کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

یک شب تَب، برابر است با کفاره گناهان یک سال!

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> یک شب تَب، برابر است با کفاره گناهان یک سال!
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: شنبه, مرداد 19, 1392 12:58



یکی از آزمون هایی که خداوند به وسیله ی آن به امتحان بندگان خود می پردازد، مبتلا نمودن آن ها به بیماری ها می باشد و شاید این عمل از سوی خداوند بدین دلیل باشد که ایمان بندگان در پیش آن حادثه سنجیده شود و ادعای بندگان در این ایمان به خداوند ثابت گردد، و این عمل تا حدودی حُکم خودسنجی برای بندگان را دارد.  






در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است که خداوند هنگامی که بنده ای را دوست داشت، او را سخت در بلا غوطه ور می سازد (اصول کافی، ج3: 376)، و شاید یکی از این بلاها، بیماری ها باشد و جالب است بدانید که طی نمودن دوران بیماری بندگان خدا و مومنین دارای اجر و پاداش می باشد!

پاداش مریض!
از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) نقل شده است که خداوند متعال، به فرشته ای که به مومن مریض موکل است می فرماید: بنویس برای مومن مریض آنچه را که در حال صحت و سلامتی او می نوشتی...، و همچنین از حضرت موسی بن جعفر (ع) نقل شده است که پیامبر خدا(ص) فرموده اند: مریض چهار پاداش دارد؛ قلم تکلیف از او برداشته می شود (در حال مریضی تکالیفی را که نمی تواند انجام دهد، نسبت به آن ها تکلیفی ندارد)، و خداوند به فرشته نویسنده اعمال او دستور می دهد هر کار خوبی را که در حال سلامتی انجام می داده، در حال بیماری نیز برای او بنویسد، و بیماری اعضای بدن مومن را جستجو نموده و گناهانش را از آن بیرون می کشد، و اگر از دنیا برود، با آمرزش از دنیا رفته و اگر زنده بماند، با آمرزش زندگی خواهد کرد. (فروع کافی، ج3: 113)

آمدن بیماری به زمین!

از امام باقر (ع) نقل شده است که ایشان فرموده اند: مردم (در زمان های سابق) با مرگ ناگهانی (بدون علت و مَرَض) می مردند. هنگامی که زمان حضرت ابراهیم (ع) رسید، عرض کرد: پروردگارا؛ برای مرگ علت و مرضی قرار ده تا مُرده از آن بهره ببرد و ثوابی داشته باشد و مصیبت و غصه اش زایل شود، و پس از آن خداوند متعال، (اول) تب و سپس انواع دردها را فروفرستاد. (فروع کافی، ج3: 111)

ثواب تَب
درباره ی پاداش و اجر تب یک شبِ انسان مومن از امام زین العابدین (ع) نقل شده است که تب یک شب، کفاره ی گناهان یک سال است. به این جهت که بی شک درد آن تا یک سال در بدن باقی است (ثواب الاعمال: 414)، و همچنین محمدبن مروان از امام صادق (ع) نقل می کند که ایشان فرموده اند: تب یک شب، کفاره ی ماقبل و مابعد آن شب می باشد. (فروع کافی، ج3: 115)

ناله ی مریض تسبیح است

پیامبر اسلام (ص) درباره ی ثواب ناله ی انسان مومنی که دچار بیماری شده است می فرمایند: بی تردید، هنگامی که مومنی یک بار تب کند، گناهانش مانند برگ درخت از او می ریزند و اگر در بستر خود ناله کند، ناله او تسبیح و فریاد او تهلیل و غلطیدن او در بستر مانند شمشیرزدن در راه خداست و اگر در میان برادران و یارانش خداوند را عبادت کند، آمرزیده می شود، و خوشا به حال او اگر توبه کند و بدا به حال او اگر توبه اش را بشکند... (وسایل الشیعه، ج1: 623)

شصت سال عبادت در گرو صبر بر بیماری

درباره ی صبر بر بیماری، تحمل و عدم شکایت از آن به پروردگار و اطرافیان از سوی بیمار، امام صادق (ع) می فرمایند: کسی که یک شب مریض شود و آن گونه که باید آن را بپذیرد، خداوند متعال ثواب شصت سال عبادت را در نامه اعمال او ثبت می کند. راوی گوید: عرض کردم: آن گونه که باید بپذیرد یعنی چه؟
حضرت فرمودند: یعنی آن که از زحمت و رنج هایی که در آن شب به دلیل آن بیماری کشیده است، به کسی شکایت نکند، و همچنین ابوحمزه از امام باقر (ع) روایت می کند که حضرت فرمودند: خداوند متعال می فرمایند: هر بنده ای که او را به بلایی مبتلا کنم و به عیادت کنندگانش خبر ندهد و شکایت نکند، گوشت و خون وی را به بهترین گوشت و خون تبدیل می کنم و اگر او را قبض روح کنم، به سوی رحمت من می آید و اگر زنده بماند و زندگی کند، گناهی ندارد (مثل این که تازه از مادر متولد شده باشد). (فروع کافی، ج3: 115؛ آمال الواعظین، ج1: 516- 520)

قدس انلاین





حذف ارسالي ويرايش ارسالي