کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

موفقیت های ارتش سوریه و دیگر معادلات منطقه ای به نفع ایران بوده است

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> موفقیت های ارتش سوریه و دیگر معادلات منطقه ای به نفع ایران بوده است
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: پنجشنبه, خرداد 23, 1392 13:1



"توماس ای ریکز" در مقاله جدیدی تحت عنوان "در صورتیکه اسد بر تروریست های سوری فایق آید، این موضوع پیروزی ای برای ایران در منطقه خواهد بود" اذعان می کند که با پیروزی نهایی "بشار اسد" رییس جمهور سوریه در نبرد با تروریست ها معادلات منطقه ای به نفع ایران تغییر خواهد یافت.


به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از نشریه فارن پالسی ؛ نویسنده ضمن توصیه به دولتهای غربی مبنی بر خودداری از اتخاذ اقدامی نابخردانه در قبال سوریه و انجام حمله نظامی علیه آن کشور می افزاید "حفظ "بشار اسد" رییس جمهور سوریه در قدرت برای  ایران اهمیت دارد. جنبش حزب "الله" لبنان نیز از دولت اسد حمایت بعمل می آورد. ایران در دو سال گذشته به حمایت از دولت اسد ادامه داده است. پیروزی نهایی دولت سوریه بر تروریست های سوری سبب خواهد شد تا ایران به منطقه مدیترانه دسترسی کامل داشته باشد. در آن ناحیه پایگاه نظامی دریایی "تارتوس" روسیه نیز قرار دارد.پیروزی دولت سوریه دسترسی استراتژیک و جعغرافیایی ایران به سایر مناطق را افزایش خواهد داد. در آن صورت آینده توازن قوا در منطقه و روابط سیاسی بین المللی تغییر خواهد یافت." 



نویسنده مقاله در ادامه با ابراز هراس از دست بالای ایران در معادلات منطقه ای می افزاید "در چنین صورتی باید بشدت در مورد تحرکات ایران در منطقه هشیاری را حفظ کرد. در صورت پیروزی اسد نفوذ ایران در لبنان نیز افزایش خواهد یافت. در آن صورت تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه نیروهای جنبش حزب الله لبنان بسیار دشوارتر از قبل خواهد شد. "



وی با اذعان به تغییر معادلات منطقه ای در صورت پیروزی نهایی اسد در منطقه به روابط ایران و ترکیه نیز اشاره می کند و در این باره می افزاید "در آن صورت ایران و ترکیه به رقابت با یکدیگر ادامه خواهند داد. با این حال باید توجه داشت که ایران به هیچ وجه اقدام نظامی و رفتار خصمانه ای را در قبال ترکیه به کار نخواهد برد. ایران همواره سعی کرده تا از طریق "فرهنگی" انقلاب خود را صادر نماید و از طریق مدارس و مساجد به ارایه الگوی خود می پردازد.



دلیلی ندارد ایران قصد حمله به کشورهای دیگر را داشته باشد. دسترسی جمهوری اسلامی به کشور استراتژیک سوریه از نظر هر نقطه نظری برای ایران حائز اهمیت است. نتایج فرهنگی و سیاسی رویدادهای اخیر و افزایش قدرت منطقه ای ایران نه در آینده کوتاه مدت بلکه در بلند مدت مشخص خواهد شد. تصمیم گیرندگان آمریکایی می بایستی به دقت به گزینه های پیش روی آمریکا در مورد بحران سوریه توجه کنند."‌





حذف ارسالي ويرايش ارسالي