کارگروه
طراحی سایت دارکوب
طراحی سایت و ساخت سایت بهینه سازی شده برای موتور جستجو (سئو) بر پایه کد نویسی html دایوی ( divbase ) ( tableless ) و کد نویسی استاندارد html, css و آدرس دهی صفحه ( sef ) به زبان برنامه نویسی php بر پایه دیتابیس های mysql, sql server و ms access. طراحی وب سایت دارکوب در تمامی پروژه های خود استاندارهای طراحی سایت نظیر w3c را رعایت می نماید. برنامه نویسی php این شرکت بر پایه مدل mvc می باشد که در اکثر پروژه های خود از جوملا، وردپرس و دروپال به عنوان پایه استفاده می نماید. طراحی وب دارکوب در کد ...
 

داشتن یک سایت چقدر مهم است؟

صفحه اصلی کارگروهها >> طراحی سایت دارکوب  >> داشتن یک سایت چقدر مهم است؟
farahnaz babaei

farahnaz babaei

در کارگروه: طراحی سایت دارکوب
تعداد ارسالي: 16
8 سال پیش در تاریخ: دوشنبه, آذر 30, 1394 15:36

همیشه اولین سوالی که به ذهن صاحبان کسب و کار خطور می کند ، اینست که داشتن وب سایت واقعا چقدر مهم است؟


وب سایت در اصل نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود که ارتباط مستقیمی با سود آوری شما از کسب و کار مورد نظرتان دارد.


وب سایت فروشگاه شما در روی وب می باشد که دقیقا به مانند نمایشگاه محصولات یا ویترین شرکت شما عمل می کند.


آیا هر وب سایتی می تواند همان کارایی را داشته باشد؟مطمـﺌنا جواب منفی است. جالب اینجاست که شما فقط 3 ثانیه وقت دارید تا بتوانید مخاطب بالقوه را تبدیل به مشتری نمایید.


 


 


 


مهمترین نکات در طراحی سایت عبارت اند از:


·         طراحی سایت حرفه ای


 شرکتی که قابلیت طراحی سایت به صورت حرفه ای را دارا باشد، می تواند تاثیر مثبتی بر روی مخاطب داشته باشد.


·         جذب مخاطبان


وب سایت باید از قابلیتی برخوردار باشد که به صورت حرفه ای ، مخاطبان را به اطلاعات مورد نیازشان راهنمایی کند.


·         کامل بودن وب سایت


باید اطلاعات مورد نیاز مخاطبان به صورتی ارایه شوند که بتواند رضایت خاطر مخاطبان برای دسترسی به اطلاعات فراهم نماید.


·         دسترسی آسان


وب سایت باید چنان طراحی گردد که مخاطب بتواند با وارد کردن کلمات کلیدی در Google به صفحه اصلی وب سایت شما دسترسی داشته باشد. به عبارت دیگر وب سایت شما در صفحه اول Google قرار گیرد.


·         SEO  بالا


SEO مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجوگر نظیر Google و غیره می باشد که استفاده کردن از تکنیک های موثر باعث قرار گرفتن صفحه وب سایت شما در رتبه های برتر جستجوی Google می گردد.


·         طراحی سایت و سرعت بالا


اهمیت سرعت بارگزاری یک سایت امروزه برای هیچ کس پوشیده نیست،بی شک سایت های که سرعت پایینی دارند تمایل بیننده برای ادامه بازدید رو از دست می دهند.اهمیت سرعت در طراحی سایت از نظر سئو و محبوبیت در موتورهای جستجو بسیار تاثیرگذار است و یکی از عوامل بسیار مهم بهینه سازی در گوگل و یاهو می باشد.برای افزایش سرعت سایت اقداماتی از جمله فعال کردن کش و ذخیره سازی صفحات سایت، فعال کردن gzip در سایت ، استفاده از easyload برای بارگذاری بهینه تصاویر و ویدیو ها ، فشرده سازی فایل های css / js / txt در سایت ، بهره گیری از cdn در استفاده از سرور و غیره را می توان انجام داد.به خاطر سرعت پایین سایت کاربران رو از دست ندید و گوگل را از خود نرانید چرا که بسیار روی این امر حساس می باشد.


