کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

کناره گیری اسد، خلاء قدرت خطرناکی را بوجود خواهد آورد

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> کناره گیری اسد، خلاء قدرت خطرناکی را بوجود خواهد آورد
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: شنبه, تير 01, 1392 18:54



  



رئیس جمهور روسیه روز جمعه به غرب نسبت به مسلح کردن نیروهای شورشی در سوریه هشدار داد و گفت: گروههای تروریستی در بین این نیروها وجود دارند و کناره گیری سریع بشار اسد، خلاء قدرت خطرناکی را بوجود خواهد آورد.


به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین در یک نشست به همراه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت: اگر آمریکا یکی از سازمانهای کلیدی مخالف سوریه موسوم به جبهه النصره را به عنوان سازمان تروریستی می‌شناسد، چگونه به آنها سلاح می‌دهد؟






وی از فروش سلاح توسط روسیه به دولت سوریه دفاع کرد و آن را کاملا قانونی دانست و مجددا بر موضع کشورش مبنی بر عدم دخالت خارجی ها در تعیین سرنوشت اسد و سوریه تاکید کرد.



پوتین افزود: اگر اسد امروز برود در سوریه خلاء قدرت بوجود می‌آید. چه کسی این خلاء را پر خواهد کرد؟ شاید آن سازمانهای تروریستی. هیچ کس این اتفاق را نمی‌خواهد. اما چگونه میتوان از این اتفاق جلوگیری کرد؟ آنها همگی مسلح و متجاوز هستند.



پوتین افزود: تنها راه حل یک کنفرانس صلح بین المللی است که روسیه و آمریکا به دنبال برگزاری آن هستند.




رئیس جمهور روسیه تأکید کرد: هیچ کس خواستار آن نیست که گروههای تروریستی جایگزین دولت بشار اسد شوند. اما هیچ کس به سؤالات درباره چگونگی جلوگیری از وقوع این امر، پاسخی نمی دهد.



وی خاطرنشان کرد: سران هشت کشور صنعتی بر این اندیشه صحیح اتفاق نظر دارند که باید طرف های درگیر به طور مستقیم با یکدیگر مذاکره کنند. 




گفتنی است، پوتین پیشتر در مجمع اقتصادی سنت پترزبورگ گفته بود: دست کم 600 نفر که تبعه روسیه یا اروپا هستند در کنار مخالفان سوری می جنگند. 



"ولادیمیر پوتین" در حاشیه نشست عمومی اقتصاد بین الملل در "سن پترزبورگ" تأکید کرد که نباید موضوع ارسال سلاح به سوریه را کم اهمیت دانست.



پوتین به خبرنگاران گفت: روسیه براساس توافق نامه های شفاف و در چارچوب قوانین و تعهدات بین المللی به دولت قانونی سوریه سلاح می دهد.



وی خاطر نشان کرد: ارائه کمک های مالی و تسلیحاتی به مخالفان سوریه از مدتها پیش آغاز شده، و در صورتی که به مخالفان مسلح در سوریه از خارج کمک تسلیحاتی نمی شد وضعیت این کشور به صورت کنونی درنمی آمد.



رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه آمریکا گروهک "جبهه النصره" را یک گروه تروریستی و وابسته به "القاعده" معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: چگونه می توان برای این مخالفان سلاح ارسال کرد؟ در پایان این سلاح ها را در دست چه کسانی خواهیم دید؟ و سرانجام این سلاح ها چه پیامدهایی خواهد داشت؟



پوتین افزود: کشورهای غربی نمی توانند بدون اطلاع از ساختار گروههای تروریستی موجود در سوریه، هدف از ارائه کمک تسلیحاتی به مخالفان در این کشور را توضیح دهند.



رئیس جمهور روسیه تأکید کرد: عملا درباره این موضوع اختلافاتی میان روسیه و امریکا وجود دارد و فقط ملت سوریه می تواند راه حلی را برای بحران سوریه تضمین نماید و جامعه جهانی نیز قادر است که زمینه را برای دستیابی به توافق فراهم کند.



ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد: روسیه نگران آن است که کناره گیری بشار اسد، رئیس جمهور روسیه، باعث به وجود آمدن خلأ سیاسی در آن کشور شود و گروههای تروریستی این خلأ را پر کنند.





حذف ارسالي ويرايش ارسالي