آموزش طراحی سایت

صفحه اصلی کارگروهها >> web design  >> آموزش طراحی سایت
tandis nik

tandis nik

در کارگروه: web design
تعداد ارسالي: 1
5 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, مهر 14, 1398 14:59

آموزش طراحی سایت : نکته اول ثبت هاست 


هاست چیست ؟


برای راه اندازی یک سایت احتیاج به هاست داریم. هاست میزان فضایی بر بستر اینترنت است که اطلاعات سایت شما اعم از کدهای برنامه نویسی، فایل ها، تصاویر و … در آنجا قرار میگیرد. در واقع هاست فضایی است که اطلاعات سایت شما بر روی آن بارگذاری میشود. به صورت تخصصی تر میتوان گفت که هاست فضای کوچکی از یک سرور میباشد که در مراکز داده (دیتا سنتر)  پشتیبانی میشود و کاربران هنگام دسترسی به سایت مورد نظر درواقع به سرور متصل میشوند و میتوانند سایت را مشاهده کنند.  پس برای راه اندازی یک سایت در قدم اول احتیاج به یک هاست خواهید داشت. هاست دارای حجم فضاهای متفاوتی است و به طبع دارای قیمت های متنوعی می باشند.


اگر با یک شرکت طراحی سایت  یا با شرکتی که هاست را از آنها خریداری میکنید مشورت کنید با توجه به نوع سایت و میزان اطلاعات شما فضای مناسبی را به شما پیشنهاد میدهند. البته امکان ارتقاء فضای هاست وجود دارد و میتوانید هر زمان که لازم است فضای آن را افزایش دهید. پس دقت داشته باشید که از ابتدا نیاز نیست حجم بالایی از فضای هاست را خریداری کنید. چرا که بعدها می توانید حجم ابتدایی هاست خریداری شده را ارتقاء دهید.


انواع هاست در طراحی سایت


به صورت کلی ما دو نوع هاست داریم : هاست لینوکس و هاست ویندوز . تفاوت این دو هاست در نوع زبان برنامه نویسی است که برای سایت خود انتخاب میکنید. در ادامه هر یک را به طور جداگانه توضیح میدهیم:


۱.هاست لینوکس


هاست لینوکس از زبان های برنامه نویسیphp و بانک اطلاعاتی my sql  پشتیبانی میکند. به دلیل امنیت بالا و اپن سورس بودن دارای محبوبیت بیشتری در بین کاربران است و اکثر شرکت های ارائه دهنده هاست، از هاست لینوکس استفاده میکنند. برای هاست لینوکس دو نوع کنترل پنل دایرکت ادمین و سی پنل وجود دارد.


دقت داشته باشید که برای استفاده از هاست لینوکس شما نیازی نیست که حتما به سیستم عامل لینوکس مسلط باشید. بلکه از طریق کنترل پنل های کاربری گفته شده _کنترل پنل دایرکت ادمین و سی پنل _ می توانید مدیریت هاست خود را انجام دهید. کار با هر کدام از پنل ها ساده است و تنها بستگی به راحتی و ارتباط برقرار کردن شما با آنها دارد . سی پنل کمی قدیمی تر از دایرکت ادمین است و شاید کار با دایرکت ادمین ساده تر باشد .


ثبت هاست در آموزش طراحی سایت


۲.هاست ویندوز


هاست ویندوز توسط ویندوز سرور مایکروسافت راه اندازی می شود و از زبان های ASP و ASP.NET پشتیبانی می کند. همچنین از بانک اطلاعاتی sql server جهت ایجاد دیتابیس می توانید در هاست ویندوز استفاده کیند.


توجه: برای انتخاب نوع هاست مناسب _از جهت انتخاب هاست ویندوز یا لینوکس _  باید طبق زبان برنامه نویسی که برای سایت خود انتخاب میکنید اقدام به خرید هاست کنید.


 


هاست داخلی و خارجی


هاست داخلی هاستی است که مخاطبین سایت شما در کشوری هستند که هاست نیز در همان جا قرار دارد. یعنی اگر شما از هاستی استفاده میکنید که سرور آن در کشور استرالیا قرار دارد کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما نیز از کشور استرالیا هستند.در همین مثال میتوان در رابطه با هاست خارجی به اینصورت گفت که اگر سرور هاست شما در کشور خارجی دیگری مانند کانادا قرار داشته باشد، هاست، خارجی به حساب می آید.


 


آموزش طراحی سایت : نکته دوم ثبت دامین 


دامنه آدرس منحصر به فردی برای سایت شما است که هر کسی با وارد کردن آدرس دامنه سایت شما در مرورگر میتواند از سایت شما بازدید کند مانند: Google.com , yahoo.com , ICTpishro.com . برای انتخاب نام دامنه هیچ محدودیتی وجود ندارد و در صورت تکراری نبودن میتوانید هر نامی را برای دامنه خود انتخاب کنید.


 


پسوند دامین


 


ثبت دامین در آموزش طراحی سایت


 


برای دامنه ها پسوندهای مختلفی وجود دارد . برخی از این پسوندها شامل موارد زیر میباشند:


.tv   افرادی از این پسوند برای دامنه خود استفاده میکنند که در کانال های تلویزیونی و ماهواره ای فعالیت میکنند.


.rg  افرادی که در سازمان ها مشغول فعالیت هستند عموما از این پسوند برای سایت خود استفاده میکنند.


.info برای سایت هایی است که مخفف کلمه information می باشد و برای سایت های اطلاع رسانی استفاده می شود.


.gov  برای سایت ها دولتی به کار میرود.


.ir  این پسوند برای افرادی است که در ایران می خواهند فعالیت داشته باشند.(دامنه ir  به نسبت سایر دامنه ها ارزان تر و دامنه com از همه گرانتر است.)


البته الزام آور نیست که پسوند دامنه ای که انتخاب میکنید با زمینه کاری شما همخوانی داشته باشد. شما آزاد هستید هر پسوندی برای سایت خود انتخاب کنید


 


بعد از ثبت و خرید دامنه  باید آن را بر روی هاست ثبت کنید. بعد از خرید هاست و ثبت دامنه بر روی آن  توسط شرکت هاستینگ زمانی حدود ۶ ساعت لازم است تا دامنه بر روی هاست فعال شود. البته این زمان بسته به پسوند و شرایط دامین ممکن است در زمان کمتری مثل ۱۵ دقیقه نیز انجام شد.


منبع: ictpishro.com


کاربرد سئو


طراحی وب سایت ارزان


بهترین شرکت طراحی سایت


سئو سایت


حذف ارسالي ويرايش ارسالي