کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

در زمان امام ، نوع نیرو و روشنایى دگرگون مى شود

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> در زمان امام ، نوع نیرو و روشنایى دگرگون مى شود
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: شنبه, مرداد 26, 1392 18:16



احادیث دلالت دارد که نوع نور و نیرو و منابع تأمین کننده انرژى ، دگرگون مى شود ; و بعید نیست که از راه علمى جدیدى باشد . در تفسیر قمى  به نقل از مفضل آمده است که از امام صادق(علیه السلام) شنیدم در تفسیر « وأشرقت الأرض بنور ربّها ; زمین در آن روز به نور پروردگارش روشن مى شود » ( زمر /69 ) فرمود : « پروردگار زمین ، یعنى امام روى زمین » . پرسیدم : وقتى امام خروج کند ، چه پیش مى آید ؟ فرمود : مردم از تابش خورشید و نور ماه بى نیاز شده ، به نور امام بسنده مى کنند .



دلائل الامامه  از مفضل بن عمر جعفى آورده است که شنیدم اباعبدالله(علیه السلام)فرمود : وقتى قائم قیام کند ، زمین از نور پروردگار روشن مى شود و بندگان از نور خورشید بى نیاز مى گردند . شب و روز یکى شده و تاریکى از بین مى رود . آدمى در زمان قائم(علیه السلام) هزار سال عمر مى کند . هر سال صاحب پسرى مى تواند بشود و دختر به او داده نمى شود . لباسى که به تن فرزند مى کند ، هر چقدر عمر کند ، مى تواند همان لباس را بلند نماید ، یا به هر رنگى خواست ، در بیاورد .

نگارنده : اگر سند این حدیث صحیح باشد ، معنایش آن است که میانگین عمر بالا مى رود و مى توان جنس نوزاد را تعیین کرد و تصمیم گرفت صاحب پسر شد یا دختر . کسانى که پسر را بر دختر ترجیح مى دهند ، مى توانند صاحب هزار پسر بشوند !





حذف ارسالي ويرايش ارسالي