کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

نتیجه معکوس اقدامات اوباما علیه دولت سوریه و برنامه هسته ای ایران

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> نتیجه معکوس اقدامات اوباما علیه دولت سوریه و برنامه هسته ای ایران
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: شنبه, خرداد 25, 1392 20:39



"پائول پیلار" کارشناس پیشین سیا در مقاله ای تحت عنوان "اوباما به درون جنگ داخلی سوریه کشیده شده است" با اشاره به خطای دولت اوباما در سیاست تهاجمی در قبال بحران سوریه و برنامه هسته ای ایران به وی توصیه می کند که دست از تسلیح تروریست های سوری بردارند.


به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری کنسرسیوم نیوز ؛ نویسنده با انتقاد از سیاست های نابخردانه دولت آمریکا در قبال بحران سوریه می افزاید "پس از آنکه دولت سوریه با حضور در کنفرانس "ژنو 2" به منظور مذاکره در مورد بحران سوریه موافقت خود را اعلام کرد و تروریست های سوری در تقابل با این موضوع مخالفت کردند . دولت "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که با اعزام کشتی حامل اسلحه برای تروریست های سوری مطابق آنچه نومحافظه کاران آمریکایی خواستار آن بوده اند موافقت می کند. با این حال باید گفت که این موضوع به افزایش خونریزی ها و نه کاهش آن می انجامد." 



نویسنده ضمن هشدار به دولت آمریکا در مورد مواضعش در قبال ایران می افزاید "در موردی مشابه می توان به افکار بیماری اشاره کرد که در عرصه سیاست آمریکا از تجاوز نظامی علیه ایران حمایت می کنند. این دسته از افراد معتقدند که می توان در گام نخست ایران را تهدید به استفاده از گزینه نظامی نمود. در گام دوم این افراد مدعی می شوند که اعتبار دولت آمریکا کاهش یافته و برای ارتقای آن می بایستی حمله را آغاز نماید.



در مورد ایران و برنامه هسته ای آن کشور به سختی می توان متوجه شد که در افکار درونی "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا چه می گذرد. با این حال وی این گونه وانمود کرده است که خواستار جنگ با ایران نیست. با این حال اوباما با فشار لابی رژیم صهیونیستی و سایر گروهها نیز مواجه است. دولت آمریکا در حال خرید وقت است. وی در این باره ادعا می کند که می تواند جلوی پیشرفت برنامه هسته ای ایران را بگیرد و در این باره دائما گفته است که تمام گزینه ها بر روی میز قرار دارند. در حال حاضر خطرات زیادی برای اوباما وجود دارد چرا که در صورتی که وی نتواند به وعده های خود عمل کند این مسئله تاثیر منفی شدیدی بر اعتبار و وجهه دولت آمریکا خواهد گذاشت." 



نویسنده در ادامه با انتقاد از توصیه تحلیلگران نومحافظه کار آمریکایی به مداخله نظامی در سوریه می افزاید "اوباما خود را در مخصمه ای مشابه قرار داده است. "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا برای دولت "بشار اسد" رییس جمهور سوریه "خط قرمز" تعیین کرده است . در این باره برخی از تحلیلگران نومحافظه کار آمریکایی به دولت اوباما توصیه های نامناسبی را ارایه داده اند. "

   

نویسنده در ادامه می افزاید "سینگ در مقاله ای اظهار می دارد که دولت آمریکا در مقابل سوریه شکست خورده است. وی همچنین در ادامه افزوده است که وجهه غرب در سوریه بشدت در معرض خطر قرار گرفته است. توصیه تحلیلگر در این مورد آن است که دولت آمریکا نخست می بایستی از دیپلماسی حمایت کند." 



نویسنده در ادامه با انتقاد از موضع دولت اوباما در قبال بحران سوریه و استفاده ابزاری از آن در مورد برنامه هسته ای کشورمان می افزاید "تحلیل های عمده ای که از برخی تحلیلگران آمریکایی می شنویم آنست که دولت آمریکا می بایستی از بحران سوریه به منظور متقاعد نمودن دولت ایران در مورد برنامه هسته ای اش استفاده نماید با این حال واقعیت آنست که چنین اقدامی نتیجه ای معکوس خواهد داشت و باعث ایجاد تغییر در انگیزه های ایران خواهد شد. در این صورت دولت ایران این گونه تصور خواهد کرد که دولت آمریکا تنها هدفش تغییر نظام در ایران و مقابله با پیشرفت برنامه هسته ای آن کشور است." 

  

نویسنده در پایان با اشاره به مخرب بودن پیگیری سیاست کنونی دولت اوباما برای کشور آمریکا می افزاید "رویکرد تهاجمی کنونی دولت آمریکا در قبال تحولات منطقه ای سبب می شود تا رهبران و مقامات ارشد مسئول آن کشور در موقعیت دشواری قرار گیرند." 



حذف ارسالي ويرايش ارسالي