کارگروه
حافظان محیط زیست
در این کارگروه در واقع پیگیر روش ها و الگوهای فرهنگ سازی محیط زیستی در استان و کشور و همچنین فعالیت محیط زیستی استانی وملی میپردازیم n-khorasan.ir
 

لزوم تحقق شعار"فرهنگ واقتصاد زیستی"

صفحه اصلی کارگروهها >> حافظان محیط زیست  >> لزوم تحقق شعار"فرهنگ واقتصاد زیستی"
هادی  مرادی

هادی مرادی

در کارگروه: حافظان محیط زیست
تعداد ارسالي: 17
10 سال پیش در تاریخ: چهارشنبه, تير 25, 1393 6:52


به نام خدا
اللهم عجل لولیک الفرج


لزوم تحقق شعار"فرهنگ واقتصاد زیستی"



باتوجه به روند افزایشی تخریب محیط زیست و به دنبال آن از بین رفتن منابع می بایست به دنبال حل ریشه ای این مسئله باشیم.
تنها راه برخورد با مشکلات زیست محیطی فرهنگ سازی زیست محیطی است یعنی زمانی می توان افراد و نیرو های خود را درمسیر حفظ محیط زیست به کاربرد که باتفکر وعقاید آنها آمیخته شده باشد.
باتوجه به کامل بودن دین مبین اسلام پس می توان گفت همه ایرانیان عقاید کاملی در این مورد دارندوبایستی به دنبال فعالسازی و مرور این عقاید بود.
مقوله فرهنگ سازی هدفی است که همه دوستداران محیط زیست در پی آنند.
یکی از مهمترین ابزار دستیابی به این هدف فعالیت های اقتصادی است.یعنی لازم نیست که طرفداران محیط زیست حتما عضوngo ها باشند بلکه بنگاه هایی که محصولات زیستی را دربرابر محصولات غیر زیستی ایجاد کرده اند و از آن سود میبرند نیز می توانند سربازان مدافع محیط زیست باشند.
مثلا افرادی که تولیدکننده پوشاک طبیعی است نه پوشاک مصنوعی حافظ محیط زیست است ویا تولیدکننده ای که در کنار چندین خط تولید لیوان وظروف یک بار مصرف به یکباره باپیشنهاد دوستداران محیط زیست تصمیم به ایجاد یک خط تولید ظروف کاغذی می کند حافظ محیط زیست است حال ممکن است این فرد سودی کلان از این فعالیت ها بدست آورد.


ویا کارآفرینان اقتصاد زیستی و...
حافظان محیط زیست به هیچ عنوان برای تامین هزینه های سایت وجوایز مسابقات از کاربران درخواست کمک مالی نمی کند بلکه با ایجاد فروشگاه اینترنتی ویا هر مورد قانونی دیگر خودش این هزینه ها راپرداخت می کند.
این مقاله در مدت کوتاهی وآنلاین نگاشته شده است به امید خدا به زود مقاله ای کامل و مفید درجهت رسیدن به هدف فرهنگ سازی زیست محیطی منتشر خواهیم نمود.
البته حافظان محیط زیست خراسان شمالی از تمامی ابزار فرهنگ سازی چون برگذاری مسابقات،ارسال پیام های زیستی و... استفاده خواهد نمود به امید آنکه از نعمات الهی به خوبی نگهداری و استفاده نمائیم .


((منتظر مقالات ارسالی شما هستیم))
سامانه پیامکی انتقادات وپیشنهادات


30007546398398
هادی مرادی برزل آباد
24تیر1393


http://n-khorasan.ir



حذف ارسالي ويرايش ارسالي