کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

مستحبی که ترک آن ثواب است

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> مستحبی که ترک آن ثواب است
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: شنبه, مرداد 05, 1392 12:25












امروز در دنیایی زندگی میکنیم که متاسفانه همه چیز جنبه نمادین دارد . کرامت انسان ها از هر قوم و مذهبی که باشند زیر چکمه های منافع استعمارگران شرق و غرب  و نوکران حلقه به گوششان به راحتی پایمال میشود  و آنانکه دم از حقوق بشر و کرامت انسان میزنند مهر سکوت بر لبانشان زده اند  و چشمانشان را بسته اند و گوش هایشان کر شده است .سازمان هایی که فقط ادعا دارند وآنچه را به نفع سلطه گران و ستمگران بی شرم است جار می زنند و به نام دفاع از حقوق انسان مجوز قتل و غارت انسان های بی گناه  را صادر می کنند .






همه ما عربستان را می شناسیم . کشوری که در آن مقدس ترین اماکن مورد احترام مسلمانان از شیعه  و سنی  قرار گرفته است. سرزمینی که خاستگاه دین مبین  اسلام  و حضرت محمد مصطفی (ص) ، پیامبر خاتم  و اعظم و کتاب انسان ساز قرآن بود . در آن مقطع حساس عرب جاهلیت هر آنچه توان داشت به کار بست تا اسلام ظهور نکند  و کتاب قرآن نور خود را به سینه ها نتاباند. اگرچه  پس از رسول اعظم، عترت و سنت او که همانا آیینه تمام قد آن خاندان پاکش بودند را به شکل های مختلف از میان برداشت ، اما نتوانست نور قرآن و محبت رسول خدا واهل بیتش را از دل های آگاه براند ومی بینیم که  امروز اسلام به عنوان یکی از بزرگترین ادیان اصیل جهان به شمار می رود  و روز به روز به تعداد پیروان آن در دنیا افزوده می شود.

اما اکنون بر سرزمین وحی نا کسانی  حکومت می کنند که از عرب جاهلیت جاهل ترند .آنان که خود را شیوخ حرم امن الهی  و پرده داران مسجد الحرام می نامند ، بی صفتانی وهابی که به استناد به آیات قرآن از حیوانات هم کمترند.

وهابیت ، این وصله ناجور وخطرناک که با عقاید مسخره و منفور چون بختکی به جان دنیای اسلام افتاده اند و نفس را در سینه  شیعه و سنی حبس کرده است. اینان که بویی از رحم و مروت نبرده اند ودر جنایت و برادر کشی گوی سبقت را از کافران بی دینی که به خدا اعتقاد ندارند هم ربوده اند. خائنینی که قصدشان زشت نشان  دادن چهره زیبا و معصوم دین اسلام در جهان است.


 



قتل و کشتار زنان و مردان و کودکان بی گناه به نام شرک وارتداد دست مایه این فرقه ضاله برای رسیدن به اهداف شوم خود و ازبین بردن اصل اسلام و کتاب قرآن و توحید است که در این میان تیغ تیز خود را به روی شیعیان که رهروان راستین اسلام و قرآن و اهل بیت رسول اکرم (ص)  می باشند بیشتر نمایان نموده و درریختن خون ایشان هیچ تردیدی به خود راه نمی دهند و آن را ثواب می دانند .اینان فرزندان خلف همان زنازادگانی چون شمر و معاویه و ابوسفیانند که درقتل و کشتار خاندان رسول خدا (ص)از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.



سوریه ، عراق، بحرین ، مصر و … از قربانیان شیطان صفتی های حاکمان جور و ستم سعودی امروزند . آنچه امروز در این کشورها از کشتار مسلملنان و شیعیان می بینید دست پخت سران وهابیت و در راس آنها آل سعودی است که نه تنها از این جریانات  حمایت ویژه می کند بلکه پایگاه استقرار دشمنان اسلام از جمله آمریکا و صهیونیست و متحدان آنان نیز هست.

امام امت خمینی کبیر(ره) فرمودند: حتی اگر از آمریکا و اسرائیل بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت. حساسیت موضوع و خطر این ناکسان را برای اسلام و بشریت در این سخن شیوا می توان یافت.

