کارگروه
حقوق قضایی(حسن بصیری هریس)
حقوق قضایی تلفن تماس:09148744369-basiri1000@gmail.com هیچ وقت با چشم پول به موکل خود نگاه نکنید چرا که او از روی ناچاری و اینکه علاجش قطع شده به شما روی اورده است.
 

منابع ازمون وکالت

حسن بصیری  هریس

حسن بصیری هریس

در کارگروه: حقوق قضایی(حسن بصیری هریس)
تعداد ارسالي: 736
10 سال پیش در تاریخ: شنبه, تير 28, 1393 13:30

در آزمون کارآموزی وکالت شش عنوان درسی از داوطلبان امتحان به عمل می آید که هر یک دارای منبع خاصی برای مطالعه می باشد. این عناوین ، منابع هر یک و ضرایب آنها به شرح زیر است :


١ـ حقوق مدنی با ضریب ٣

جامع ترین ومعتبرترین منبع مطالعه ی درس حقوق مدنی برای آزمون وکالت، کتاب قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی تألیف دکتر ناصر کاتوزیان می باشد که چاپ بیست و پنجم به بعد این کتاب توصیه می شود .


٢ ـ آیین دادرسی مدنی با ضریب ٣

جدیدترین وکامل ترین منبع مطالعه ی درس آیین دادرسی مدنی دوره سه جلدی آیین دادرسی مدنی تألیف دکتر عبدا..شمس است . همچنین داوطلبان می بایست مجموعه قانون آیین دادرسی مدنی ریاست جمهوری را نیز مطالعه نمایند .


٣ ـ حقوق جزا ( عمومی و اختصاصی ) باضریب ٢

منبع مطالعه¬ی درس حقوق جزای عمومی کتاب زمینه حقوق جزای عمومی تألیف دکتر رضا نوربها می باشد . علاوه براین، کتاب محشای قانون مجازات اسلامی تألیف دکتر ایرج گلدوزیان و نیز مجموعه قانون مجازات اسلامی ریاست جمهوری باید مورد مطالعه داوطلبان قرار گیرد.


٤ ـ آیین دادرسی کیفری با ضریب ٢

منبع مطالعه ی این درس کتاب دکتر علی خالقی و نیز مجموعه قانون آیین دادرسی کیفری ریاست جمهوری است .


٥ ـ حقوق تجارت با ضریب ٢

کاملترین منبع مطالعه ی این درس دوره پنج جلدی حقوق تجارت تألیف دکتر ربیعا اسکینی می باشد. علاوه بر این، متن قانون تجارت نیز باید به دقت مورد مطالعه قرار گیرد .


٦ ـ اصول فقه با ضریب ١

منبع اصلی این درس کتاب مبانی استنباط حقوق اسلامی یا اصول فقه تألیف دکتر ابوالحسن محمدی است که چاپ سی ام به بعد این کتاب توصیه می شود .


حذف ارسالي ويرايش ارسالي