کارگروه
چاپ و تبلیغات
در این کار گروه مسائل چاپ و تبلیغات را در ایران و جهان بررسی میکنیم و در صورت نیاز میتوانیم به سوالات احتمالی شما در زمینه چاپ و تبلیغات پاسخ بدهیم
 

کوکاکولا نام خریداران خود را روی بطری چاپ می کند

صفحه اصلی کارگروهها >> چاپ و تبلیغات  >> کوکاکولا نام خریداران خود را روی بطری چاپ می کند
محمدر ضا مهدیزاده

محمدر ضا مهدیزاده

در کارگروه: چاپ و تبلیغات
تعداد ارسالي: 278
تائید شده توسط:
محمدر ضا مهدیزاده
11 سال پیش در تاریخ: دوشنبه, بهمن 07, 1392 23:48

کوکاکولا نام خریداران خود را روی بطری چاپ می‌کند






 


شرکت کوکاکولا با استفاده از قابلیت شخصی‌سازی (Personalization) چاپ دیجیتال، نام خریداران نوشابه را روی بطری‌ها و قوطی‌های نوشابه چاپ می‌کند. این کمپین تبلیغاتی که «یک کوکا با هم بنوشید»


 (Share a Coke) نام دارد، از تابستان امسال در اروپا به اجرا در می‌آید.


در انگلیس تعداد 150 نام پرکاربرد که از نام‌های دیگر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، روی لیبل‌های نوشابه چاپ شده و در سراسر کشور عرضه می‌شود. در این طرح سعی شده تا اسامی مورد استفاده از A مانند Aaron تا Z مانند Zoe را شامل شوند. این نام‌ها روی بطری‌های PET با حجم 500 میلی‌لیتر و 375 میلی‌لیتر به چاپ خواهند رسید. برای آن دسته از مصرف‌کنندگان که نامشان در این اسامی نیست، کوکاکولا راه حلی اینترنتی ارایه کرده است. آنها می‌توانند به وب سایت


 www.shareacoke.co.uk مراجعه کرده و نام خود را روی بطری‌های مجازی به تصویر کشیده و آن را برای دوستان خود ارسال کنند.


کوکاکولا برای اولین بار این کمپین تبلیغاتی را در سال 2011 در استرالیا اجرا کرد. مصرف‌کنندگان می‌توانستند بطری یا قوطی نوشابه حاوی نام خود را از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها بخرند و اگر نام آنها در میان اسامی چاپ شده وجود نداشت، در فروشگاه نام خود را روی قوطی نوشابه به طور رایگان چاپ کنند.


کاوولین کیتر مدیر بازاریابی عملیاتی شرکت کوکاکولا می‌گوید:«این اولین بار است که در تاریخ این شرکت، ما برند نام مصرف‌کننده را جایگزین لوگوی کوکاکولا بر روی قوطی‌ها یا بطری‌های نوشابه می‌کنیم. چه کسی بهتر از دوستداران کوکاکولا برای انجام چنین کاری است؟! شخصی‌سازی روش فوق‌العاده‌ای برای ارتباط هرچه نزدیک‌تر با مصرف‌کنندگان در کوکاکولاست»


او در ادامه گفت:«ما در حقیقت از مردم دعوت می‌کنیم تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به همین خاطر می‌خواهیم تا آنها با یافتن نامشان و یا نام دوستان و نزدیکانشان روی تولیدات کوکاکولا، سرگرم شده و به هیجان بیایند و زمانی هم برای خوردن نوشابه با آنها صرف کنند.»


 


ماهنامه  صنعت چاپ شماره 378   خرداد 1392


 


 


حذف ارسالي ويرايش ارسالي