کارگروه
تبادل تجربه ها
دوستان محترم اینجا محلی برای تبادل تجارب کامپیوتری می باشد. هر روز تجربه جدیدی را آموختید در اینجا برای دیگر دوستان قرار دهید تا با اینکارتان هزاران تجربه جدید را بیاموزید. www.raviar.com موفق باشید - خلیل زارع
 

نتیجه منفی قرار دادن مطالب غیر مرتبط در وب سایت

صفحه اصلی کارگروهها >> تبادل تجربه ها  >> نتیجه منفی قرار دادن مطالب غیر مرتبط در وب سایت
علی بالوی پور

علی بالوی پور

در کارگروه: تبادل تجربه ها
تعداد ارسالي: 16
7 سال پیش در تاریخ: شنبه, مهر 15, 1396 16:33

گوگل اعلام کرده است که محتوا یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی است. اما چه چیزی باعث می شود که محتوا از دیدگاه سئو SEO خوب باشد؟


این مقاله خطوطی را مشخص می کند که چه چیزی باعث کیفیت بالای سئوی محتوا می شود. و مطالب غیر مرتبط چه تاثیر منفی ایی بر وب سایت می گذارند.



درست همانطور که چرخ ها بدون موتور برای شما چیزی جز پدال نمی گذارند، محتوا بدون استراتژی سئو نمی تواند در بازار دیجیتال بقا داشته باشد. و درست مثل چرخ بدون موتور، سئو بدون محتوا یک خودرو براق است اما از جایش تکان نمی خورد.


اما منظور از محتوا چیست؟ قطعا منظور هر نوع محتوایی نمی باشد. متاسفانه موتورهای جستجو چک لیستی برای “محتوای با کیفیت بالا” ارائه نمی دهند و احتمالا هرگز این کار را نخواهند کرد. این بدان معناست که تنها با مطالعه نتایج جستجو، Google Analytics و فاکتور ها مختلف می توان نتیجه گیری کرد که چه نوع محتوایی از نظر موتورهای جستجو با کیفیت و سازگار با سئو شناخته می شود.


 


تاثیر منفی مطالب غیر مرتبط بر سئو


قبل از اینکه به این بپردازم که چه مطالبی برای سئوی وب سایت مناسب است بهتر است این سوال را بپرسیم: چه مطلبی به سئوی وب سایت آسیب می زند؟ مطالب غیر مرتبط با وب سایت.


شاید استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی را شنیده اید. بسیاری از متخصصان سئو می دانند که استفاده بیش از حد و نا بجا کمی به سئوی یک وب سایت نمی کند (حتی شاید تاثیر منفی نیز داشته باشد). اما هنوز هم این روش استفاده می شود. با این تصور غلط که گوگل تنها بر روی کلمات کلیدی به عنوان یک سیگنال توجه دارد. موتورهای جستجو به تقلید از زبان انسانی نزدیک تر می شوند، به این معنی است که نه تنها صفحات وب سایت شما باید به لحاظ استراتژیک بهینه سازی شوند، بلکه سئو نیاز به یک هدف دارد تا بتواند با تولید ارزش به کاربران  خدمت رسانی کند.


وقتی مطالب وب سایت خود را می خوانید این سوال ها را از خود بپرسید:



  • چگونه این صفحه به بازدیدکنندگان وب سایت شما کمک کند؟

  • چه اطلاعات ارزشمندی ارائه می دهد؟

  • آیا محتوای صفحه، مرتبط با کلمات کلیدی مورد استفاده شده در عنوان صفحه، URL و عنوان های H1 است؟

  • آیا محتوای این صفحه با وب سایت به عنوان یک کل مربوط است؟


محتوای طبیعی تر و مرتبط تر، باعث بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو می شود. برای مثال تصور کنید که وب سایت شما خدماتی در ارتباط با حیوانات خانگی می دهد. این خدمات شامل وسایل بازی حیوانات، وسایل شستشو و نظافت و غیره می باشد. شما می بایست مطالب وب سایت خود را در این دامنه نگه دارید. اما فرض کنید که شما بخواهید یک آهنگ جدید یا عکس جنجالی را به سایت خود اضافه کنید، تنها به این دلیل که فکر می کنید این کار باعث می شود موتورهای جستجو افراد بیشتری را به سایت شما هدایت کند. اما اشتباه فکر می کنید! شما با این کار تنها خود را در معرض جریمه گوگل قرار می دهید. گوگل با الگوریتم ها خود مرتبط بودن مطالب مندرج شده در سایت شما را با کلید واژه ها و عناوین می سنجد. علاوه بر آن با بالا رفتن ترافیک در یک بخش از سایت شما که مطالب آن مرتبط نیست این مسئله را شناسایی کرده و تنها در طول چند هفته رتبه وب سایت شما سقوط می کند. پس این جمله را به یاد داشته باشید: در پی تولید ارزش باشید. به جای کپی کردن، محتوای جذاب، مرتبط و اورجینال برای وب سایت خود تهیه کنید. اگر امکان آن را ندارید از یک تهیه کننده محتوا که خیلی هم گران نیستند سود ببرید.


 


حال این سوال: از کجا شروع کنم و چه مطالبی در وب سایت خود قرار دهم؟


 


مرحله 1: استراتژی تولید محتوا با در نظر گرفتن سئو


هنوز بسیاری از بازاریابان وب در انتظار پایان مرحله ایجاد محتوا برای اضافه کردن سئو به عنوان یک ابزار تبلیغاتی هستند. آنها سعی می کنند ابتدا محتوای تولید شده را بررسی کنند تا پس از آن چند کلمه کلیدی و پیوند را به آن اضافه کنند.


اما یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر باید با تحقیق درباره کلمات کلیدی و انگیزه کاربر شروع شود. هنگامی که شما می دانید چه عبارتی را مخاطبان شما برای جستجو استفاده می کنند و آنها به دنبال چه محتوایی می گردند، آنوقت شما می توانید یک استراتژی محتوا طراحی کنید که به سوالات خاص کاربر پاسخ دهد تا آنها را از این طریق به سایت شما انتقال دهد.


یک محتوای با کیفیت بالا:



  • براساس درک مخاطبان شما و همچنین تحقیق درباره کلمات کلیدی و هدف کاربر می باشد. از زبان مخاطبان خود استفاده کنید و اطلاعاتی را فراهم کنید که کاربران در جستجوی آن هستند.

  • خواننده را به تکمیل یک کار خاص کمک می کند. بطور کلی محتوای طولانی (بالای هزار کلمه) در نتایج ارگانیک بهتر رتبه می گیرند. پس همیشه یک مطلب کامل بنویسید و از موضوع خارج نشوید تا کاربر تا انتها با شما بماند.

  • دارای مراحل و گام های روشن و شفاف برای کاربر است. هنگامی که شما سفر خوانندگان و خریدارها خود را در وب می شناسید، شما می توانید با محتوای وب سایت خود آنها را به آنچه که می خواهند بهتر و بیشتر هدایت کند.


سورس:طراحی سایت دارکوب darkoob.co.ir


نتیجه منفی قرار دادن مطالب غیر مرتبط در وب سایت



 




حذف ارسالي ويرايش ارسالي