کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

آمادگی شیوخ عرب برای تامین هزینه حمله آمریکا به سوریه

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> آمادگی شیوخ عرب برای تامین هزینه حمله آمریکا به سوریه
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: دوشنبه, شهريور 18, 1392 11:17



شیوخ عرب هزینه های حمله به سوریه را تامین خواهند کرد.




به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اینترنتی روسی ایزوستیا، "جان کری" وزیرخارجه آمریکا این مساله را تایید کرده که پیشنهاد اغوا کننده ای دال بر آمادگی شیوخ عرب برای تامین هزینه های حمله این کشور به سوریه از عربستان و امارات دریافت کرده است. 

ولی به عقیده رودیک ایسکوژین معاون رئیس کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه جان کری تنها به نیمی از حقیقت اشاره کرده و اصل واقعیت این است که رژیمهای پادشاهی حوزه خلیج فارس مخالفتی با تامین هزینه های حمله نه تنها هوایی و بلکه زمینی ندارند. 

براساس این گزارش، "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا هزینه های عملیات نظامی علیه سوریه را خیلی پایین ارزیابی و اعلام کرده مالیات دهندگان باید کمتر از 100 میلیون دلار برای این کار بپردازند.

وی از اشاره به رقم دقیق تر خودداری کرده است. 

به عقیده دمیتری لیتوفکین کارشناس امورنظامی حتی اگر هم حمله هوایی آمریکاییها محدود باشد هزینه ها از این رقم فراترخواهد رفت. وی یادآور شده پرتاب تنها یک فروند موشک فوق دقیق تاماهاک یک میلیون دلار هزینه دارد و به این ترتیب رقم یکصد میلیون دلار فقط برای پرتاب موشکها کافیست. 

این کارشناس معتقد است میزان تاثیر حمله به عوامل فراوانی از جمله هوا بستگی دارد. به عنوان نمونه وقتی نیروهای ناتو یوگسلاوی را بمباران می کردند آسمان بلگراد را ابر فرا گرفته بود و همین موجب خطا رفتن بسیاری از شلیکها شد. 

به عقیده کارشناسان سخاوت شیوخ عرب می تواند گریبان خود آنها را هم بگیرد. 

سرگی سرگیچف کارشناس انستیتو خاورمیانه تاکید می کند تضعیف اسد زمینه تقویت القاعده را ایجاد می کند و بعید است جنگجویان القاعده و النصره به دمشق بسنده کنند. این مساله ای است که ریاض و ابوظبی باید به خاطر داشته باشند. 

به عقیده "باریس دالگف" کارشناس انستیتو شرق شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه مداخله آمریکاییها در مناقشه سوریه به منزله آغاز موج خطرناک بی ثباتی در تمام خاورمیانه خواهد بود. 



حذف ارسالي ويرايش ارسالي