کارگروه
چاپ و تبلیغات
در این کار گروه مسائل چاپ و تبلیغات را در ایران و جهان بررسی میکنیم و در صورت نیاز میتوانیم به سوالات احتمالی شما در زمینه چاپ و تبلیغات پاسخ بدهیم
 

چاپگر فرمت بسیار عریض Uvistar Pro 8 ساخت فوجی فیلم

صفحه اصلی کارگروهها >> چاپ و تبلیغات  >> چاپگر فرمت بسیار عریض Uvistar Pro 8 ساخت فوجی فیلم
محمدر ضا مهدیزاده

محمدر ضا مهدیزاده

در کارگروه: چاپ و تبلیغات
تعداد ارسالي: 273
تائید شده توسط:
محمدر ضا مهدیزاده
10 سال پیش در تاریخ: سه شنبه, آبان 28, 1392 15:43

 


چاپگر فرمت بسیار عریض Uvistar Pro 8 ساخت فوجی فیلم


دلیل انتخاب: این چاپگر به راحتی می‌تواند از چاپ 4رنگ به چاپ 8 رنگ تغییر حالت داده و با استفاده از مرکب‌های جدید فوجی فیل






چاپگر جدید فوجی‌فیلم برای اولین بار در دروپا 2012 ارایه شد. همراه با چاپگر، فوجی مرکب‌های UVijet QN خود را نیز عرضه کرد. این چاپگر برای چاپ در فرمت عریض مناسب است و قادر است چاپ با کیفیت برای تبلیغات نقطه خرید (POP) و تبلیغات فضای باز(Out door) ارایه کند.


 همچنین می‌تواند هم روی مدیای منعطف و هم روی مدیای سخت چاپ کند. چاپگر UVistar Pro 8 با استفاده از مجموعه مرکب‌های UVijet QN قادر است چاپ 8 رنگ به صورت 2 بار چاپ چهار رنگ CMYK     برای سرعت بیشتر و یا چاپ 8 رنگ با کیفیت ولی با سرعت کمتر ارایه کند.


فوجی‌فیلم ادعا می‌کند مجموعه مرکب جدید این شرکت کیفیت چاپ را افزایش داده و امکان استفاده از این چاپگر را برای چاپ کارهای ویژه فضای بسته (in door) نیز فراهم می‌آورد. سازنده ژاپنی این چاپگر همچنین ادعا می‌‌کند تغییر وضعیت چاپ از 4 رنگ به 8 رنگ در این چاپگر، در مدت زمان 5 دقیقه امکان‌پذیر است. همین امر موقعیت‌هایی را برای چاپ بیلبورد، پوستر و تبلیغات نقطه خرید در اختیار تبلیغگران قرار می‌دهد.


کوین رودی مدیر بازاریابی سیستم‌های جوهرافشان فوجی فیلم در دروپا می‌گوید:‌ «علاوه بر سیستم اتوماتیک تغذیه و هدایت سطوح چاپ‌پذیر تا ضخامت 3 میلی‌متر، یک دوربین و یک کیت ویژه، نحوه حرکت مدیا در درون چاپگر را مورد بررسی قرار داده و آن را ضبط می‌کند. همین امر باعث می‌شود مدیا درون چاپگر به خوبی پیش‌بینی شده و رجیستر مدیا برای چاپ پشت و رو به دقت  انجام شود.»


