کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

کسب معرفت امام زمان(عج) مقدمه درک شب قدر است

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> کسب معرفت امام زمان(عج) مقدمه درک شب قدر است
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: سه شنبه, مرداد 08, 1392 19:45

 






کسب معرفت امام زمان(عج) مقدمه درک شب قدر استشبستان/ حجت الاسلام محمدصابر جعفری، قائم مقام بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) با اشاره به جلوه خاص شب های قدر و بیان فضائل این شب ها، گفت: شب قدر، منزلت یافتن انسان هاست و همانطور که قدر و منزلت شب قدر ناشناخته است، انسان هم به مقدار نامحدود و به هر مقدار که تلاش کند می تواند در این شب منزلت و ارزش پیدا کند.


وی با بیان اینکه آنچه در دل و قلب انسان تاثیر دارد، قدر و منزلت او را مشخص می کند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که گناهان انسان را از قدر و ارزش می اندازد، انسان ها به خاطر گناهان از برکات و معنویات محروم می شوند و در زمین و زمان بی منزلت می شوند.


کسب معرفت امام زمان(عج) مقدمه درک شب قدر است


حجت الاسلام جعفری یکی از مطالب مهم شب قدر را قدر و منزلت یافتن انسان دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه قدردارترین مخلوق عالم امام عصر(عج) است و در روایات آمده است که کسی که معرفت به حضرت زهرا(س) داشته باشد، شب قدر را درک کرده است، معرفت به ولی خدا باعث درک شب قدر می شود.


 


قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه وقتی امام عصر(ع) ظهور می کنند، زمانی است که انسان به اوج قدر و منزلت رسیده است، اظهارداشت: در روایات داریم زمانی که امام زمان(عج) می آید، انسان رشد پیدا کرده و عقل او کامل می شود، از امور پست کنده شده و تعالی پیدا می کند.


 


وی بااشاره به اینکه زمانی که امام زمان(ع) ظهور می کند، کینه توزی ها برداشته می شود، تصریح کرد: توجه به ارزشمندترین موجود عالم و خواستن ظهور او برای منزلت یافتن همه انسان ها از مهمترین خواسته های انسان در شب قدر است.


 


حجت الاسلام جعفری ادامه داد: باید توجه داشت که اگر حتی امر ظهور هم محقق نشود، توجه به ارزشمندترین مخلوق عالم، انسان را با قدر و منزلت می کند بنابراین وقتی به چیز خوب فکر کنید، خوب می شوید و عقل و اندیشه شما بالا باشد، قدر پیدا می کنید.


 


قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بااشاره به روایاتی در این خصوص گفت: کسی که منتظر امر ظهور باشد و به امام عصر(عج) بیندیشد و برای خشنودی او تلاش کند، آینه ای می شود که نور بر او می تابد.


وی تاکید کرد: در شب قدر به یاد امام عصر(ع) باشید، برای او دعا کنید ولو اینکه ظهور محقق نشود. این مساله انسان را دارای قدر و منزلت می کند و رشد می دهد.




 


 


حذف ارسالي ويرايش ارسالي