کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

بخشی از دروغ های پادشاه اردن؛ از انتصاب خود به اهل بیت و ادعای مهدویت تا تجهیز تروریست ها در سوریه

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> بخشی از دروغ های پادشاه اردن؛ از انتصاب خود به اهل بیت و ادعای مهدویت تا تجهیز تروریست ها در سوریه
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, تير 23, 1392 16:22



  خاندان سلطنتی هاشمی در اردن اصل و نسب خود را به پیامبر اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت نسبت می‌دهند اما شواهد متقنی وجود دارد که این امر فقط یک ادعا از سوی خاندان حاکم بر اردن است ... شجره‌نامه مادری پادشاه فعلی اردن، گویای این مطلب است که مادر "ملک عبدالله دوم"، شاهزاده "آنتونیت آوریل گاردنر" انگلیسی‌الاصل و یهودی است که در اردن نام عربی "مونا الحسین" را برای خود جعل کرده ...



به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ کشور اردن محلی امن و مناسب برای اجرای تصمیم‌های کشورهای غربی بر علیه مسلمانان بوده و عملکرد سران این کشور پادشاهی نسبت به کشورهای منطقه به‌ویژه اتحاد نزدیک رژیم صهیونیستی با پادشاه اردن گواهی بر این مدعاست.

جغرافیای اردن

 اردن از کشورهای خاورمیانه‌ای است که از شمال با سوریه، از شمال شرقی با عراق، و از شرق و جنوب با عربستان سعودی و از غرب با رژیم صهیونیستی همسایه ‌است.

در گذشته اردن جزئی از متصرفات بریتانیا به حساب می‌آمد اما از سال 1946 به "استقلال" رسید و امان پایتخت و دینار واحد پولی اردن هاشمی به حساب می‌آید.

روی کار آمدن خاندان هاشمی

پس از استقلال این کشور، خاندان هاشمی زمام امور را در دست گرفتند و این کشور در مجامع بین‌المللی با نام اردن هاشمی (اَلمَمْلَکَة اَلأُرْدُنِیَّة اَلهَاشِمِیَّة) شناخته می‌شود.

تا به حال شاه عبدالله اول، طلال ابن عبدالله، ملک حسین و ملک عبدالله دوم از خاندان هاشمی بر اردن حکومت کرده‌اند که
در زمان حکومت ملک حسین، اردن در جنگ 6 روزه بر علیه رژیم صهیونیستی شرکت خورد و با شکست اعراب
کرانه باختری رود اردن به تصرف اشغال‌گران قدس درآمد و با امضا پیمان صلح در 26 اکتبر 1994 خصومت میان اردن و رژیم صهیونیستی پایان یافت.

پادشاهی عبدالله دوم 


پس از روی کار آمدن ملک عبدالله دوم در سال 1999 روابط اردن با رژیم صهیونیستی ابعاد گسترده‌ای پیدا کرد و از آن زمان تا‌کنون اردن متحد استراتژیک رژیم صهیونیستی به حساب می‌آید.

"آنتوانیت گاردنر" مادر شاه فعلی این کشور در طول دوره ازدواجش با ملک حسین شاه سابق اردن، به این علت که مسلمان نبود و هیچ‌گاه نخواست و نتوانست از آیین یهودیت به اسلام درآید، ملکه نامیده نشد؛ اما با اینکه یکی از شرایط در دست گرفتن منصب پادشاهی در اردن، زاده شدن از پدر و مادری مسلمان است،‌ برخلاف قانون اساسی اردن، پسرش "عبد‌الله دوم" پس از پدر، با عزل "حسن بن طلال"، عموی خود که ولی‌عهد پدرش بود، قدرت را در این کشور به دست گرفت زیرا صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها از دیدگاه مثبت حسن، نسبت به مسلمانان و شیعیان اطلاع داشتند و می‌ترسیدند که در صورت روی کار آمدن وی، اردن از چنگال آنان خارج شود.


جعل بزرگی که توسط خاندان هاشمی صورت گرفت


خاندان هاشمی اصل و نسب خود را به پیامبر اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت نسبت می‌دهند اما شواهد متقنی وجود دارد که این امر فقط یک ادعا از سوی خاندان حاکم بر اردن است.

مری کریستینا ویلسون محقق آمریکایی که مورخ و استاد دانشگاه ماساچوست آمریکاست، در کتابی با عنوان «ملک عبدالله، بریتانیا و ساخت اردن» می‌گوید در شهر مکه، تبارشناسی و نسب‌شناسی از اهمیت والایی برخوردار است و به دلیل اینکه خاندانهای بزرگ مکه عمدتاً خالص و دست نخورده باقی مانده‌اند، ردیابی تبارها و نسب‌ها در این شهر مقدس آسان است و نادرستی شجره‌نامه‌های جعلی به سهولت برملا می‌شود.