دستگاه جدید، ویژگی‌های جدید


مهم‌ترین ویژگی  جدید دستگاه UVistar Pro 8، قابلیت استفاده از مرکب‌های کم‌رنگ موجود در مجموعه مرکب‌های جدید است، که به ادعای فوجی‌فیلم بدون این‌که کیفیت چاپ را قربانی سرعت کند، افزایش می‌دهد. دیگر قابلیت‌ها شامل سیستم اتوماتیک تغذیه و هدایت مدیای سخت،‌ قابلیت چاپ بک لیت و امکان تغییر وضعیت چاپ از 4 رنگ به 8 رنگ است.  مدیر بازاریابی تجهیزات فرمت عریض فوجی‌فیلم می‌گوید: «از زمانی که ما UVistar را عرضه کردیم مدت زیادی نمی‌گذرد، با این حال در همین زمان کوتاه شاهد موفقیت این چاپگر بوده‌ایم. حالا می‌خواهیم کاری کنیم تا این ماشین بتواند برای فضای بسته نیز کار چاپ کند. مدل جدید UVistar Pro 8 نیز می‌تواند همین کار را انجام دهد.
علاوه بر سیستم رابط جدیدی که شامل صفحه حساس به لمس دست است، دستگاه
UVistar دارای ابزار مدیریت مدیا نیز هست. اینترفیس جدید چاپگر قادر است میزان مدیایی را که هنوز روی رول باقی مانده و چاپ شده، محاسبه و ثبت کند.
یکی از مهمترین تحولاتی که در مدل جدید چاپگر رخ داده، اضافه کردن مرکب‌های کم‌رنگ به مجموع مرکب‌های مورد استفاده در چاپگر است.


مرکب‌های جدید علاوه بر افزایش کیفیت چاپ در سرعت‌های بالا، همراه با تکنولوژی هد PDC (پرتاب قطرات یک اندازه به صورت موازی) دستگاه را قادر می‌سازد تا کارهای با کیفیت برای کاربردهای فضای بسته تا سرعت 300 متر مربع در ساعت چاپ کند. سازنده این چاپگر ادعا می‌کند دستگاه به گونه‌ای طراحی شده تا به راحتی بتواند چاپ برای فضای بسته را که در آن کیفیت نقش مهمی دارد، ارایه کند. کارهای چاپی در فضای بسته برخلاف فضای باز از نزدیک دیده شده و به‌طور معمول از مدیای سخت برای کاربردهای in door استفاده می‌شود.


فوجی‌فیلم می‌گوید UVistar Pro 8 باعث کاهش فروش چاپگر مدل‌های UVistar فعلی نخواهد شد، زیرا چاپ 8 رنگ برای همه موارد به کار نمی‌رود. چاپگر Pro 8 بازار تبلیغات سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها و مراکز خرید را هدف قرار می‌دهد.
فوجی‌فیلم دستگاهی با قابلیت‌های جدید ساخته و ادعا می‌کند کار با آن بسیار راحت است و مجموعه‌ای از آپشن‌ها نیز همراه با ماشین عرضه می‌شوند که از میان آنها می‌توان به میز تغذیه و تحویل اتوماتیک ویژه مدیای سخت اشاره کرد. این میز با استفاده از نیروی مکش و نورهای هدایت‌کننده، مدیا را نگه داشته و آن را به حرکت درمی‌آورد. ارتفاع هد از سطح مدیا به صورت خودکار و بر اساس ویژگی‌های مدیا تنظیم می‌شود. این میز همچنین امکان تغذیه و تخلیه مدیا را از چاپگر به صورت مداوم و بدون توقف امکان‌پذیر می‌سازد. تعویض مدیا به سرعت انجام می‌شود. از سوی دیگر امکان استفاده همزمان از میز رول مدیا در دستگاه وجود دارد. بیشترین عرض رول مورد استفاده در دستگاه نیز 1600 میلی‌متر است. قیمت دستگاه همراه با میز ویژه مدیای سخت 263 هزار یورو است. عرض چاپ دستگاه 2/3 متر و رزولوشن چاپ
DPI 600 (24 پیکولیتر) و یا  DPI 1000(12 پیکولیتر) است.


 دستگاه قادر است رنگ سفید را در 6 حالت مختلف- که شامل چاپ روی چاپ (Over Print)، آستری (Under Print) رنگ تکی (Spot)، زیر رنگ تکی (Under Spot)، روی رنگ تکی (Over Spot) و به صورت رنگ کامل (Fill) است- چاپ کند. سرعت چاپ دستگاه در حالت 5 رنگ 223 متر مربع و در حالت 8 رنگ 4/111 متر مربع در ساعت است. رقیب سرسخت این چاپگر دستگاه HP Scitex XP 5500 است. این دستگاه نیز قادر است هم چاپ فضای بسته و هم چاپ فضای باز ارایه کند. قیمت دستگاه HP بیشتر از 340 هزار یورو است. حالا انتخاب با شما است


ماهنامه صنعت چاپ -  ابان 1392  


حذف ارسالي ويرايش ارسالي