کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

سردرگمی آمریکا از برگزاری باشکوه انتخابات ایران و "حماسه سیاسی" ایرانیان

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> سردرگمی آمریکا از برگزاری باشکوه انتخابات ایران و "حماسه سیاسی" ایرانیان
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: پنجشنبه, خرداد 30, 1392 12:50



"جیم لوب" در مقاله ای تحت عنوان "انشقاق واشنگتن بر سر پیروزی حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب در انتخابات ایران" با اشاره به انشقاق و سردرگمی آمریکایی ها از انتخابات شگفت انگیز کشورمان به آنان توصیه هایی را مبنی بر لزوم تعامل ارایه می کند.


به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه آسیا تایمز ؛ نویسنده با اشاره به اختلاف نظر موجود در واشنگتن و نهادهای اجرایی دولت آمریکا پیرامون نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر کشورمان می نویسد "پیروزی شگفت انگیز "دکتر حسن روحانی" رییس جمهور منتخب ایران در انتخابات 14 ژوئن (24 خرداد) واکنش های مختلفی را در پی داشت.  عده ای از تحلیلگران آمریکایی در این باره اظهار داشتند که سیاست های داخلی و خارجی کلان جمهوری اسلامی ایران تغییر نخواهد کرد و نتیجه انتخابات در روابط ایران و آمریکا تاثیری نخواهد گذاشت." 



نویسنده با اشاره به هراس صهیونیست ها و نومحافظه کاران آمریکایی از برگزاری موفقیت آمیز حماسه سیاسی کشورمان می افزاید "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر لابی های صهیونیستی در آمریکا و نئومحافظه کاران آن کشور از پیروزی "دکتر حسن روحانی" رییس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران اظهار هراس نمودند."



نویسنده در ادامه به موضع گیری "باراک اوباما" در قبال نتیجه انتخابات موفقیت آمیز کشورمان می پردازد و در این باره می افزاید : رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه پس از دیدار با "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه در جریان برگزاری نشست کشورهای عضو گروه "جی-8" در ایرلند شمالی اظهار داشت که بصورت "محتاطانه" ای در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران خوش بین است. وی همچنین خاطر نشان ساخت که امیدوار است دو طرف بتوانند برای حل مشکلات فی مابین به تعامل مستقیم با یکدیگر بپردازند و در مورد برنامه هسته ای ایران نیز همین کار را انجام دهند." 



نویسنده با اشاره به "خوش بینی" اکثر تحلیلگران در مورد آینده ایران اسلامی می افزاید "اکثر تحلیلگران مسائل سیاسی ایران معتقدند که پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران فرصتی برای پیشرفت در مذاکرات ایران با سایر کشورهای غربی خواهد بود." 



نویسنده با اشاره به مقاله اخیر "پائول پیلار" کارشناس پیشین دستگاه امنیتی آمریکا (سیا) در مورد نتیجه انتخابات کشورمان بعنوان "آزمونی" برای کشورهای غربی می افزاید "پیلار در مورد نتیجه انتخابات ایران و موضع گیری آمریکا معتقد است که واشنگتن باید امتیازات بیشتر و بهتری را به جمهوری اسلامی ایران ارایه دهد.



وی در پایان مقاله خود به دولت اوباما توصیه می کند که در تلاش برای رسیدن به توافق با ایران جدیت لازم را به خرج دهد. باید اشاره کرد که پیلار در فاصله سالهای 2000 تا 2005 میلادی در بخش اداره اطلاعات ملی آمریکا برای خاور نزدیک فعالیت می کرده است و در همان زمان دکتر روحانی بعنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران فعالیت های گسترده دیپلماتیکی داشته است.پیلار در این مقاله به دولت آمریکا توصیه می کند که به منظور ادامه مذاکرات هسته ای با ایران رفع تحریم ها و کاهش بخش های اعظم آن ضرورتی اساسی است. پیلار معتقد است که دولت آمریکا می بایستی حق غنی سازی اورانیوم توسط ایران را برسمیت بشناسد." 



نویسنده با اشاره به نظرات اخیر "ولی نصر" تحلیلگر سیاسی و رییس دانشکده مطالعات بین الملل دانشگاه "جان هاپیکینگز" می افزاید "ولی نصر در مورد نتیجه انتخابات ایران دیدگاهی خوش بینانه دارد. وی به واشنگتن توصیه می کند که برای تعامل مستقیم با ایران باید تحریم های وضع شده علیه آن کشور را لغو نماید. وی در این باره معتقد است که در طول هشت سال گذشته سیاست آمریکا در قبال ایران تنها برپایه تهدید به جنگ و اعمال فشار و وضع تحریم های اقتصادی بوده است. نصر به دولت اوباما توصیه می کند که مشوق هایی قابل توجه را به ایران ارایه نماید. ولی نصر در ادامه تحلیل خود اظهار می دارد که ادامه رفتار خصمانه کنونی دولت آمریکا در ایران نتیجه معکوس خواهد داشت و به گشایشی در مذاکرات هسته ای منجر نخواهد شد." 





حذف ارسالي ويرايش ارسالي