کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

نتیجه انتخابات ایران "امیدوارکننده" بود/ ما آماده ایم تحریم ها برطرف شود

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> نتیجه انتخابات ایران "امیدوارکننده" بود/ ما آماده ایم تحریم ها برطرف شود
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: چهارشنبه, خرداد 29, 1392 19:24



"آلن ایر" سخنگوی فارسی ‌زبان وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با دویچه وله مواضع خود را در خصوص تحریمها، انتخابات و رئیس جمهور منتخب ملت ایران ... بیان کرد.


به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران، سایت شبکه تلویزیونی دویچه وله نوشت: آلن ایر سخنگوی فارسی ‌زبان وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با این شبکه نتیجه انتخابات ایران را "امیدوارکننده" می‌خواند. 



وی مدعی شد: اگر ایران همکاری کند، تحریم‌ها برداشته می‌شود.



"آلن ایر" با اشاره به برخی سخنان حسن روحانی در نخستین کنفرانس خبری پس از پیروزی در انتخابات می گوید: "حسن روحانی 27 خرداد 1392 در اولین کنفرانس خبری گفت: ما تلاش می‌کنیم که تحریم جدیدی تصویب نشود و در مرحله بعد تحریم‌ها را کاهش می‌دهیم. "




آلن ایر در پاسخ به این سئوال دویچه وله که کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا پیروزی حسن روحانی در انتخابات را به مردم ایران تبریک گفته‌اند و اینکه به نظر شما با پیروزی حسن روحانی در انتخابات آیا زمینه برای تغییر در روابط ایران و غرب به ‌وجود خواهد آمد؟ می گوید : همان طور که قبلا اشاره شد، ما به آرای مردم ایران احترام می‌گذاریم. همان گونه که اشاره شد توسط کاخ سفید، وزیر امور خارجه، ما یعنی دولت آمریکا آماده‌ تعامل و گفتگو با دولت ایران هستیم تا این مسائل موجود، از جمله مسئله‌ هسته‌ای از طریق دیپلماسی فعال حل شود.



آلن ایر در پاسخ به این سئوال دویچه که با توجه به این‌که تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال شده، آمریکا درباره چه فرصتی صحبت می کند؟ می گوید: ما آماده‌ایم تحریم‌ها را برطرف کنیم. یعنی دولت آمریکا آماده‌ برداشتن تحریم‌ها است، اگر ایران نگرانی‌ها را در مورد برنامه‌ هسته‌ا‌ی اش برطرف کند. پس بدون پرداختن به جزئیات، من می‌توانم بگویم که ما آماده‌ایم تحریم‌ها برطرف شود. 




آلن ایر در بخش دیگری از مصاحبه اش گفت: ما خواستار آن هستیم که مسئله هسته ای ایران را از طریق دیپلماسی حل کنیم و به یک راه‌حل مرضی الطرفین برسند. 



آلن ایر درباره کنفرانس خبری دکتر روحانی گفت : من نتوانستم تمام این کنفرانس را تماشا کنم و تنها بخش‌هایی از آن را دیدم. این‌که ایشان گفتند می‌خواهند پروسه گروه 1 + 5 را فعال‌تر کند، ما آماده هستیم. 



آلن ایر در مورد تحریم های جدید چنین پاسخ داد : من در مورد زمان‌بندی تحریم‌ها اظهار نظری نکردم. هم قبلا و هم در حال حاضر ما آماده‌ برداشتن تحریم‌ها هستیم، حال یا رفع تحریم‌ها و یا کاهش آنان، اگر ایران مصمم باشد که همکاری کند. به جزییات آن الان نمی‌توانم بپردازم. 









حذف ارسالي ويرايش ارسالي