انجام سئو توسط خودم کار درستی است؟!

صفحه اصلی کارگروهها >> برنامه نویسی تحت Microsoft .Net  >> انجام سئو توسط خودم کار درستی است؟!
علی بالوی پور

علی بالوی پور

در کارگروه: برنامه نویسی تحت Microsoft .Net
تعداد ارسالي: 16
7 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, مهر 16, 1396 10:33

احتمالا شما کلمه سئو را شنیده باشید یا اطلاعاتی درباره آن داشته باشید.اما ما در ابتدا برای آشنایی بیشتر تمامی خوانندگان عزیز به معرفی SEO (Search Engine Optimization ) می پردازیم.


عملیات و مجموعه ای از کارها که بدون پرداخت هزینه برای اثرگذاری روی میزان بازدید وبسایت یا یک صفحه از سایت انجام می شود را سئو گویند.


 


مسئله ای که برای صاحبان کسب و کار یا کارمندان مهم است این می باشد که چگونه می توان از تکنیک های سئو در جهت افزایش ترافیک مرتبط ، افزایش فروش وسود و درآمد بیشتر استفاده کرد که در این مقاله به آن هم خواهیم پرداخت.


 


 


چرا باید به سئو اهمیت داد؟


بسیاری از مردم در سطح دنیا برای یافتن اطلاعات یا هر چیز دیگر در اینترنت جستجو می کنند.این حجم از ترافیک و جستجو می تواند برای کسب و کار بسیار مفید باشد؛البته نکته اینجاست که نه فقط میزان بالای ترافیک بلکه ترافیک خاص و هدفمند هم برای هر سایت بسیار حائز اهمیت است.


به ذکر یک مثال می پردازیم:فرض کنید شما صاحب شرکتی هستید و می خواهید محصولی را بفروشید.فرض می کنیم که این محصول یک گوشی موبایل می باشد،شما می توانید تبلیغ و بنر محصول خود را روی بیلبورد اجاره ای قرار دهید تا افرادی که از آنجا عبور می کنند آنرا مشاهده کنند،اما بخش اعظمی از مردمی که از آنجا عبور می کنند به آن بیلبورد اهمیت نمی دهند و یا علاقه ای به گوشی موبایل با این سبک و قیمت ندارند.حال اگر شما محصول خود را در اینترنت قرار دهید و روی سئو آن تمرکز داشته باشید،افرادی که علاقه مند به محصول شما باشند در موتورهای جستجو به دنبال گوشی موبایلی که شما ارائه می دهید خواهند گشت و ترافیک مفید ورودی به وبسایت شما سرازیر می شود.


مردم در جستجوها معمولا دقیقا به دنبال کسب و کار شما می گردند و کاربران و مشتری ها ارتباط و سنخیت بیشتری با کسب و کار شما دارند که این برای صاحبان وبسایت امتیاز بسیار خوبی محسوب می شود.این اتفاق شانس زیادی برای وبسایت ها ایجاد می کند تا آن دسته از مردم به طور طولانی مدت با وبسایت در ارتباط باشند و برای پاسخ به سوالات،رفع مشکلات خود،خرید،خدمات و… وبسایت شما را به عنوان منبع مطمئن و معتبر می شناسند.


خود شما دوست دارید محصولی را که می خواهید خریداری کنید از فروشگاهی باشد که قبلا خرید کرده اید و از آن رضایت دارید یا به سراغ فروشگاهی بروید که آنرا نمی شناسید؟!طبیعتا اکثر مردم مورد اول را انتخاب می کنند.


 


علم سئو


علم و تکنیک سئو بسیار کار حساس و تجربی است؛از این جهت که گوگل به صورت دوره ای الگوریتم های خود را جهت رتبه بندی و لیست کردن وبسایت ها تغییر می دهد.این بدین معناست که افرادی که در زمینه سئو فعالیت می کنند باید از دستورالعمل ها و روند گوگل مطلع باشند.برای مثال در سال ۲۰۱۵ گوگل تصمیم گرفت که امتیاز ویژه ای برای وبسایت هایی که نمایش مناسبی در دستگاه های موبایلی دارند(ریسپانسیو) در نظر بگیرد.مطمئنا وبسایت هایی که از این امتیاز اطلاعی نداشتند از رقابت بسیار عقب افتادند.افرادی که از موبایل استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش است.


اخیرا گوگل اطلاعیه ای در مورد مرورگر گوگل کروم منتشر کرده است که وبسایت هایی که با SSL امن شده اند را تاثیر مثبتی را روی رتبه آنها داشته باشد.البته این ویژگی برای فایرفاکس هم می باشد.اینها باعث می شود تا صاحبان وبسایت ترغیب شوند تا وبسایت ها را به روز نگه دارند و نسخه موبایلی را فعال و برای وبسایت خود SSL را فعال کنند.


پس به روز بودن و مطالعه بالا در حوزه سئو از اهمیت زیادی برخوردار است.


 


چرا نباید سئو را خودمان انجام دهیم؟


بعضی از اوقات شنیده می شود که برخی مشتریان خواستار این هستند که خودشان کارهای سئو وبسایتشان را انجام دهند!


یک سئوی حرفه ای زمان زیادی می برد تا انجام شود.می تواند چالش برانگیز و بسیار گیج کننده باشد.آیا می توان سئو را خودتان انجام دهید؟پاسخ منفی است.در ادامه به ذکر دلایل آن می پردازیم:


اگر شما مجبور باشید که موتور جدیدی بر روی خودروی خود نصب کنید،به تعمیرگاه حرفه ای می روید و یا خودتان موتور را روی خودرو نصب می کنید؟بی شک به نمایندگی یا یک تعمیرگاه معتبر می روید تا این کار را برای شما انجام دهد.