واما بعد ، آنچه گفتیم پیش  درآمدی بود برای این مطلب که بگوئیم  :

آیا وقت آن نرسیده که  سکوت را بشکنیم و کاری انجام دهیم ؟

مگر نه اینکه ما خود را شیعه می نامیم؟

مگر نه اینکه بنی آدم اعضای یکدیگرند؟

مگر نه اینکه ما مسلمانیم؟

پس اگر اینها را قبول داریم آیا وقت عمل فرا نرسیده است ؟

در زیر دو سخن را ارایه کرده ایم که به گمان ما کوچکتربن کاری است که در این زمان می توان انجام داد تا ضربه ای بر پیکره این جریان انحراف در اسلام  وارد آید:

سخن اول (تحریم حج عمره):

یک آمار:

کمیسیون گردشگری عربستان اعلام کرد درآمد این کشور از محل مناسک حج عمره در سال ۲۰۱۲ با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۱ به ۱۶.۵ میلیارد دلار رسید.  بر اساس این گزارش، درآمد پادشاهی عربستان از حج عمره در سال ۲۰۱۲ به ۱۶.۵ میلیارد دلار رسیده است.  بیش از ۷ میلیون زائر از کشورهای مختلف هر سال به شهرهای مقدس حجاز سفر می کنند. هر زائر حدود ۱۰ هزار دلار بابت انجام سفر حج به عربستان هزینه می کند.
بر اساس گزارش کمیسیون گردشگری عربستان، گردشگری، دومین صنعت پردرآمد عربستان است که ۸ درصد از کل مشاغل موجود در این کشور را به خود اختصاص داده است.

آماری دیگر:

عربستان سعودی میلیون ها دلار پول به شورشیان عراقی و سوری می دهد و قسمت اعظم این پول صرف خرید سلاح از جمله موشک های ضد هوایی انفرادی می شود.در یکی از این موارد اخیراً مبلغ ۲۵ میلیون دلار از عربستان به یکی از روحانیون سنی مذهب داده شد و او آن را در اختیار افرادی قرار داد که دارای روابطی با بازار سیاه اسلحه دنیا هستند و این افراد تمام این مبلغ را صرف خرید اسلحه از رومانی کردند.

رئیس‌جمهور و پادشاه عربستان  بر تعهد خود برای ارسال کمک به ائتلاف مخالفان سوریه و شورای عالی نظامی برای تقویت مخالفان تأکید کردند.

در بالا با بخشی از درآمد دولت خونخوار عربستان از حج عمره و نیز کمک میلیاردی به شورشیان و قاتلین شیعیان در کشورهای منطقه آشنا شدید.

حال با این اوصاف به نظر شما آیا ادامه  اعزام کاروان های حج عمره مفرده به این کشوراز ایران که بعضا با تحقیرهایی نیز همراه است رواست؟

مگر نه اینکه فریاد میزنیم که  بخشی از درآمد حاصل از فروش محصولات   پپسی ، نستله ، کوکاکولا ، نوکیا ، موتورولا ،کمپانی والددیزنی و….  صرف گلوله هایی می شود که بر قلب فلسطینیان و بلکه بر قلب جهان اسلام می نشیند؟ پس آن ها را تحریم می کنیم و حکم بر نخریدن آن ها می دهیم ؟

آیا وقت آن نرسیده مستحبی را ترک کنیم و حکم به تحریم آن بدهیم  که  درآمد حاصله از آن به جیب دولتی می رود که فاسق و خون ریز بودن آن واضح و مبرهن است و از طریق  آن دشمنان اسلام تقویت شده و خون برادران  و خواهران شیعه ما را به راحتی بر زمین می ریزند؟

آیا واجب نیست حکم به تحریم مستحبی بدهیم  که از زوال  دین و کشته شدن پیروان دین جلوگیری می کند ؟

سخن دوم  (معادل حج عمره و تمتع):

اگر چه حضور در سرزمین وحی و زیارت اماکن متبرکه آن و طواف خانه خدا آرزوی هر عاشق دلباخته و مومن واقعی است اما خداوند مهربان برای برخی اعمال عبادی دیگر نیز ثواب حج را به بندگان خود عطاء می‌کند؛ چه خوب است که با انجام آنها حج نرفته ثواب حج ببریم.

