تقویت صدای خود بپردازند. به عنوان نمونه یکی از این اصول ها نفس گیری می باشد که از بتدا باید به صورت درست و اصولی آموزش داده شود که می تواند نقش موثری در کمک به پیشرفت هنرجویان داشته باشد.همچنین از دیگر عواملی که در پیشرفت هنرجویان تاثیر بسزایی دارد تمرین آن ها می باشد که اگر تمرینات بیشتری داشته باشند نتیجه ی بهتری می گیرند.


آموزشگاه موسیقی در تهران – آشنایی با آموزشگاه های موسیقی


زیاد بودن و متنوع بودن آموزشگاه های موسیقی در تهران در کنار مزیت های زیادی که دارد گاهی باعث می شود تا ما در انتخاب بهترین آموزشگاه دچار سردرگمی شویم.به همین دلیل در این مطلب با معرفی آموزشگاه های مختلف در تهران سعی می کنیم تا به شما در انتخاب بهترین آموزشگاه موسیقی کمک کنیم.ما به معرفی نام، آدرس، اطلاعات تماس، نشانی الکترونیکی و همچنین حوزه های فعالیت هر کدام از آموزشگاه ها می پردازیم.


تهران شهری با آموزشگاه های موسیقی متعدد و متنوع


زیاد بودن و متنوع بودن آموزشگاه های موسیقی در تهران علاوه بر مزایای زیادی که دارد گاهی باعث می شود تا انتخاب آموزشگاه موسیقی خوب برای ما مشکل شود. به همین دلیل سعی کردیم با معرفی آموزشگاه های موسیقی شما را در انتخاب بهترین آموزشگاه موسیقی کمک کنیم تا به آموزشگاهی بسته به نیاز خود مراجعه کنید. ما به معرفی حوزه فعالیتی آموزشگاه، اطلاعات تماس،آدرس و نشانی اینترنتی پرداخته ایم.


کلاس سلفژ چیست؟


شاید این سوال برای بسیاری از افراد به وجود بیاید که کلاس سلفژ چیست؟ برای پیدا کردن پاسخ این پرسش تان ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید تا شما را با سلفژ و کاربرد های آن بیشتر آشنا کنیم. همچنین شما می توانید با ثبت نام در کلاس آموزش آواز با این تکنیک بیشتر آشنا شوید و برای آموزش موسیقی باید اطلاعاتی در زمینه ی سلفژ نیز داشته باشید.


سلفژ چیست ؟


سلفژ در آواز کاربرد دارد و تکنیکی است که خواننده بر اساس نت موسیقیایی نام هر نت را می خواند. موسیقی هفت نت دارد و هر کدام از نت ها شامل صدای زیر و بمی خاصی هستند که در هر مرحله باید در موقعیت خاص خود خوانده شوند. همچنین نام کامل تر سلفژ سرایش می باشد.


سلفژ خواندن به ترتیب، منظم و مداوم نت ها می باشد که هر کدام از نت ها دارای زمان خاص خود هستند که باید نت ها در جا و زمان مشخص خود خوانده شوند. همچنین در کنار نت ها سکوت هایی وجود دارد که هر کدام از آنها زمان و معنای خاص خود را دارند و از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که در سلفژ این سکوت ها نیز باید به طور صحیح و اصولی رعایت شوند.


سلفژ به آموزش چگونگی تولید نت ها از طریق حنجره و از نظر زمانی و صدایی می پردازد. همچنین سلفژ درک صحیح شنیدن  و زمان نت ها در کنار درست اجرا کردن نت ها در موسیقی می باشد.


در کودکان بهترین سن یادگیری پیانو به عوامل زیادی بستگی دارد به همین دلیل در آموزشگاه موسیقی فردوس قبل از هر چیز تست اولیه از کودک گرفته می شود تا میزان علاقه کودک به سبک موسیقی مورد نظر تعیین شود و با توجه به آن در کلاس آموزشی مورد نظر ثبت نام گردد. همچنین کلاس آموزش پیانو برای همه ی سنین برگزار می شود که در هرکدام از کلاس ها با توجه به رد ی سنی طرح و روش درسی جدایی ارائه می شود.


بهترین سن یادگیری پیانو


در زیر بهترین سنین برای سطوح مختلف را بررسی می کنیم:


برای نوازندگی


برای یادگیری نوازندگی محدودیت سنی وجود ندارد و در هر سنی می توانید آن را بیاموزید و آهنگ ها و قطعات مورد علاقه ی خود را بنوازید.پس در صورتی که زیر نظر یک استاد باتجربه و با سبک آموزشی درست به یادگیری بپردازید در هر سنی می توانید ساز مورد علاقه ی خود را یاد بگیرید.


پیانو یک ساز غربی است و کلاس آموزش پیانو یکی از پرطرفدارترین و بهترین کلاس ها در آکادمی فردوس می باشد. شاید این سوال برایتان بوجود بیاید که چگونه باید پیانو را یاد گرفت؟ با خواندن این مطلب می توانید پاسخ مناسبی برای سوالتان دریافت کنید.