اگر دندان درد داشته باشید،بخواهید عصب کشی کنید یا دندان را بکشید به سراغ دندان پزشک می روید یا با لوازم شخصی خودتان این کار را می کنید.طبیعتا باز هم به دندان پزشک مراجعه خواهید کرد.بعید به نظر می رسد که کسی این کار را خودش انجام دهد.


دندان درد به اندازه کافی درد،سردرد،استرس و خیلی چیزهای دیگر را به همراه دارد،بهتر است که بدون معطلی و تحمل درد بیشتر آنرا به متخصص مخصوص خودش بسپاریم!


 


سئو را خودتان انجام ندهید


نکته این جاست،جای اینکه افراد تلاش کنند تا تکنیک های سئو را یاد بگیرند و زمان خود را برای یادگیری و اجرای آن تلف کنند که زمان و انرژی قابل ملاحظه ای می باشد؛باید تمرکز خود را بر روی کسب و کار خود بگذارند.


بهتر است این را به افراد و شرکت های خبره مانند شرکت آروین کارن بسپارید تا با تغییرات و به روز بودن و یادگیری همیشگی کادر و ماهر بودن در انجام آزمایش،تجزیه و تحلیل وبسایت؛شما را به سمت هدفتان هدایت کند.


 


شرکت های سئو حرفه ای


شما به یک حرفه ای در سئو نیاز دارید.سئوی تخصصی به سئوکار متخصص نیاز دارد. برای سئو افراد در این زمینه باید آموزش دیده،واجد شرایط،خلاق،هوشمند و ماهر باشند تا بتوان نتایج درخشانی در سئو وبسایت به جای گذارند.اما نکته کلیدی اینجاست شرکت مناسبی را جهت اینکار انتخاب کنید.شرکتی با تجربه و با پیشینه ای شایسته که مشتریان راضی آن درصد بالایی داشته باشند،از نکاتی است که باید حین انتخاب مدنظر داشته باشیم.


پشتیبانی قدرتمند و مسئولانه دیگر خصلتی است که شرکت های معتبر باید دارا باشند.


 


۳ نکته انتخاب شرکت های سئو


در اینجا نکاتی را می گوییم که شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو می توانند به شما عرضه کنند.


۱٫تجربه : سئو تلفیقی از هنر و علم است که البته سهم علم در آن بیشتر می باشد.برای فراگیری سئو باید یادگرفت،خوب تمرین کرد و حتما با شرکت های باتجربه و برتر در ارتباط بود،چرا که بخش اعظمی از سئو را تجربه تشکیل می دهد.سئو جزء کارهای مداوم و همیشگی است و باید همیشه برای وبسایت ها تکرار شود و موجب تکامل وبسایت گردد.تجربه بیشتر در سئو،عملکرد بهتری هم در پی دارد.


۲٫دانش : در صنعت های مختلف شنیده اید که “دانش و علم یک قدرت است.”کارهایی که یک تازه کار برای یک بخش از سئو در ۲ ساعت می تواند انجام دهد،فرد با دانش این حوزه به راحتی برای مثال در ۱۰ دقیقه انجام خواهد داد.خیلی کار در این ۲ساعت ها که زمان گذاشته می شود میتوان انجام داد.این یکی از دلایل به هدر رفتن زمان برای افرادی است که می خواهند خودشان کارهای مربوط به سئو را انجام دهند.یک شرکت سئو خوب باید دانش تمامی روش های سئو را بداند و بتواند تمامی صفحات وبسایت را بهینه کند.یک شرکت خوب باید شهرت یک وبسایت را از طریق شبکه های اجتماعی،انتخاب بهترین کلمات کلیدی در جایگاه های مختلف وبسایت،پیوند دهی داخلی به صفحات دیگر،ساخت بک لینک های اصولی در وبسایت های دیگر،نوشتن تگ های متا،نوشتن توضیحات متا و… افزایش دهد.


به دلیل داشتن دانش و تجربه این شرکت ها دیگر نیاز به پرس و جو از دیگران را ندارند و وابسته به جای دیگری نیستند و به راحتی اهداف خود را طبق اصول پیش می برند.قبلا آزمون ها و خطاها را انجام داده اند و حالا با کوله باری از تجربه در خدمت کارفرمایان می باشند.


۳٫نتایج : یک شرکت خوب فقط و فقط به نتیجه مناسب،خوب و رتبه های بالا فکر می کند.شک نکنید که سئوی بد کسب و کار شما را تخریب می کند.حتما سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که نتیجه مورد نظر و مناسب و رتبه بالا را برای شما تضمین کند.بسیاری از شرکت ها معمولا شعار زیاد می دهند اما حتی نمی توانند به هدف مورد نظر نزدیک شوند؛پیشنهاد میشود حتما به رزومه شرکت ها در امر سئو توجه داشته باشید. 


 


سورس:طراحی سایت آروین کارن   arvinkaren.com


 انجام سئو توسط خودم کار درستی است


 



حذف ارسالي ويرايش ارسالي
کاربر حذف شده

کاربر حذف شده

در کارگروه: برنامه نویسی تحت Microsoft .Net
تعداد ارسالي: -2
4 سال پیش در تاریخ: شنبه, آذر 23, 1398 23:20

به نظرم شما باید مشاور سئو استخدام کنید


حذف ارسالي ويرايش ارسالي
کاربر حذف شده

کاربر حذف شده

در کارگروه: برنامه نویسی تحت Microsoft .Net
تعداد ارسالي: -2
4 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, اسفند 11, 1398 14:25

عالی بود، مرسی بابت به اشتراک گذاری سئو فاکس


حذف ارسالي ويرايش ارسالي نقل قول | 0   |  0