کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

واکنش رسانه های آمریکایی به اظهارات هاشمی رفسنجانی

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> واکنش رسانه های آمریکایی به اظهارات هاشمی رفسنجانی
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, شهريور 17, 1392 18:1



 



هاشمی رفسنجانی


واکنش‌ها به سخنرانی‌ منسوب به آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مورد حمله شیمیایی در سوریه و مقصر معرفی کردن حکومت آن کشور در این حادثه، در رسانه‌های جهانی نیز بازتاب داشته است.





 روزنامه بریتانیایی گاردین در وب‌سایت خود به این موضوع را آغازی بر نخستین تقابل جدی میان دولت عمل‌گرا و مخالفان افراطی‌تر آن در ایران نام برده است.

گاردین می‌گوید علنی شدن این موضوع نشان دهنده اختلافی است که در تهران بر سر مسئله سیاست منطقه‌ای و نیز گفت‌وگو با واشنگتن در مورد برنامه اتمی وجود دارد.

این روزنامه می‌گوید در ایران هستند کسانی که می‌خواهند با استفاده از سوریه و جنگ شیعه و سنی گفت‌وگوهای احتمالی را از میان بردارند.




به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، مجله آمریکایی آتلانتیک نیز به گفته‌های هاشمی رفسنجانی اشاره کرده و می‌نویسد با وجود همه تکذیبیه‌ها، گفته‌های او نشان از اختلاف نظر در تهران در مورد سوریه دارد.

آتلانتیک می‌گوید استفاده صدام حسین از سلاح شیمیایی در زمان جنگ ایران و عراق، زخمی تاریخی برای ایرانیان و از جمله بسیاری از مقام‌های آن کشور است که برایشان مشکل خواهد بود حتی از نظر تاکتیکی، چنین چیزی را (در سوریه) بپذیرند.

گفته‌های هاشمی رفسنجانی و سیاست‌های دولت حسن روحانی مورد توجه روزنامه‌های دیگری نیز قرار گرفته است، از جمله لس‌آنجلس تایمز و واشنگتن پست؛ اولی با اشاره به گفته‌های هاشمی رفسنجانی و دومی بدون اشاره به آن می‌گویند ایران گویش خود در قبال سوریه را تغییر داده است.




حذف ارسالي ويرايش ارسالي