کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

کار مهدى(علیه السلام) از ایران شروع مى شود

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> کار مهدى(علیه السلام) از ایران شروع مى شود
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: جمعه, مرداد 04, 1392 18:11



در مختصر نعمانى از حارث هَمْدانى آمده است که امیر مؤمنان(علیه السلام)فرمود : مهدى . . . مویش مجعّد و خالى بر گونه اش است . آغاز کارش از مشرق است . وقتى چنین شود ، سفیانى خروج مى کند و به اندازه مدت زمان حاملگى زن ( نُه ماه ) حکومت مى کند . سفیانى در شام خروج مى کند و اهالى آنجا از وى پیروى مى کنند ، بجز گروه هایى که بر حق ثابت قدم اند ، خدا اینان را از همراهى با سفیانى مصون نگه مى دارد. ( به نقل از آن بحار 52/252 ).







در حدیث آمده است « مبدؤه من قبل المشرق » که آن را به آغاز کارش از مشرق (و نه از ایران) معنا کردیم ، چون ظهور مهدى(علیه السلام) از مکه قطعى است ، پس معناى حدیث مى بایست آن باشد که آغاز کار و جنبش یاران ایشان ، از سمت مشرق است . وهابى ها چون شنیده اند که مهدى(علیه السلام) از مشرق مى آید ، از این رو در مورد یک نفر نظامى ( غیر بنى هاشم ) که ادعاى مهدویت کرده بود را نزد مفتى خود ( ابن باز ) بردند و وى این شخص را تأیید کرده است ! وهابى ها هم او را به افغانستان و چچن بردند ، تا از مشرق بیاید و حدیث بر وى همخوان باشد !

حدیث امام باقر(علیه السلام) نیز دلالت دارد که شروع کار ایرانیان براى هموار کردن زمینه ظهور مهدى(علیه السلام) ، پیش از خروج سفیانى است . حدیث اشاره دارد که فاصله بین شروع کار ایرانیان و شورش سفیانى ، زیاد نیست ; چون خروج سفیانى و شروع کار با « واو » عطف ، بیان شده و نه « فاء » یا « ثم » ( وإذا کان ذلک خرج سفیانى ) حتى حدیث اشاره دارد که بین آغاز فعالیت هاى یاران امام در ایران و فراهم آوردن زمینه ظهور با خروج سفیانى ، رابطه سببى وجود دارد ; گویا شورش سفیانى واکنشى در برابر یارى ایرانیان است که زمینه ظهور را براى مهدى(علیه السلام) هموار مى کنند





حذف ارسالي ويرايش ارسالي