چگونه پیانو یاد بگیریم؟


یادگیری پیانو مقدمات و اصولی دارد که در زیر به آنها اشاره کرده و توضیحات مختصری در اختیارتان می گذاریم:


ساز پیانو


آموزش پیانو بدون داشتن ساز پیانو شخصی ممکن نیست و باید یک ساز مناسب برای فراگیری آن تهیه کنید. خرید پیانو معمولا هزینه ی بالایی دارد اما می توانید با هزینه ی کمتر و مناسب تر پیانوهای الکتریکی را خریداری کرده و با استفاده از آن به شروع به یادگیری کنید همچنین پیانوهای دیجیتال یا الکتریکی کارکرد آسان تر و صدای قابل کنترل تری دارند.


آیا برای یادگیری پیانو می  شود از ارگ استفاده کرد ؟


نت های موجود روی ارگ و پیانو دارای سیستم یکسانی هستند و شبیه به یکدیگر می باشند اما صدای خروجی این دو ساز تفاوت آن ها با یکدیگر است.بنابراین میشود به جای پیانو از ارگ استفاده کرد اما اینکار اصولی نیست زیرا هنرجو صدایی که در کلاس پیانو می شنود با صدایی که با نواختن خود از طریق ارگ در منزل می شنود متفاوت است و ممکن است باعث بی انگیزگی هنرجو شود.


موضوع این مطلب در سایت آموزشگاه موسیقی فردوس در مورد تمرین پیانو بدون پیانو می باشد که توضیحات و راهکارهایی برای این مساله بیان می کنیم تا بدون نگرانی به آموزش پیانو بپردازید در ادامه با ما همراه باشید.


تمرین پیانو بدون پیانو


با زیاد شدن علاقه مندان به ساز پیانو قیمت خرید این ساز افزایش پیدا کرده است و این موضوعی است که باعث شده تا بسیاری از افراد این نگرانی را داشته باشند که بعد از خرید ساز اگر قادر به ادامه ی آموزش نباشند هزینه ی زیادی را از دست داده اند.به همین دلیل به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند ابتدای آموزش بدون داشتن پیانو به یادگیری آن بپردازند و بعد از اینکه از ادامه ی کلاس مطمئن شدند به خرید پیانو بپردازند.


تمرین در آموزشگاه فردوس


آموزشگاه موسیقی فردوس برای هنرجویان خود این امکان را در نظر گرفته که تا زمانی که پیانو تهیه نکرده اند از پیانو های داخل آموزشگاه برای تمرین استفاده کنند و زمان هایی را برای تمرین هنرجویان خود در نظر گرفته تا بدون پرداخت هزینه اضافی و در تایمی جدا از کلاس به تمرین بپردازند.


تمرین روی کیبورد


از دیگر روش ها این است که هنرجویان به جای پیانو یک کیبورد تهیه کنند و مدتی با آن تمرینات را انجام دهند فقط باید به این نکته توجه کنند که باید کیبورد دارای تاچ باشد تا کلاویه ها مشابه کلید های پیانو کار کنند.


برای آموزش پیانو در مراکز آموزشی مختلف از روش های متفاوتی استفاده می کنند.ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا همه ی روش های آموزشی درست و صحیح است و یا اینکه بهترین روش آموزش پیانو چه روشی است که در کنار اصولی بودن برای سنین مختلف مناسب باشد و جذابیت خود را داشته باشد؟ این ها سوالاتی است که هم برای بزرگسالانی که قصد یادگیری پیانو را دارند و هم برای والدینی که می خواهند کودکانشان پیانو را آموزش ببینند بسیار مهم است. در این مطلب ما توضیحاتی در مورد نحوه آموزش اصولی و صحیح پیانو را در اختیار شما قرار می دهیم.


بهترین روش یادگیری پیانو


برای آموزش پیانو روش های متعددی وجود دارد یعنی  می توان گفت به ازای هر استاد پیانو یک روش وجود دارد و همه ی این تکنیک ها بر اساس یک متد آموزشی هستند اما این نکته حائز اهمیت است که آیا همه ی این روش ها اصولی هستند یا نه؟ بسیاری از اساتید در ابتدا تنها نت های پیانو را آموزش می دهند و سپس به آموزش یک قطعه ساده و تعدادی آهنگ می پردازند اما این روش اصولی و صحیحی نیست زیرا افرادی که از این طریق آموزش دیده اند باعث شده تا نسبت به این ساز بی علاقه شده و آموزش آن را رها کنند. پس توجه به نحوه ی صحیح آموزش پیانو نکته ی بسیار مهمی می باشد. ما در زیر به بررسی مواردی که باید در آموزش صحیح به آن ها توجه شود می پردازیم؛

منبع: آموزشگاه موسیقی فردوس https://ferdowsacademy.com


حذف ارسالي ويرايش ارسالي