کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

المیادین خبر داد؛ طرح آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> المیادین خبر داد؛ طرح آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: پنجشنبه, مرداد 10, 1392 18:34


دولت آمریکا طرحی را برای آموزش افراد مسلح و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه تدارک دیده است.


به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، در حالی که درگیری‌ها در سوریه شدت پیدا کرده است، رسانه‌ها اعلام کردند دولت آمریکا در چارچوب مداخله نظامی غیرمستقیم خود در سوریه طرحی را برای آموزش دادن افراد مسلح به منظور جنگ در سوریه و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مرز این کشور تهیه کرده است. 



صحبت‌های زیادی درباره اقدام آمریکا به مسلح کردن مخالفان سوری مطرح شده ولی عملا این طرح صرفا روی کاغذ باقی مانده است. کنگره آمریکا در حال بررسی سناریوهای کارشناسان نظامی است و مهمترین سناریو را "مارتین دمپسی" فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا ارائه کرده است.

آنچه در این طرح مورد توجه قرار گرفته است آموزش افراد مسلح و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال یا جنوب سوریه است، ولی جنوب سوریه برای ایجاد چنین منطقه‌ای مناسب‌تر تشخیص داده شده است.

مرکز ثقل جبهه جنوبی سوریه در درعا است که بین دمشق و مرزهای اردن قرار دارد. بر اساس طرح دمپسی، باید منطقه‌ای امن به عمق چهل کیلومتر در امتداد مرز اردن با سوریه ایجاد شود. نخستین جرقه درگیری‌های مسلحانه در سوریه در این منطقه زده شد و به نظر می‌رسد ارتش سوریه قصد اجرای عملیاتی گسترده را در این منطقه ندارد.

هم اکنون ارتش سوریه کنترل شهر درعا و حومه شمالی آن را در اختیار دارد و در حومه غربی این شهر نیز پایگاه لشکر نهم ارتش سوریه واقع است. افراد مسلح عمدتا در حومه غربی درعا موضع گرفته‌اند و مناطق تحت کنترل آنها تا حومه قنیطره در جولان امتداد می‌یابد. 



به نوشته روزنامه گاردین انگلیس، دستگاه اطلاعاتی آمریکا در حال آموزش شماری از گروه‌های مسلح سوری در اردن است تا بعدا در منطقه پرواز ممنوع بین جولان اشغالی و مناطق تحت کنترل تندروهای اسلام‌گرا در جولان سوریه مستقر شوند و به هسته اولیه نیرویی نظامی تبدیل شوند که حافظ امنیت رژیم صهیونیستی باشد. 



با شکست ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مرز سوریه با ترکیه، اکنون ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مرز سوریه با اردن و پیشروی مخالفان مسلح از این منطقه به سوی دمشق مطرح شده است. اما علاوه بر ملاحظاتی که اردن درباره این طرح دارد، حضور دروزی‌ها در جنوب سوریه که کمیته‌های مردمی تشکیل داده‌اند مانعی در برابر اجرای این طرح محسوب می‌شود.



حذف ارسالي ويرايش ارسالي