کارگروه
طراحی سایت دارکوب
طراحی سایت و ساخت سایت بهینه سازی شده برای موتور جستجو (سئو) بر پایه کد نویسی html دایوی ( divbase ) ( tableless ) و کد نویسی استاندارد html, css و آدرس دهی صفحه ( sef ) به زبان برنامه نویسی php بر پایه دیتابیس های mysql, sql server و ms access. طراحی وب سایت دارکوب در تمامی پروژه های خود استاندارهای طراحی سایت نظیر w3c را رعایت می نماید. برنامه نویسی php این شرکت بر پایه مدل mvc می باشد که در اکثر پروژه های خود از جوملا، وردپرس و دروپال به عنوان پایه استفاده می نماید. طراحی وب دارکوب در کد ...
 

رنگ آبی چه تاثیری روی وب سایت دارد؟

صفحه اصلی کارگروهها >> طراحی سایت دارکوب  >> رنگ آبی چه تاثیری روی وب سایت دارد؟
farahnaz babaei

farahnaz babaei

در کارگروه: طراحی سایت دارکوب
تعداد ارسالي: 16
8 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, دي 06, 1394 11:41

همه ما در دنیایی از رنگ ها قرار داریم که هر کدام دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از هم متمایز می کند . و آبی یکی از رنگ های مورد علاقه بیشتر افراد است . رنگ آبی در طبیعت پیرامون ما بسیار به چشم می خورد در آسمان ، اقیانوس ها ، دریاها و ... . از این رنگ اغلب برای نشان دادن احساساتی مانند امنیت ، قدرت ، آرامش ، غم و ... استفاده می شود و جنبه روان کردن و تمدد اعصاب دارد. 


 


 



رنگ آبی همانطور که گفته شد توسط بیشتر افراد چه مرد و چه زن پسندید می شود و بیشتر استفاده از آن در مردان رایج است و این رنگ را می توان در وب سایت هایی که از قبیل نظافت ، خودرو ، شیلات و ... مشاهده کرد و در  طراحی وب سایت  برای این که این رنگ به دل کاربران بنشیند آن را به نسبت رنگ عناصر دیگر مثل تصاویر و متن ها تعیین می کنند.
اگر می خواهید کاربران با دیدن سایت شما ارتباط بیشتری برقرار کرده و آنهارا تشویق به تفکر و ایجاد ارتباط عاطفی کنید و برای آنها یک نوع احساس آرامش بدهید استفاده از رنگ آبی در طراحی سایت بهترین گزینه است . 
همچنین از رنگ های آبی تیره ، آبی روشن ، و ارغوانی می توان استفاده کرد که هرکدام دارای نوعی ویژگی هستند . مثلا آبی روشن نمادی از سلامتی ، آرامش و نرمی است ، آبی تیره دارای نوعی حس قدرت و تیره مایل به ارغوانی روشن یک یک نوع رنگ سلطنتی است و می تواند نماد قدرت و ثروت باشد و از این رنگ بیشتر در سایت های بانکی به کار می رود. و از آبی فیروزه ای می توان در سایت هایی که مخصوص جوانان است استفاده کرد و همینطور از ترکیب این آبی ها در کنار یکدیگر در طراحی وب سایت می توان قالبی متشکل از طیف رنگ آبی و طرحی متفاوت بوجود آورد . ..
رنگ آبی را می توانید در شرکت های بزرگ جهان مشاهده کنید که از این رنگ برای نمایش اقتدار و قدرت خود استفاده می کنند . 
همانطور که می دانید آبی یکی از سه رنگ اصلی بوده و می توان با ترکیب رنگ های اصلی با یکدیگر در کنار این رنگ در سایت خود استفاده کرده و طرحی زیبا و متفاوت را به وجود بیاورید.


مدیر یک سایت برای اینکه بتوانید کاربران را به کلیک کردن بر روی لینک و یا گرافیک های موجود در وب سایت تان تشویق کنید باید نکاتی را رعایت کنید . 
در طراحی سایت اولین ویژگی که یک لینک باید داشته باشد این است که دارای رنگ های متضاد با سایر متن ها باشد، همچنین لینک هایی که در پایین صفحه قرار دارند باید رنگ آنها از بقیه صفحه برجسته تر و اندازه فونت آنها طوری باشد تا به آسانی قابل خواندن باشد . در بیشتر سایت ها برای نشان دادن لینک ها و متمایز کردن آنها از سایر متون در صفحه وب سایت از آندرلاین استفاده می شود که این کار باعث خوانایی بیشتر لینک ها می شود . نکته دیگر این که برای نمایش لینک ها آنها را برنامه نویسی نکنید زیرا افرادی که در مرورگر های خود از script به دلایل امنیتی استفاده نمی کنند نمی توانند آنها را ببینند و طوری آنها را در صفحه قرار دهید که به راحتی قابل رویت باشند مخصوصا لینک های مهم که باید آنها را در نیمه بالای صفحه جای دهید تا بازدید کنندگان بدون حرکت در صفحات آن را مشاهده کنند. این موضوع را مد نظر داشته باشید که بر روی لینک های متنی بیشتر از لینک های تصویری کلیک می شود . برخلاف محتوای سایت که باید مرتباً تغییر کند محل قرار گرفتن لینکها باید ثابت باشد و کاربر با حرکت در صفحات بتواند آنرا به راحتی پیدا کند . اگر می خواهید از لینک های گرافیکی استفاده کنید توجه داشته باشید که این گونه لینک ها باید برجسته تر، با رنگ های روشن تر ، متضاد و حجیم تر و پر جنب و جوش تر باشند ، تصاویر باید دارای متن مناسب باشند تا با نگهداشتن موس روی آنها اطلاعاتی از محتوای تصاویر نمایش داده شده و نظر کاربران برای کلیک بر روی آنها جلب شود . برای اینکه ببینید چه مطالبی در وب سایت شما جلب توجه می کند از نزدیکان خود بخواهید از سایت شما دیدن کنند و برروی اطلاعاتی که بدست می آورند بر روی آنها کلیک کنند شما با این کار می توانید ایده های مناسبی در مورد دید کاربران متفاوت بدست آورید . لینک های مناسب به بهینه سازی سایت نیز کمک خواهد کرد....


منبع:


 


طراحی وب سایت


حذف ارسالي ويرايش ارسالي