کتاب ویلسون با استفاده از اطلاعات فاش شده از بایگانی وزارت کشور و امور کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا منتشر شده و به بررسی جعل شجره‌نامه توسط خاندان شریف حسین پرداخته و شجره خاندان "شریف" را که از خاندان‌های قدیمی مکه به حساب می‌آیند را جعلی معرفی می‌کند.

یهودی‌الاصل بودن پادشاه اردن

شجرهنامه مادری پادشاه فعلی اردن، گویای این مطلب است که مادر ملک عبدالله دوم، شاهزاده "آنتونیت آوریل گاردنر" انگلیسی‌الاصل و یهودی است که در اردن به نام عربی "مونا الحسین" معروف است.

وی همسر دوم شاه پیشین اردن یعنی ملک‌حسین  بوده که با
انتخاب نام عربی برای وی به‌دنبال معرفی کردن همسر دومش به‌ عنوان مسلمان در نزد ملت خویش بوده تا بتواند مشروعیت خود را حفظ کند.

همسر یهودی ملک حسین هیچ‌گاه دست از آیین خود برنداشت به همین خاطر نتوانست منصب ملکه را به‌دست آورد اما پس از ملک‌حسین، عبدالله دوم با حمایت انگلیس و رژیم صهیونیستی به سلطنت رسید که در این راه حسن بن طلال عموی خود که ولی‌عهد پدرش بود را کنار زد.


ادعای مهدویت ملک عبدالله دوم


ملک‌ عبدالله که اتحاد او با رژیم صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست همزمان با وقوع بیداری اسلامی خود را مهدی موعود نامید! تا با استفاده از این شیوه بتنواند جلوی حرکت بیداری اسلامی در کشورش را بگیرد.

جنگ زرگری ملک عبدالله با رژیم صهیونیستی

اما پیوند عبدالله دوم با سیاست‌های رژیم صهیونیستی شکل‌های مختلفی داشته که می‌توان به اظهارات او در زمان وقوع بیداری اسلامی اشاره کرد که به طور مثال در جلسه‌ای با سردبیران روزنامه‌های اردنی هشدار داده بود که رژیم صهیونیستی با آتش بازی می‌کند و اقدامات آن باعث بروز بحران‌ها و درگیری بیشتری در منطقه خواهد شد و روابط بین اردن و رژیم صهیونیستی در اصل سرد است و علت آن هم اقدامات اشغال‌گران قدس است که مانع برقراری صلح می‌شود و همه تلاش‌ها برای برقراری آن در منطقه را از بین می‌برد و منطقه خاورمیانه را به سمت تنش و درگیری سوق می‌دهد.

                                                                          
اما در پس تمام گفته‌های پادشاه اردن باید بر این نکته تاکید کرد که همزمان با این اظهارات اردن از بزرگترین شرکای تجاری رژیم صهیونیستی به حساب ‌می‌آید که روز به روز بر حجم مبادلات تجاری آنها افزوده می‌شود.

اردن هم‌اکنون بزرگترین واردکننده کالاهای اسرائیلی است البته در زمان حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر رتبه دوم را در اختیار داشت که پس از سرنگونی وی، اردن جای مصر را گرفت.

جنگ‌های 33 روزه با حزب‌الله لبنان، جنگ 22 روزه با جبهه مقاومت در غزه و جنگ 8 روزه بر علیه غزه مبین این امر است که ملک عبدالله هیچ‌گونه مشکلی با رژیم اشغال‌گر قدس ندارد چراکه در هر جنگی که صورت گرفته سکوت کرده و تا جایی که در توانش بوده به کمک رژیم صهیونیستی شتافته است.

نقش اردن در بحران سوریه

از زمان شروع بحران در سوریه، اردن مکانی امن برای تروریست‌ها بوده چرا که گره خوردن منافع پادشاه این کشور با رژیم صهیونیستی ایجاب می‌کرد که اردن از هیچ کمکی نسبت به شورشیان خودداری نکند.

حضور اردن در بحران سوریه باعث شده که تروریست‌های سوری با سهولت به وارد کردن سلاح به سوریه مبادرت ورزند و این امر به گسترده شدن فضای وارد کردن سلاح از مرزهای مختلف سوریه شده است.




چندی پیش تصمیم آمریکا برای استقرار 2 سامانه موشکی پاتریوت در مرز اردن با سوریه و اعزام 200 نظامی ارتش این کشور به اردن، نام این کشور را در خط اول خبرها و تحولات اخیر بحران سوریه قرار داد.

