کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

انتخاب رییس جمهور جدید، تاثیری بر سیاست ایران در قبال سوریه نخواهد گذاشت

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> انتخاب رییس جمهور جدید، تاثیری بر سیاست ایران در قبال سوریه نخواهد گذاشت
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, خرداد 26, 1392 17:32



"مجید رفیع زاده" کارشناس مسائل ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" اذعان می‌کند که انتخاب رییس جمهور جدید کشورمان تاثیری در موضع گیری جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه نخواهد داشت.



به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، شبکه خبری "سی ان ان" با اشاره به چالش های پیش روی رییس جمهور منتخب کشورمان می افزاید "حسن روحانی" رییس جمهور منتخب ملت ایران با چالش های داخلی و بین المللی بی شماری مواجه خواهد بود. با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران پرسش هایی در مورد سیاست خارجی ایران در قبال دولت "بشار اسد" رییس جمهور سوریه مطرح شده است. کشورهای خارجی از خود می پرسند آیا با انتخاب "حسن روحانی" بعنوان رییس جمهور منتخب ملت ایران تغییری در سیاست ایران و حمایت آن کشور از موضع اسد ایجاد خواهد شد ؟" 



نویسنده در ادامه اذعان می کند که سیاست جمهوری اسلامی ایران فارغ از اینکه چه کسی به مقام ریاست جمهوری رسیده باشد در مورد بحران سوریه پایدار است و تغییری نخواهد کرد و در این باره می افزاید "علیرغم آنکه تحلیلگران غربی گمانه زنی های بسیاری را در این باره انجام داده اند بایستی اظهار داشت که حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت "بشار اسد" رییس جمهور سوریه بر پایه منافع ملی آن کشور و دیدگاهی "واقع گرایانه" انجام می شود. بایستی اشاره داشت که رییس جمهور جدید ایران به وضعیت بحران سوریه از زاویه دید توازن قوای منطقه ای و همچنین دیدگاهی مذهبی و ژئوپولیتیک می نگرد. در این میان "حسن روحانی" رییس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران نیز از تغییر در سیاست خارجی ایران نسبت به سایر کشورها سخنی بعمل نیاورده است. برای مثال، روحانی به هیچ وجه از "بشار اسد" رییس جمهور سوریه نخواسته تا از قدرت کناره گیری نماید. وی همچنین سخنی از کاهش حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت اسد به میان نیاورده است. وی نیز همچون تمامی تصمیم گیرندگان و مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران معتقد است که هرگونه عقب نشینی از موضع حمایت از دولت سوریه مغایر با منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و موقعیت منطقه آن کشور خواهد بود. رییس جمهور جدید ایران نیز می داند که دولت آمریکا در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر، عربستان سعودی و بحرین دارای پایگاه نظامی است و این مسئله تهدیدی برای ایران محسوب می شود. از سوی دیگر مقام ریاست جمهوری در ایران می بایستی با مقام معظم رهبری در تعیین سیاست خارجی در قبال سایر کشورها در هماهنگی کامل باشد. مقام معظم رهبری و تمامی مسئولین جمهوری اسلامی ایران همواره به این موضوع اشاره داشته اند که رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا و گروههای پشتیبانی کننده از آنان برخلاف منافع دولت ایران گام بر می دارند. از سوی دیگر می بایستی اشاره کرد که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر آموزه های دین مبین اسلام و دفاع از مسلمانان است و به همین خاطر جمهوری اسلامی ایران به حمایت خود از ملت و دولت سوریه ادامه می دهد." 



سی ان ان در پایان می نویسد " ایران به حمایت خود از دولت سوریه ادامه خواهد داد. این حمایتی استراتژیک است و در راستای منافع منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران و منافع سیاسی و اقتصادی آن کشور صورت می گیرد."



حذف ارسالي ويرايش ارسالي