کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

جایگاه امام حسین(ع) در قیامت

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> جایگاه امام حسین(ع) در قیامت
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: پنجشنبه, خرداد 23, 1392 19:3










   










آیا تا به حال به اوضاع و احوالتان در جهان آخرت فکر کرده اید؟ به نظرتان برای خلاصی از دست انبوه گناهان در آن سرا، دست به دامان چه کسی خواهید شد؟ اگر تا به حال قطره اشکی برای امام حسین(ع) ریخته اید، به شفاعت امیدوار باشید و ادامه مطلب را بخوانید.

 
بر اساس روایات، جایگاه امام حسین(ع) در این دنیا و در آخرت، بسیار عظیم و خاص بوده است. برای مثال با این که در عرش خداوند کسی اندوهگین نمی شود، بهشت و اهل آن، هنگامی که امام حسین (ع) به شهادت رسید، گریستند و حوریان بهشتی بر سر و صورت خود زدند و در بهشت، عزاداری برپا شد. این اندوه را بگذارید کنار شادمانی بهشت، که در همان لحظه از خداوند خواست که او را بیاراید و خداوند او را با انوار امام حسن و امام حسین (ع) زینت بخشید و آنگاه بهشت همچون عروس شادمان به خود بالید.(1)
 
حسین(ع) بر فراز عرش  
در روایت آمده است که درعالم برزخ آن حضرت در سمت راست عرش الهى است و از آنجا بر شهادتگاه خویش مى نگرد و بر آنچه در آنجا رخ مى دهد نظاره مى کند و اردوگاه خویش، انبوه زائران، شیفتگان و عاشقانشان را، تماشا مى کنند. آنان را با اسم و رسم و نام و عنوان و نام پدر و مادر و از نظر درجات و منزلتشان در بارگاه خدا، مى شناسند و بر محافل و مجالس سوگ خویش و شرکت کنندگان و عزادارانشان نظر مى افکنند و خود، توسط پدرشان، براى آنان طلب بخشایش و آمرزش مى کنند و مى فرمایند:
«هان اى سوگوار بر عاشورا! ... اگر مى دانستى که خداوند براى تو چه نعمتهایى به عنوان پاداش آماده ساخته است ، بى تردید شادمانى و سرورت از غم و اندوهت ، بیشترمى شد.»(2)

پسر رسول خدا(ص) در روز رستاخیز  
 در روز قیامت، امام حسین(ع) محفل ویژه اى دارد که در سایه عرش خداست. از ویژگیهاى آن محفل این است که شرکت کنندگان آن از زائران، گریه کنندگان و سوگواران و شیفتگان حسین (ع) هستند.

آنان به نام و یاد و سخن او، چنان انس و الفت مى گیرند و شیفته او مى گردند و به گونه اى امنیّت و آرامش مى یابند که همه نعمتها را فراموش مى کنند، حتّى رفتن به سوى خاندان خویش و اجابت دعوت آنان را در بهشت برین و مجلس و محفل و همنشینى آن گرامى را بر همه چیز و همه کس ، برمى گزینند.(3)

میوه دل، در بهشت برین
پس از حسابرسى روز رستاخیز در بهشت برین براى هر پیشوایى از پیشوایان جایگاه و موقعیّت ویژه اى است ؛ امّا براى امام حسین(ع) که سرور جوانان اهل بهشت است، علاوه بر آن، درجات خاصّى نیز وجود دارد که شخص پیامبر اسلام(ص) از آن خبر داده اند و فرموده اند:
«انّ لک فى الجنان درجات لاتنالها الاّ بالشهادة»

«حسین جان ! بى تردید براى تو در باغهاى زیبا و پرطراوت بهشت درجات و مراتبى است که جز در پرتو فداکارى و شهادت در راه حق ، بدان دست نخواهى یافت.»

وارد بهشت شو
در روایتی امام صادق(ع) زیارت مظلوم را، راه ورود به بهشت معرفی می کنند:
«روز قیامت، یک منادی ندا می دهد: زائران حسین کجایند؟ جمعی بر می خیزند. به آنان گفته می شود:در زیارت حسین، چه می خواستید و چه اراده کردید؟ می گویند: زیارت ما، بخاطر محبت به پیامبر و علی و فاطمه (علیهم السلام) بود.

به آنان گفته می شود: اینک،این محمد و علی و فاطمه و حسین و حسین، پس به آنان بپیوندید. شما در درجات آنان هستید. به پرچم پیامبر ملحق شوید. آنگاه،آنان، در سایه سار لوای خاصی که در دست علی بن ابی طالب است قرار می گیرند تا وارد بهشت گردند.»(4)

همچنین از امام صادق(ع) روایت شده است که: «خواستار سکونت در بهشت باید زیارت مظلوم را رها نکند.
می پرسند:مظلوم کیست؟
می فرماید: «حسین است.هر کس با شوق به او و محبت به رسول الله و فاطمه و علی، او را زیارت کند بر سفره های بهشتی مهمان اهل بیت خواهد بود.(5)
 
پی نوشت:
1. بحار الانوار، ج 98 ص 44.
2. بحارالانوار، ج 44، ص ‍ 292، ح 35.
3. بحارالانوار، ج 45، ص 207.
4. وسایل الشیعه ج 10 ص 387.
5.همان.



حذف ارسالي ويرايش ارسالي