در همین رابطه، علی قاسم سردبیر مجله "الثوره السوریه" درباره نشست اخیر سران سازمان‌های اطلاعات اردن، قطر و ترکیه با همتای صهیونیست خود در امان پایتخت اردن‌ اظهار داشت:  شیوخ منطقه خلیج فارس، اردن را تحت فشار گذاشتند تا نقش خود در قبال سوریه را کاملا صریح و آشکار بیان کند، زیرا نقش پیشین اردن پنهانی و در پس پرده بود؛ این روزنامه‌نگار سوری اجرای ماموریت جدید اردن را مستلزم علنی شدن نقش این کشور دانسته است.

اما اردن از دیرباز روابط بسیاری با سوریه داشته اما پس از شروع بحران در این کشور با احتیاط خاصی وارد صحنه درگیری‌ها در سوریه شد.
روزنامه فرانسوی «فیگارو» فاش کرد که عبدالله دوم به رژیم صهیونیستی اجازه داده تا از حریم هوایی کشورش برای جاسوسی در سوریه استفاده کند.

روزنامه الاخبار در مقاله‌ای با اشاره به تجاوزات مرزی از اردن به سوریه نوشت که این اقدامات از بهار 2012 تحت فشارهای سنگین سعودی‌ها آغاز شد که شامل پنج سطح است:

اول: اجازه دادن به شبکه‌های سنتی قاچاق میان دو کشور به تغییر کالاهای قاچاق از مواد مصرفی و تجهیزات به سلاح(صادر کننده آن عربستان است) شامل کلاشینکف، تیربار دوشکا و آر پی چی انداز، بمب‌های دست‌ساز، سلاح کمری و مهمات و در ادامه سلاحهای متوسط ضد بالگرد.
دوم: تسهیل قاچاق جنگجویان عرب که از عربستان به خاک سوریه می‌روند.
سوم: چشم‌پوشی از نفوذ سلفی‌های جهادی اردنی از طریق نقاط مرزی
چهارم: چشم‌پوشی یا حتی به نوعی همدستی با اردوگاه‌های آموزشی سری و کم حجم که اخوان‌المسلمین تاسیس کرده و به آموزش و قاچاق عناصر سوری و عربی دست زده است.
پنجم : آموزش حدود 500 شبه نظامی مخالف سوریه پیش از پایان دوره و پایان عملیات در تابستان سال گذشته.





از سوی دیگر روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارونوت" به نقل از یک منبع آگاه اردنی خبر داد که شاه اردن و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بیش از یک‌ بار در ماه‌های اخیر در مورد پرونده سوریه با هم دیدار کرده‌‌اند.

پادشاهی اردن که تنها به فکر حفظ تاج و تخت و حاکمیت خود است، تمام ارگان‌ها و نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی خود را در راستای خدمت به عملیاتی کردن سناریوهای مداخله خارجی علیه سوریه قرار داده است.

اردن در این راستا زندانیان سلفی جهادی خود را که بالغ بر 600 نفر بوده را آزاد و تحت نظارت خود آنها را به کمک جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری و وهابی به سوریه، اعزام می‌کند تا دامنه کشتار، انهدام، ویرانگری و خون‌ریزی در کشور همسایه گسترش یابد.

اما دولت‌مردان اردنی همواره در تلاش هستند تا چهره خود را به‌عنوان کشوری با رویکرد دیپلماتیک معرفی کنند تا سیاست‌های خصومت‌گرایانه‌شان نسبت به سوریه نمایان نشود چرا که ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در مصاحبه با روزنامه "الشرق‌الاوسط" اظهار داشت: اردن از آغاز بحران در سوریه نسبت به خطرناک بودن افزایش خشونت‌ها در این کشور هشدار داد و هم‌اکنون بسیار آشکار است که بحران سوریه از جنگی داخلی به درگیری منطقه‌ای و مذهبی امتداد یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ طرفی نمی‌داند که بحران سوریه تا چه زمانی به طول می‌انجامد افزود: وقت آن رسیده است که هماهنگی بین کشورهای عربی و دیگر کشورها برای توقف پیامدهای بحران سوریه و کشیده نشدن آن به کشورهای دیگر صورت پذیرد.

"ملک عبدالله دوم" در بخش دیگری از مصاحبه خود بحران سوریه را از مهم‌ترین منابع نگرانی سیاست خارجی اردن بر شمرد.

سیاست‌های متناقض سران اردن نسبت به سوریه را می‌توان از موضع ضعف آنها دانست چرا که تحولات سوریه به سمت و سوی مورد دلخواه
آنها پیش نمی‌رود و نگرانی پادشاه اردن از اینست که دامنه بحران سوریه به کشور متبوعش کشیده شود.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي