کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

شب قدر و امضای پرونده اعمال/رمضان تمرین پذیرش مسئولیت در عصر ظهور است

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> شب قدر و امضای پرونده اعمال/رمضان تمرین پذیرش مسئولیت در عصر ظهور است
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: دوشنبه, تير 31, 1392 17:10



معاون فرهنگی مسجدجمکران با بیان اینکه ماه رمضان به نوعی روانشناسی دین را در حوزه اجتماعی برای انسان ها تقویت می کند، گفت: تاثیر این ماه در توجه انسان ها برای به دوش کشیدن مسئولیت اجتماعی در عصر ظهور بسیار است.






 


حجت الاسلام محمدرضا وافی،معاون فرهنگی مسجد جمکران با بیان اینکه ماه رمضان پیوند با امامت، ولایت و مهدویت است، گفت: از این رو اعمال و آدابی در ماه رمضان جهت گیری بندگان را به سمت امام زمان(عج) متوجه می کند و این پیوند را در اعمال و آداب ماه رمضان می توان دید.
وی بااشاره به قرائت دعای روزانه با مطلع "یا علی یا عظیم" و دعای "اللهم اهل القبور السرور" در این ماه، خاطرنشان کرد: این دعا درخواست هایی از خداوند متعال است که همه آنها نشانه های ظهور است. به این معنا که گرسنه ها سیر شوند، برهنه ها پوشانده و نیازمندان بی نیاز شوند که قرائت این دعا در حقیقت برای ظهور و تعجیل در فرج است.
حجت الاسلام وافی با بیان اینکه در دعای افتتاح بعد از سلام و صلوات و مناجات با خدا، توجه به امام زمان(عج) آغاز می شود، تصریح کرد: در فراز پایانی از دعای افتتاح سلام و توجه به زمان غیبت و بعد از آن امید و آرزوی درک دولت کریمه شروع می شود که توجه به مهدویت دارد.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: برنامه ها و مراسم شب های قدر به ویژه قرائت سوره قدر در این ماه و اینکه نامه اعمال تمام بندگان به خدمت امام عصر(ع) می رسد و به واسطه توجه ایشان نامه ها امضا می شود نیز از نکات مورد توجه در این ماه است.
وی بااشاره به توجه ویژه به قرائت دعای سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر(عج) در این ماه، اظهارداشت: گرچه این دعا را در همه اوقات می خوانیم ولی دستور خاصی برای قرائت این دعا در شب 23 ماه رمضان شده است که هر چه بیشتر قرائت شود، ارزش بیشتری دارد.

امام عصر(ع) محور توجهات در اعمال روز عیدفطر

حجت الاسلام وافی قرائت دعای ندبه در روز عید فطر را توجه خاص در این عید به امام زمان(عج) دانست و بیان داشت: تمام اعمال روز عیدفطر به نوعی توجه به امام عصر(ع) دارند.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران به آدابی در ماه رمضان اشاره کرد که زمینه های خودسازی، تهذیب نفس و پاک شدن انسان از گناهان را فراهم می کند و گفت: در تلاوت قرآن، خدمت به محرومان و ایتام، روزها و مناجات شب ها و سحرها نیز زمینه پاک شدن انسان و آمادگی و خودسازی وجود دارد.
وی تاکیدکرد: جامعه ای که با انجام طاعات الهی و ترک محرمات و زشتی ها راهش را پیدا کند، بداند که این راه منتهی به ولی خدا و رضایتش می شود.
حجت الاسلام وافی بااشاره به برخی رفتارهای خاص در خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) گفت: افطاری دادن ولو به یک لیوان آب و خرما، توجه به ایتام و یتیم نوازی، آسان گرفتن به زیر دستان و رعایت اخلاق و اخلاق خوش در ماه مبارک رمضان نیز از صفاتی است که اولیای الهی داشتند.
معاون فرهنگی مسجدمقدس جمکران توجه به ارتباط امام عصر(عج) با اولیاء و رفتاری های آنها را در این ماه مهم دانست و بیان داشت: توجه به نماز اول وقت و یا قرائت دعا بعد از نمازهای واجب و توجه به ایتام و اخلاق خوش که به نوعی از اخلاق اولیاست، به خاطر نزدیکی به امام عصر(عج) است.
وی با بیان اینکه توجه به این آداب در دین ما نگاه فردی به دین نیست، افزود: دستورات، آیات و روایات اهل بیت(ع) نگاه فردی به دین ندارند بلکه به آداب اجتماعی و نگاه اجتماعی تاکید دارند.
حجت الاسلام وافی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان مملو از صحنه های زیبای تجلی رفتارهای اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در این ماه حضور مردم روزه دار در جامعه باعث گسترده تر شدن ارتباطات می شود که توجه انسان به فقرا به واسطه روزه داری نوعی آداب اجتماعی است.

رمضان تمرین پذیرش مسولیت های اجتماعی در عصر ظهور

معاون فرهنگی مسجدمقدس جمکران بااشاره به اینکه افزایش نگرش اجتماعی افراد در ماه مبارک رمضان انسان ها را آماده به دوش کشیدن یک مسئولیت اجتماعی به صورت گسترده می کند، گفت: این نگاه در حقیقت دکترین مهدویت است که انسان ها با روزه داری در ماه مبارک، جهانی بیندیشند و توجه به کوچه، شهر و کشورشان نداشته باشند.
وی با بیان اینکه این ماه به نوعی روانشناسی دین را در حوزه اجتماعی برای انسان ها تقویت می کند، اظهارداشت: تاثیر ماه مبارک در توجه انسان ها برای به دوش کشیدن یک مسئولیت اجتماعی بزرگ در دوران ظهور بسیار زیاد است و اراده افراد را در این راستا قوی تر می کند که به واسطه این اعمال اجتماعی در صحنه های ظهور خوش بدرخشند.


شبستان





حذف ارسالي ويرايش ارسالي