کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

تکرار سناریوی آمریکا در "کوزوو" این بار در سوریه

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> تکرار سناریوی آمریکا در "کوزوو" این بار در سوریه
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, شهريور 03, 1392 19:8



دولت امریکا در واکنش به ادعاهای مطرح شده علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی و گازهای سمی در حومه دمشق، در حال بررسی "گزینه های نظامی" و تکرار سناریوی "کوزوو" است.




به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛  "باراک اوباما" رئیس جمهور امریکا دیروز طی نشستی با مشاوران ارشد خود به بررسی این گزینه ها پرداخت. همزمان چهارمین ناوشکن دریایی حامل موشک های کروز امریکا عازم دریای مدیترانه و مقابل سواحل سوریه شد. از سوی دیگر وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که فردا (دوشنبه) نشستی با حضور مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک امریکا و رؤسای ستاد مشترک ارتش کشورهای عربستان سعودی، قطر، ترکیه، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و کانادا در اردن برای بررسی اوضاع سوریه برگزار می شود.



این سومین نشست فرماندهان نظامی این کشورها با هدف بررسی روش های مقابله با خطراتی است که درنتیجه بحران سوریه متوجه کشورهای منطقه خواهد شد.در این میان، منابع مختلف غربی از احتمال تکرار "سناریوی کوزوو" در سوریه سخن می گویند.یک مقام کاخ سفید اعلام کرد، باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، صبح دیروز تیم امنیت ملی اش را برای "بررسی ادعاها درباره حمله شیمیایی نیروهای دولت سوریه در هفته جاری" فراخواند.



کاخ سفید همچنین اعلام کرد که اوباما به دستگاههای اطلاعاتی اش دستور داده است تا حوادث و دلایل برای مشخص شدن حوادث سوریه را گردآوری کنند.این مقام کاخ سفید خاطرنشان کرد: در صورتی که از واقعیت کلیه وقایع اطمینان پیدا کنیم رئیس جمهور درباره چگونگی پاسخ به آنها تصمیم هوشیارانه ای اتخاذ خواهد کرد. وی افزود: اوباما گزینه های متعددی در اختیار دارد.



این مقام امریکایی افزود: ما به صورت حساب شده تصمیم خواهیم گرفت تا تصمیمات اتخاذ شده با منافع ملی کشور و ارزیابی هایمان در زمینه تحقق اهداف امریکا در سوریه تناسب داشته باشد.این در حالی است که چاک هگل وزیر دفاع امریکا از استقرار نیروهای نظامی در منطقه با هدف ارائه گزینه ها به باراک اوباما رئیس جمهور آن کشور در صورت اتخاذ تصمیم حمله به سوریه خبر داد. به گفته یک مقام وزارت دفاع امریکا، چهارمین ناوشکن امریکایی مجهز به موشک به دریای مدیترانه اعزام شده است.



این در حالی است که یک مقام وزارت خارجه امریکا خاطرنشان کرد: در نشست پنج شنبه گذشته در کاخ سفید موضوع ارسال نیروهای زمینی یا ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه مورد بررسی قرار نگرفت.روزنامه "نیویورک تایمز" نیز دیروز نوشت که دولت امریکا ممکن است بدون موافقت سازمان ملل به سوریه حمله کند، و سناریوی حملات هوایی علیه نظام سلوبودان میلوسوویچ در کوزوو را تکرار نماید.



حذف ارسالي ويرايش ارسالي