کارگروه
کودکان و مسائل مهم مربوط به برخورد با آنها
در این کارگروه به دنبال راه کارهای جدید حول محور کودکان و نحوه برخورد با آنها و انتقال اطلاعات هستم.از همه دعوت میشود مطالب مفید رو برای استفاده عموم درج نمایند.متشکرم
 

معجزه 8 ماده غذایی برای کودکان

مهدی مقصودی
10 سال پیش در تاریخ: جمعه, ارديبهشت 12, 1393 10:44







این مواد غذایی رنگی، خوشمزه و مغذی مثل کاکائو، دارچین و... را به کودک خود دهید و تاثیر آن‌ها را ببینید.





نی نی بان: این مواد غذایی رنگی، خوشمزه و مغذی مثل کاکائو، دارچین و... را به کودک خود دهید و تاثیر آن‌ها را ببینید.


 


1.       تخم‌مرغ


 


تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و جزو یکی از غذاهایی است که ویتامین دی طبیعی دارد و به جذب کلسیم بدن کمک می‌کند. خوردن آن برای صبحانه انرژی بیشتری به کودکان در طول روز می‌دهد.


 



 


2.      جو دو سر


 


تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که این ماده را مصرف می‌کنند، بهتر می‌توانند روی درس‌های خود در مدرسه تمرکز کنند. حبوباتی که سرشار از فیبر هستند، مثل جو دو سر، به آرامی هضم می‌شوند و انرژی زیادی به کودکان می‌دهند.


 



 


3.     میوه


 


هر میوه‌ای برای کودک‌تان مفید است و ویتامین و مواد معدنی ضروری را برای بدن فراهم می‌کند. میوه فیبر نیز دارد. برای این که کودک‌تان از مواد مغذی آن‌ بهره ببرد، میوه‌های گوناگونی چون توت، لیمو، کیوی و پرتقال به او دهید.


 



 


4.     آجیل


 


آجیل شامل چربی‌های سالم است که برای رشد کودک و سلامت قلب او احتیاج است. خوردن کمی از آن در صبح به کودک شما انرژی می‌دهد.


 



 


5.     شیر


 


پروتئین و کلسیم موجود در لبنیات به مغز و بدن انرژی می‌دهد. پروتئین به ساخت بافت مغز کمک می‌کند در حالی که کلسیم استخوان و دندان‌‌ها را  تقویت می‌کند.


 



 


6.      بلوبری


 


این میوه در میان سالم‌ترین میوه‌ها جای دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که به جز محافظت از بیماری‌های قلبی و دیابت، عملکرد مغز را نیز بهبود می‌بخشد. بلوبری همچنین به کاهش چربی سمی احشایی (نوعی از چربی که به چاقی و سندرم متابولیک مرتبط است) کمک می‌کند. روش‌ مصرف آن برای کودک: به طور طبیعی می‌توانید آن را برای صبحانه به کودک خود دهید یا آن را در تابستان در سالاد و دسر او بریزید. همچنین می‌توانید از ترکیب آن با ماست، و کمی عسل بستنی یخی درست کنید. (برای کودکان پس از 1 سال)


 



 


7.     توفو


 


غذاهای حاوی سویا منبعی عالی از پروتئین بدون چرب و خاصیت ضد سرطانی است. توفو برای دختران جوان، برای بدن و بافت سینه در حال رشد آن‌ها،  بسیار مناسب است. روش مصرف آن برای کودک: آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید و به سیب‌زمینی سرخ کرده یا سوپ خود اضافه کنید. در مخلوط میوه نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.


 



 


8.     گوجه‌فرنگی


 


گوجه‌فرنگی حاوی لیکوپن، ماده‌ای ضد سرطان است. گوجه‌فرنگی پخته شده به مراتب سالم‌تر است زیرا حرارت، لیکوپن آن را آزاد می‌کند. نکته: گوجه‌فرنگی را با ماده چرب دیگری مثل روغن زیتون مصرف کنید تا به جذب بیشتر آن کمک ‌کند. روش مصرف برای کودک‌: می‌توانید آن را به عنوان سس پیتزا یا پاستا یا کباب ترکی استفاده کنید. اگر کودک‌تان عاشق طعم تند است، یک کاسه چیلی یا سالسا گزینه خوبی خواهد بود.


 











حذف ارسالي ويرايش ارسالي