کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

نظر کارشناسان درباره حمله احتمالی به سوریه؛ حمله سراسری یا حمله محدود، مسئله این است

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> نظر کارشناسان درباره حمله احتمالی به سوریه؛ حمله سراسری یا حمله محدود، مسئله این است
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: دوشنبه, شهريور 18, 1392 10:59






همانطور که بحث سوریه در صدر جدول مهم‌ترین عناوین سیاست این روزهای منطقه است و آمریکا و هم‌پیمانانش در حال کنکاش در این رابطه هستند همواره این سوال مطرح می‌شود آیا جنگ نظامی علیه سوریه صورت خواهد گرفت؟بنابر این در این بسته خبری نظر برخی کارشناسان سیاست خارجی را جویا شدیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، همانطور که بحث سوریه در صدر جدول مهم‌ترین عناوین سیاست این روزهای منطقه است و آمریکا و هم‌پیمانانش در حال کنکاش در این رابطه هستند همواره این سوال مطرح می‌شود آیا جنگ نظامی علیه سوریه صورت خواهد گرفت؟ بنابراین در این بسته خبری نظر برخی کارشناسان سیاست خارجی را جویا شدیم.

ورود به جنگ آسان و خروج از آن سخت خواهد بود





 " میر مسعود حسینیان"،کارشناس سیاست خارجی، در گفتگو با خبر نگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به شرایط و مخالفت‌هایی که وجود دارد اعم از مخالفت‌های دولتی، مردمی و فشارهای افکار عمومی دنیا و  موانعی که در  نفس این جنگ وجود دارد کار را برای آمریکا بسیار دشوار خواهد کرد.

 همچنین ورود به این جنگ ممکن است آسان باشد، اما خروج از آن بسیار مبهم خواهد بود که چگونه و چه زمانی و با چه شرایطی صورت خواهد گرفت و خطرات این جنگ تبعات گسترده ای نیز برای کشورهای منطقه خواهد داشت، در نتیجه بعید است چنین جنگی با حمله نظامی صورت بگیرد.
 

شکست در انتظار متجاوزان است





"محمدحسن قدیری ابیانه"  کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک در گفتگو با خبر نگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مطرح کرد: صهیونیست‌ها و لابی جنگ طلب در آمریکا، اوباما را احاطه کرده‌اند و درصددند تا در جهت منافع رژیم صهیونیستی آمریکا را وارد جنگ با سوریه کنند، اما عقلای آمریکا از تجربه نتایج اصفبار حمله نظامی به عراق و افغانستان مطلع بوده و شکست های رژیم جعلی صهیونیستی از حزب الله و حماس را بررسی کرده و مخالف آغاز جنگ هستند، چون آنرا به ضرر آمریکا می دانند، هرچند که هردو جناح طرفدار رژیم اشغالگر قدس و دشمن اسلام و مسلمین هستند.
 
حال باید دید آیا آمریکا دست به این اقدام غیرقانونی و تجاوز آشکار خواهد زد یا خیر و این کشور می تواند جنگ را آغاز کند و  جنایاتی را علیه سوریه مرتکب شود، اما در نهایت شکست در انتظار متجاوزان است.
 
حمله به سوریه وارد شدن به دالانی بدون بازگشت است





"سعدالله زارعی" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبر نگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: آمریکا و شخص اوباما بسیار مصر هستند تا  عملیات جنگی علیه سوریه انجام شود، در حالیکه هیچ موافقتی در سطح ملی تاکنون صورت نگرفته است، با این وصف به نظر می آید این کشور وارد یک دالانی بدون بازگشت در مواجهه نظامی با سوریه شده است، اما مسلما این مسیر نه تنها منافع آمریکا را تامین نخواهد کرد، بلکه شرایط آنها را در منطقه سخت تر می کند و در حال حاضر هم غلیان خشم منطقه علیه آمریکا بسیار بالاست، در نتیجه پیروزی در انتظار آنها نخواهد بود.
 
اوباما توپ را در میدان کنگره انداخته است





"سیدجلال ساداتیان"  کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبر نگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، گفت: تلاش دولت اوباما براین اساس است که جنگی اتفاق نیفتد، اما به نظر می رسد نهایتا کنگره در حد محدودی آمریکا را وارد جنگ کند و اوباما می‌داند اگر وارد یک جنگ جدید در منطقه شود، وجهه و حزب خودش را دچار خدشه خواهد شد، بنابراین توپ را در میدان کنگره انداخته است. 

آنچه مسلم است، اگر جنگی صورت بگیرد، به بهانه تنبیه دولت سوریه به دلیل استفاده از سلاح شیمیایی از طریق موشکی آن هم به چند محل خواهد بود، اما تبعات خطرناکی را برای خود آنان و رژیم صهیونیستی خواهد داشت.
 
حمله به صورت سراسری خواهد بود





"سیدهادی سیدافقهی" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مطرح کرد: باتوجه به بن بستی که نیروهای تروریستی در سوریه با آن مواجه هستند و پیروزی های اخیر که ارتش سوریه به دست آورده است، آمریکا را به فکر یک دخالت مستقیم واداشت، به همین دلیل با طراحی سناریو بکارگیری سلاح شیمیایی درصدد دخالت مستقیم در سوریه برآمدند و از اظهارات ظاهری اوباما و مراجعه به کنگره آمریکا برای گرفتن مجوز برای حمله  این انتظار می رود که حمله صورت گیرد، اما کم و کیف آن مورد بحث و کنکاش خواهد بود.
 
همچنین، پیش بینی می شود که یا حمله سراسری صورت خواهد گرفت و یا حمله ای در کار نخواهد بود، زیرا اگر حمله ای محدود صورت بگیرد، با توجه به اظهارات روسیه جبران خسارت خواهد شد و این به نفع بشار اسد و در کل خط مقاومت خواهد بود.



حذف ارسالي ويرايش ارسالي