ذکر خدا پس از نماز صبح تا طلوع آفتاب در سجاده؛ ثواب حج را دارد
پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «هر مسلمانی که پس از نماز صبح تا طلوع آفتاب در سجاده بنشیند و ذکر خدا گوید ثواب حج برایش نوشته می شود و گناهانش آمرزیده می شود، همچنین اگر بنشیند تا ساعتی که نماز در آن وارد است فرا رسید، دو یا چهار رکعت نماز بخواند گناهان گذشته‌اش آمرزیده می شود و خداوند ثواب حج برای‌اش منظور می کند.»
مسلمانی که کیث باشد می تواند از طریق عمل کردن به این احادیث گرانبها هر روز به ثواب حج برسد و از فرصت دنیای فانی برای زندگی سعادتمند در دنیای باقی استفاده کند.
ثواب نماز مغرب به جماعت مساوی، ثواب حج مبرور و عمره مقبول است
همچنین رسول اکرم(ص)  فرموده‌اند: «هر کس نماز مغرب را به جماعت بخواند ثواب حج می برد و عمره مقبوله را دارد.» انسانی که فرصت شناس باشد، ارزش دنیا را بسان مزرعه آخرت می داند و برای اندوختن توشه اخروی از آن استفاده می کند و در کاشتن بذر طاعت کاهلی نمی کند. چنانچه خداوند در سوره مزمل آیه ۲۰ می فرماید: «آن چه از پیش از خیر برای خویش فرستادید نزد خدا بیابید.»

ثواب زیارت امام رضا(ع) معادل حج تمتع

علاوه بر آن که ثواب داشتن معادل حج و بلکه یک میلیون حج که در روایت آمده است وقتی است که همراه با معرفت باشد. ابونصر بزنطی گوید: در نوشته ای از ابوالحسن الرضا (ع) خواندم: به شیعیان من ابلاغ کن: همانا زیارت من نزد خدا برابر هزار حج است.
راوی گوید با حضرت جواد (ع) گفتم: برابر هزار حج است؟ حضرت گفت: آری سوگند به خدا هزار هزار (یک میلیون) حج. اما برای کسی که با عارف به حقش او را زیارت کند.
مراد از عارف به حق آن حضرت طبق روایت امام صادق (ع) این است که امام صادق(ع) می فرماید. بداند او امامی است که اطاعتش (از طرف خدا) ورسولش واجب است او دور از وطن و شهید است.
نتیجه آن که ثواب زیارت امام رضا(ع) در روایات معادل حج تمتع یا هزار حج یا یک میلیون حج شده هیچ ایراد و اشکالی ندارد. چرا که حقیقت زیارت کعبه ، توجه به ولایت است که در روایات به این مسئله تصریح شده است . علاوه بر آن که در صورتی این ثواب است که زائر عارف به حق امام (ع) باشد.

و مسائلی از قبیل فراهم نمودن شرایط ازدواج و معیشت برای جوانان و …..

در پایان لازم می دانیم این مطلب را متذکر شویم که   انتشار این مطالب  صرفا به معنای ارایه پیشنهاد و راهکاری برای انجام وظیفه  شرعی و انسانی  هر مسلمان در وضعیت کنونی  کشورهای اسلامی منطقه و اتفاقات شرم آوربوجود آمده  در این مناطق علی الخصوص سوریه  است و به معنای اظهار یک حکم و فتوا از جانب شخصی خاص نیست . توجه شود که روی سخن بیشتر باعزیزانی است که ۱ بار به  سفر معنوی حج  مشرف شده اند و قصد دارند دوباره عازم این سفر  شوند . لذا خوانندگان گرامی با توجه به درک موضوعی از مطلب ارایه شده می توانند تصمیم گیرنده باشند.

امید است که هر چه زودتر فرج مولا و صاحبمان حضرت ولی عصر (عج) برسد  و چشم ما و همه عاشقان ایشان به جمال نورانی آنحضرت روشن گردد و به دست ایشان زمین از وجود این خائنان به اسلام ومسلمین  پاک گردد و انتقام خون های به ناحق ریخته برزمین تا قطره آخر به دست پیروان راستین آنحضرت از کفار و دشمنان اسلام گرفته شود .ان شاالله

منبع : رهبران شیعه





حذف ارسالي ويرايش ارسالي