·         طراحی سایت و گرافیک حرفه ای


گرافیک و دیزاین حرفه ای یکی از مهم ترین مواردی است که در طراحی سایت باید در نظر گرفت.در چشم بیننده ای که محل کار شما را تاکنون ندیده است ،سایت شما شعبه ی مجازی شما خواهد بود. استفاده از تناسب رنگ و عدم شلوغ کاری باعث می شود تا کاربر بیشتر در سایت شما بماند.اگر طراحی سایت شما از گرافیک زیبا بهره نبرده باشد، بلافاصله بازدیدکنندکان سایت را ترک خواهند کرد.اگر طراحی وب سایت شما از گرافیک زیبا بهره نبرده باشد، بلافاصله بازدیدکنندکان سایت را ترک خواهند کرد. زیرا به دلیل جذاب نبودن طراحی سایت شما و یا شلختگی و درهم و برهم بودن آن، کاربران و بازدیدکنندکان را گیج می کند. در این صورت تمامی این نکات منفی، باعث افزایش Bounce Rate سایت شما می شود. استفاده از افکت های html5 و css3 علاوه بر زیبایی سایت ، سرعت و سئو سایت را هم حفظ می کند،طراحی وب سایت باید به صورت user friendly باشد.


·         طراحی سایت و امنیت مناسب!


امنیت سایت یکی از موارد مهم در طراحی سایت به شمار می رود و در صورت هک شدن اعتبار شما در چشم بازدیدکنندگانتون کاهش می یابد و سئو را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.کارهای مهمی که می توان برای افزایش امنیت وب سایت انجام داد عبارت اند از : رمز گذاری و محدود کردن permission های فایل ها ، کنترل فایل های لاگ(logfiles) ، استفاده از اس اس ال برای ارسال ایمیل های سایت ، بهره گیری از رمز های قوی ، استفاده از سرور مجازی (VPS) ،محدود کردن دسترسی کاربران با استفاده از suPHP ، استفاده از افزونه های امنیتی مانند Firewall ، به روز نگهداری نرم افزار های سایت ، استفاده از پلاگین های کپچا ، تهیه ی بک اپ از سایت و … می توان امنیت سایت را تا حد بسیار زیادی برقرار کرد.


·         طراحی سایت و اصول ریسپانسیو


طراحی سایت واکنشی یا ریسپانسیو به این معنی است که سایت شما نسبت به تغییر اندازه صفحه نمایش دستگاهی که با آن به مرور وب سایت پرداخته اید، واکنش نشان دهد، یعنی اندازه سایت، با تغییر اندازه صفحه نمایش نیز تغییر کند.با وجود دستگاه های مختلف با اندازه های متفاوت، در نظر گرفتن سایتی که بتواند به راحتی در هر دستگاهی به نمایش در آید، بسیار حیاتی است. زیرا که طیف گسترده ای از کاربران اینترنت از طریق دستگاه های جیبی مانند موبایل ها و تبلت ها از سایت ها بازدید می کنند.پس واکنشی بودن طراحی سایت شما بسیار مهم و ضروری است. در ضمن گوگل رسما طراحی وبسایتها بصورت واکنش گرا را توصیه کرده است. طراحی یک سایت واکنش گرا برای یک پایگاه اینترنتی به جای طراحی سایت موبایل در کنار سایت اصلی،باعث جلوگیری از هدر رفت شاخص گذاری گوگل می گردد و سئو سایت را افزایش می دهد.


منبع:


 


طراحی سایت


حذف ارسالي ويرايش ارسالي
کاربر حذف شده

کاربر حذف شده

در کارگروه: طراحی سایت دارکوب
تعداد ارسالي: -2
4 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, اسفند 11, 1398 14:32


حذف ارسالي ويرايش ارسالي