کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

آمریکا تصمیم خود را برای جنگ علیه سوریه گرفته است

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> آمریکا تصمیم خود را برای جنگ علیه سوریه گرفته است
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: شنبه, شهريور 09, 1392 20:32



زارعی با اشاره به مواضع برخی کشور‌های غربی در قبال سوریه گفت: آمریکایی‌ها تصمیم خودشان را برای جنگ علیه سوریه گرفته‌اند و این مسئله به احتمال زیاد طی روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد لذا جبهه مقاومت موضع یکپارچه خود را در برابر هرگونه اقدام احتمالی علیه سوریه حفظ خواهد کرد.




سعدالله زارعی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، درباره علت تغییر لحن برخی کشورهای غربی در مورد حمله به سوریه گفت: گمان برخی از این کشورها این بود که پس از طرح مسئله حمله نظامی به سوریه، قبل از اینکه این حمله اجرا شود، جبهه مقاومت و مخصوصا دولت سوریه در مواضع خود تغییراتی را ایجاد خواهند کرد و در نتیجه آنها می‌توانند با نمای یک جنگ، بهره مطلوب‌ ببرند.

وی افزود: اما وقتی که با مقاومت دولت سوریه، مشخص شد که تهدید به جنگ تاثیری در عزم سیاسی مقامات دولت سوریه ندارد و در نتیجه احتمال وقوع علنی و عملی جنگ افزایش پیدا کرد، کشورهایی که به هوای تصویرسازی جنگ آ‌مده بودند، عقب‌نشینی کردند و تنها آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها که به طور واقعی مسئله جنگ را در دستور کار خود قرار دادند در وسط میدان باقی ماندند.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه آمریکایی‌ها ناچارند تبعات این جنگ را یک تنه به دوش بکشند، تصریح کرد: این در حالی است که تبعات یک جنگ، علی‌الاصول نمی‌تواند تنها متوجه کشور آغاز‌کننده جنگ باشد و این خود تناقضی است که ممکن است منطقه ما را درگیر یک جنگ با مدت نامعین کند.

زارعی در رابطه با اینکه چه کشورهایی در منطقه تحت تاثیر تبعات حمله احتمالی به سوریه خواهند بود، خاطرنشان کرد:‌ جنگ در منطقه تمام کشورها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای منافع و امنیت ملی هر کشوری از جمله ترکیه که با جنگ علیه سوریه موافق است، تهدید جدی به شمار می‌آید.

وی در پایان در مورد احتمال تغییر مواضع متحدان منطقه‌ای سوریه در قبال حمله احتمالی آمریکا به آن کشور متذکر شد: آمریکایی‌ها تصمیم خودشان را برای جنگ علیه سوریه گرفته‌اند و این مسئله به احتمال زیاد طی روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد لذا جبهه مقاومت موضع یکپارچه خود را در برابر هرگونه اقدام احتمالی علیه سوریه حفظ خواهد کرد.



حذف ارسالي ويرايش ارسالي