کارگروه
حاشیه سازی یا نقدعکس جوابیه مجید نقدی به جواد پورسعید
در باره نقد نمایشگاه "صالح"توسط جواد پورسعید هوالمصور پیرو انتقاد جناب آقای پورسعید در ارتباط با نمایشگاه عکس "صالح" درگالری شماره یک "خانه عکاسان ایران واقع در " حوزه هنری تهران" لازم به ذکر است در نمایشگاه عکس- اثر هنری میتواند در ابعاد گوناگون - رنگی یا سیاه و سفید عمودی یا افقی با قاب یا تخته شاسی یا ترکیبی از عمودی و افقی با ابعاد متفاوت رنگی و سیاه و سفید , قاب وتخته شاسی باشد . چیدمان بسته به نوع ارائه دارد ,خصوصا در نمایشگاهی که دارای تنوع و کثرت اثر می باشد اگر ...
 

عکاسی مستند اجتمائی

majid naghdi
10 سال پیش در تاریخ: پنجشنبه, خرداد 28, 1394 20:48

با توجه به  اینک همه عکاسان در ضمینه مستند اجتمائی تجاربی دارند و به نوعی ناخواسته این ژانر عکاسی را تجربه کرده اند.مستند اجتمائی از دو واژه مستند و اجتمائی تشکیل شده که خود بهترین تعریف در این باب میباشد.یعنی عکاسی و ثبت وقایع گوناگون چه وقایع تلخ و چه شیرین و ارتباط مردم و نقش مردم در ایجاد و شکل گیری و نقش عوامل دیگر چه انسانی و چه طبیعی در بروز واقعه در اجتماع میباشد و ثبت این سند توسط عکاس در مقابل لنز دوربین اوایجاد شده و عکاس میتواند با تغییر زاویه و یا چیدمان در ثبت این سند با ذوق و خلاقیت خود دخیل بوده به صورتی که در ماهیت واقعه تغییری به وجود نیاید .در عکاسی مستند اجتمائی باید بتوان از طریق عکس خبری را به واقع و سهولت و روشنی بدون دخل و تصرف به مخاطب رساند و آگاهی او را افزایش داد و باعث جرقه ای در درون و فکر او شود و او را به فکر و تالم در باره موضوع عکس وادارکند. عکاس هرچه سهل و روان تر و با دیدی متفاوت خلاقانه تر از واقعه و یا روندی در جامعه عکسی ارائه کند موفق تر میباشد.من بعنوان یک عکاس که بیشترین سالهای عمرم را به عکاسی گره زده و اکثر ژانرهای عکاسی را بدفعات تجربه کرده ام و با عکس و عکاسی زندگی کرده میگویم در عکاسی حرف اول را عکاس با دید خلاق و متفاوت خودو علم به موضوع مورد بحث میزند و سپس ابزار جهت ثبت اثر نقش ایفا میکند . در عکاسی مستند اجتمائی نوع لنز با شرایط و لوکیشن فرق میکند یک عکاس مستند اجتمای هم به لنز واید احتیاج دارد هم به لنز تله -  گاهی برای ثبت اتفاقی به ثبت با زاویه باز با لنز واید و یا گاهی به زاویه بسته با لنز تله دارد.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي