کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: پنجشنبه, خرداد 23, 1392 12:38





ارگان سیا طاقت نیاورد انتخابات را تحریم کنید!،اعتراف جالب در آستانه برگزاری انتخابات!،حلالیت خواستن شهروند جمهوری آذربایجان از ایران،محمد اصفهانی بازگشت،اعلام میزان مخاطبان مناظره‌ها،کانال های تلویزیونی ترکیه جریمه شدند،واکنش وکیل خانواده هاشمی به حکمش،صدور فتوایی که زنان شیعه را ملک وهابی‌ها می داند،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

 *کیهان:

ارگان سیا طاقت نیاورد انتخابات را تحریم کنید!


شورای امنیت ملی آمریکا در اقدامی کم‌سابقه اعلام کرد انتخابات ایران را آزاد و عادلانه نمی‌داند.
این شورا در بیانیه‌ای که صدای آمریکا منتشر کرده نوشت: فهرست صادر شده از سوی نامزدها که با رد صلاحیت 800 نامزد همراه بود، مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند. اقدامات رژیم نشان می‌دهد این انتخابات آزاد و عادلانه نخواهد بود و علاوه بر آن انتخاباتی است که اراده و خواست مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند.

همزمان با این موضع، رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا به مصاحبه با رضا ربع پهلوی و یکی از اعضای فراری حلقه کیان (مجید محمدی) پرداخته و خواستار تحریم انتخابات شد. ربع پهلوی در این مصاحبه مدعی شده انتخابات در ایران آزاد نیست و شرکت در آن دور ریختن رأی است!

وی همچنین گفته است: من از روز اول مخلص هر نوع شرکت به مفهوم تحریم انتخابات بودم چون رأی دادن در این نظام معنی ندارد.
مجید محمدی نیز گفته است: من موافق تحریم انتخابات هستم و هزینه شرکت در آن را بیشتر از فایده‌اش می‌دانم. امثال حسن روحانی رأی نمی‌آورند و این به حساب وزن اجتماعی اصلاح‌طلبان و نیروهای عملگرا گذاشته خواهد شد. در حالی که وزن اصلاح‌طلبان رأی روحانی یا عارف نیست.

مرتضی کاظمیان از اعضای گروهک ملی-مذهبی نیز در مصاحبه با رادیو فردا می‌گوید: بعد از کودتای سال 88، شرکت در انتخابات فرمایشی به منزله داغ کردن تنور انتخابات و کمک به راه انداختن حماسه سیاسی مد نظر حاکمیت است. بنابراین با هزینه فایده کردن، معلوم می‌شود شرکت در انتخابات عقلانی نیست. امثال حسن روحانی واجد نیروهای تغییرخواه نیست.

مهدی سحرخیز پسر عیسی سحرخیز نیز به آسوشیتدپرس گفت: باید به صورت جمعی انتخابات را تحریم کرد. 4 سال پیش تقلب شد و این بار نیز صلاحیت‌ هاشمی را رد کردند.گروهک اتحاد جمهوری‌خواهان نیز به تبعیت از سلطنت‌طلبان، سازمان‌های تروریستی منافقین و کومله، سازمان مجاهدین (انقلاب) و عناصری نظیر موسوی خوئینی‌ها، تاج‌زاده و رجب مزروعی اقدام به تحریم انتخابات کرده‌اند.

چرا زمامداران شوروی کم آوردند اما رهبر ایران مقابل آمریکا ایستاده است؟!

«]آیت‌الله[خامنه‌ای شبیه زمامداران شوروی نیست. او برخلاف انقلابیون خسته شوروی در اواخر قرن بیستم که خود را زیر لفاظی‌ها پنهان می‌کردند اما خودشان روز به روز بی‌اعتقادتر می‌شدند، وقتی از رهاندن خاورمیانه از چنگال شیطان بزرگ سخن می‌گوید، کاملاً جدی و مصمم است.»

ری‌تکیه کارشناس ارشد شورای روابط خارجی آمریکا ضمن انتشار این مطلب به موضوع چالش کاخ سفید با جمهوری اسلامی ایران پرداخت. وی در این نوشته خاطرنشان می‌کند:‌«انتخابات ریاست جمهوری ایران بار دیگر این پرسش را ایجاد کرده است که کدام نامزد می‌تواند جمهوری اسلامی را به سوی میانه‌روی و عملگرایی سوق دهد. نکته‌ای که در این گمانه‌زنی‌ها نادیده گرفته می‌شود این است که حکومت دین‌سالار ایران توسط یک ایدئولوژی تعریف می‌شود که غرب را شیطان می‌داند.

وی می‌افزاید: حامیان و پاسداران این حکومت اسلامگرا با جدیت باور دارند که آمریکا نه تنها دشمن کشور آنها بلکه دشمن جهان مسلمان است. بعید می‌نماید رئیس‌جمهور بعدی که از وفاداران به رژیم است، این فرهنگ سیاسی را عوض کند.»وی معتقد است:‌«یک نگاه دقیق‌تر به سیاست خارجی ایران نشان می‌دهد که نمی‌توان با مراجعه به سیاست خارجی شوروی و چین طی سال‌های جنگ سرد رفتار ایران را در قبال آمریکا پیش بینی کرد.»

نویسنده کتاب‌های «پاسداران انقلاب» و «ایران مخفی» می‌افزاید:‌«(آیت‌الله) خامنه‌ای معتقد است که خاورمیانه کنونی صحنه درگیری و کشمکش اسلامگراها با آمریکا و عوامل آن است. این مناقشه در محله‌های فقیرنشین لبنان، در مرزهای فراموش شده عراق و به شدیدترین شکل آن در سوریه جریان دارد و مأموریت الهی ایران تنها در صورتی می‌تواند محقق شود که سلطه آمریکا بر منطقه برچیده شود. به همین خاطر وقتی رهبر ایران از درخشش مقاومت و نقشه‌های شوم آمریکا صحبت می‌کند، درصدد به جنبش درآوردن یک سری مفهوم‌های انتزاعی نیست بلکه در حال تشریح جهان‌بینی اسلامی است.»

ری‌تکیه در ادامه می‌نویسد:‌«(آیت‌الله) خامنه‌ای برخلاف انقلابیون خسته شوروی در اواخر قرن بیستم که خود را زیر لفاظی‌هایی پنهان می‌‌کردند و خودشان نیز روز به روز به آنها بی‌اعتقادتر می‌شدند، وقتی از رهانیدن خاورمیانه از چنگال‌های «شیطان بزرگ» سخن می‌گوید کاملاً جدی و مصمم است. برنامه بلندپروازانه هسته‌ای ایران را می‌توان از این منظر درک کرد چرا که ایران عقیده دارد که از این طریق به بهترین وجه می‌تواند شأن خود را تحکیم کند.

عضو شورای روابط خارجی آمریکا در ادامه به موضوع استحاله انقلاب چین پرداخت و نوشت: مائو برای دفع مزاحمت شوروی به آمریکا نیاز داشت. نیکسون می‌توانست به خود دلداری بدهد که سخنرانی‌های آتشین مائو، تعهد وی به غرب را تهدید نمی‌کند اما در مورد ]آیت‌الله[ خامنه‌ای چنین چیزی وجود ندارد.

*وطن امروز:

اعتراف جالب در آستانه برگزاری انتخابات!


تعدادی از عناصر ضد انقلاب و فراریان فتنه ۸۸، نشستی با موضوع چگونگی مواجهه اپوزیسیون با انتخابات برگزار کردند که طی آن اعضای شرکت‌‌کننده به شکست همه برنامه‌های خود برای انتخابات اعتراف کردند. به گزارش جهان، موسسه راهبردی دیده‌بان نوشت: روز جمعه ۱۷ خرداد تعدادی از عناصر ضد انقلاب و فراریان فتنه ۸۸ نشستی با عنوان «ما و انتخابات» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و چگونگی واکنش اپوزیسیون به آن، در شهر برلین برگزار کردند.

 گروهی از فعالان سیاسی با دیدگاه‌های مختلف در سالن شهرداری شونه‌برگ برلین درباره تاکتیک‌های انتخاباتی به گفت‌وگو پرداختند. در این نشست رضا علیجانی از عناصر گروهک ملی ـ مذهبی به عدم احراز صلاحیت کاندیدای دقیقه ۹۰ ثبت‌نام کرده اشاره کرده و تاکید می‌کند این اقدام شورای نگهبان موجب ایجاد دوپارگی بین اپوزیسیون درباره نحوه برخورد با انتخابات شده است. وی در ادامه به این نکته می‌پردازد که باید پیام این اقدام شورای نگهبان را به درستی تحلیل کرد زیرا نظام با این کار امکان تحرک در بالا و پایین را از اپوزیسیون گرفت. این عنصر ملی ـ مذهبی در ادامه از اختلاف ایجاد‌ شده در طیف‌های مختلف ضد انقلاب در این انتخابات انتقاد کرده و بر آرزوی دیرین خود مبنی بر اتحاد بین گروه‌های اپوزیسیون تاکید کرد.

«فرهادـ‌ف» یکی دیگر از اعضای سابق حزب بی‌دین توده نیز به شکست بزرگ و یاس در بین ضدانقلاب پرداخته و به این مطلب اعتراف می‌کند که باید از فرصت عدم احراز صلاحیت کاندیدای «دقیقه ۹۰ ثبت‌نام کرده» استفاده می‌شد و آن را به چیزی شبیه فتنه ۸۸ تبدیل می‌کردیم که متأسفانه نتوانستیم. «حمزه‌ـ‌غ» یکی از اعضای حلقه پاریس و مرتبط با گروهک تروریستی منافقین نیز طی اظهاراتی در این نشست از ناتوانی و عدم اراده اپوزیسیون برای مقابله با تصمیم شورای نگهبان سخن گفته است.

خاطرنشان می‌شود پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان همه برنامه‌های سرویس‌های جاسوسی دشمن که قرار بود با کمک و به وسیله گروهک‌های مختلف ضد انقلاب اجرایی شود نقش بر آب شد و از آن پس هرچه نشست و میتینگ سیاسی در خارج از کشور با موضوع انتخابات برگزار کرده‌اند نیز با شکست مواجه شده است.

*آرمان:

 توافق نظامی ایران و عراق


شنیده شد که روزنامه لبنانی المستقبل از اجرای توافقنامه نظامی گسترده‌ای میان عراق و ایران خبر داد. ایران دیپلماتیک نوشت؛ به نقل از روزنامه المستقبل چاپ بیروت، این توافقنامه شامل تبادل اطلاعات امنیتی و فناوری‌های نظامی ویژه پدافند هوایی می‌شود. در این گزارش آمده است: این توافقنامه نشانه جدیدی از پیوستن بغداد به دایره نفوذ ایران در منطقه در مقابل کاهش نفوذ آمریکا در منطقه است. این روزنامه افزود: اطلاعات موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد ایران در آستانه تحویل سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه به عراق است و حتی ممکن است این سامانه‌ها را به عراق تحویل داده باشد.

حلالیت خواستن شهروند جمهوری آذربایجان از ایران

شنیده شد که یک شهروند جمهوری آذربایجان که اخیرا در جریان سفر به ایران به خاطر نقض قوانین ایران بازداشت بود، پس از آزادی و بازگشت به کشورش در مصاحبه با شاهین مصطفی‌یف، معاون شبکه تلویزیونی ANS این کشور از نحوه برخورد ماموران ایران با وی ابراز رضایت کرد. خالده خالد تاکید کرده رفتار ماموران ایرانی با من حقیقتا بسیار عالی بود و هیچ‌کدام از ماموران با صدای بلند با من صحبت نکردند و واقعا رفتار خوبی با من داشتند.

 آنها هر چه می‌خواستم دراختیارم می‌گذاشتند و در این مدت احساس می‌کردم که در منزل خودم هستم. او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حاضرید دوباره به ایران سفر کنید، گفت: من مشکلی برای سفر به ایران ندارم. رفتار با من بسیار عالی بود و اگر اسمش زندان نبود آن را به هر چیز دیگری غیر از زندان می‌شد تشبیه کرد و من در آخر از همه آنها حلالیت خواستم.

زندان به خاطر برداشت از حساب ایران

شنیده شد که دادگاهی در سئول یک تاجر کره‌ای را به اتهام خارج کردن غیرقانونی ۹۷۰میلیون دلار از یک حساب متعلق به بانک مرکزی ایران در سئول به دو سال زندان محکوم کرد. تسنیم نوشت؛ این تاجر کره‌ای متهم است با دستکاری اسناد بانکی، مقامات مسئول را متقاعد کرده که در سال 2011، حدود 1/1 تریلیون وون سنگ مرمر از یک شرکت در دبی خریداری کرده و آنها را به ایران فروخته است. اما درحقیقت هیچ محموله سنگ مرمری به ایران ارسال نشده است. این تاجر که با نام مستعار جونگ شناخته می‌شود، پول دریافت‌شده از حساب بانک مرکزی ایران در بانک کره‌ای را به دلار تبدیل کرده و آن را بنابه تقاضای واردکنندگان ایرانی به نه کشور دیگر ارسال کرده و برای انجام این کار بیش از 5 میلیارد وون به عنوان حق کمیسیون دریافت کرده است.

محمد اصفهانی بازگشت

شنیده شد که محمد اصفهانی، خواننده محبوب موسیقی پاپ کشورمان که چند سالی است کنسرتی را برگزار نکرده، به‌زودی در تهران روی صحنه خواهد رفت. قدس نوشت؛ اصفهانی قصد دارد پس از چند سال دوری از صحنه برای هواداران خود کنسرتی را اجرا کرده و در آن چند قطعه جدید هم بخواند. تاکنون به اطلاعات بیشتری درباره این کنسرت دست پیدا نکرده‌ایم و به زودی اطلاعات بیشتری را درباره آن منتشر خواهیم کرد. شایان ذکر است که این خواننده تاکنون 12 آلبوم موسیقی منتشر کرده و در نظرسنجی مجله موسیقی ترانه ماه عنوان بهترین خواننده دهه 80 خورشیدی را به خود اختصاص داده است.

استخدام غیرقانونی 25000 نفر

شنیده شد که کم‌توجهی دولت و مجلس به شرایط کنونی سبب شده که دولت هزینه‌های جاری را کاهش نداده درحالی که با اعمال تحریم‌های نفتی، کمبود منابع دولت از مسائل دولت در سال جاری است. قدس نوشت؛ موسی‌الرضا ثروتی به یکی از موارد عدم توجه دولت در بودجه 92 اشاره کرد و گفت: با توجه به تذکرات به دولت، وزیر آموزش و پرورش، اخیرا اقدام به استخدام غیرقانونی 25 هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش کرده است.

 ثروتی گفت: استخدام 25 هزار نیرو در آموزش و پرورش خلاف قانون است و بار هزینه‌ای به‌همراه دارد که با توجه به شرایط کنونی به صلاح نیست. وی ادامه داد: چرا باید به‌دلیل کمبود منابع برای تامین منابع مالی این تعداد از افراد، استقراض و یا از راه‌های دیگر استفاده کند که بار تورمی به‌همراه دارد. ثروتی تاکید کرد: مسئولان دولت استخدام پیمانی این افراد را تکذیب می‌کنند درحالی که مدارک مستند آن موجود است.

کانال های تلویزیونی ترکیه جریمه شدند

شنیده شد که شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه ، تعدادی از شبکه های تلویزیونی این کشور را به دلیل وارد کردن لطمات روحی و اخلاقی به کودکان به واسطه پخش اعتراضات استانبول ، جریمه کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه العالم، شورایی که نماینده هیات نظارت رسانه ای در ترکیه است،جریمه هایی را برای تعدادی از کانال های تلویزیونی از جمله «هالک تی وی» در نظر گرفته است.

 این شبکه تلویزیونی بر خلاف سایر شبکه ها که اوقات معینی را به پخش زنده اعتراضات اختصاص داده بودند، به شکل مستمر و مستقیم نسبت به پخش حوادث استانبول اقدام کرده است.روزنامه حریت با درج این خبر نوشت: این شبکه پیش از این نیز به دلیل پخش یک ویدئو که ادعا شد برای توهین رجب طیب اردوغان نخست وزیر ساخته شده است ، اخطار دریافت کرده بود.

اعلام میزان مخاطبان مناظره‌ها

شنیده شد که رئیس سازمان صداوسیما اعلام کرد: در نظرسنجی ملی صداوسیما در تاریخ 21 خرداد بیش از 85 درصد معتقد بر بی‌طرفی رسانه ملی در تبلیغات انتخاباتی هستند. عزت‌ا... ضرغامی گفت: این اقدام صداوسیما مورد توجه مردم نیز قرار گرفت به نحوی که براساس نظرسنجی‌های انجام شده، فقط مناظره‌های تلویزیونی رسانه ملی که از رادیو هم پخش می‌شد، 5/73درصد مخاطب داشت که از این تعداد 7/74دهم درصد آنها بعد از دیدن مناظره‌ها نامزد موردنظرشان را انتخاب کرده‌اند.
 
خودسوزی جوان معترض این بار در اردن

شنیده شد که یک منبع پزشکی اردن تصریح کرد که یک جوان اردنی چند روز پیش در اعتراض به مخالفت وزیر توسعه اجتماعی برای ملاقات با وی اقدام به خودسوزی کرد و در بیمارستان جان سپرد.به گزارش فارس یک جوان اردنی در اعتراض به مخالفت وزیر توسعه اجتماعی برای ملاقات با وی و رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده اش خودسوزی کرده بود دیروز در بیمارستان درگذشت.

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای الحیات، یک منبع پزشکی اردن تصریح کرد که یک جوان اردنی چند روز پیش در اعتراض به مخالفت وزیر توسعه اجتماعی برای ملاقات با وی اقدام به خودسوزی کرد و دیروز در بیمارستان جان سپرد.عصام الشریده رئیس بیمارستان دولتی البشیر امان گفت: احمد روبین 23 ساله پنجشنبه گذشته در حالی که دچار سوختگی در 90 درصد از نواحی بدن خود شده بود به بیمارستان منتقل شد اما بر اثر شدت سوختگی جان سپرد.

*تهران امروز:

واکنش وکیل خانواده هاشمی به حکمش


تسنیم نوشت: برخی رسانه‌ها اعلام کردند شعبه اول دادگاه انقلاب سیدمحمد علیزاده طباطبایی را به دلیل نشر اکاذیب به تحمل 50 ضربه شلاق تعزیری، 4 ماه حبس تعزیری به دلیل افترا و نهایتا بر اساس ماده 19 قانون مجازات اسلامی به 5 سال محرومیت از وکالت محکوم کرده است.سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی وکیل خانواده هاشمی‌رفسنجانی درباره حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران مبنی بر شلاق، حبس و محرومیت از وکالت خود گفت: من تا بعد از انتخابات هیچ‌ اظهارنظری درباره این موضوع نمی‌کنم.

وی گفت: من ناگفته‌های زیادی در این زمینه دارم که بنا نداشتم آنها را بیان و رسانه‌ای کنم اما حالا که آقایان این موضوع را رسانه‌ای کردند من هم بعد از انتخابات تمام ناگفته‌های خود را علنی می‌کنم.پیش از این عنوان شده بود علت تشکیل این پرونده، برخی اظهارنظرهای علیزاده‌طباطبایی علیه معاون امنیت سابق دادستان تهران بود که از طریق یک فایل صوتی منتشر شده است.

دستور دولت برای قطع یک یارانه در سال 93

خراسان نوشت:بر اساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور که به استناد اصل 127 قانون اساسی به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده، قرار است طی سال‌جاری مبلغ ششصد میلیارد ریال برای ساماندهی تولید، فرآوری و فروش برگ سبز چای اختصاص یابد. این مصوبه تاکید کرده است که نحوه هزینه کرد مبلغ مذکور باید به گونه‌ای باشد که در سال 93، یارانه پرداختی دولت به این محصول قطع شود.

حکم دادگاه کهریزک هنوز صادر نشده است

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: هنوز حکم متهمان پرونده کهریزک صادر نشده است.قاضی محسن افتخاری در گفت‌وگو با مهر گفت: رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران هنوز ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام نکرده و حکمی برای متهمان صادر نشده است.وی افزود: روند رسیدگی به یک پرونده و صدور حکم مراحلی دارد که این پرونده در حال طی کردن این مراحل است. در حال حاضر نمی‌توان درباره روند پرونده صحبت کرد و پس از صدور حکم در این خصوص اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

همه نشان‌ها شایسته احمدی‌نژاد است!

محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور در «جلسه هیات دولت و مراسم اعطای 14 نشان دولتی» پس از دریافت نشان درجه یک خدمت از رئیس‌جمهور،گفت: همه نشان‌های لیاقت و خدمت، شایسته و زیبنده خود دکتر احمدی‌نژاد است که در مدت 8 سال درصدر دولت بارها و بارها به تمام نقاط کشور سفر کرد و اقشار مختلف مردم را مورد مهر و مرحمت خود قرار داد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری وی در ادامه با بیان اینکه نام دکتر احمدی‌نژاد در عرصه خدمت رسانی، پیشرفت و تعالی کشور در تاریخ این آب و خاک ماندگار خواهد بود، اظهار داشت: ‌اقدامات و دست آوردهای دولت دکتر احمدی‌نژاد در تمامی بخش‌ها بی‌نظیر است و قابل مقایسه با دوره‌های گذشته نیست.

مواضع اخیر اصلاح‌طلبان نشان داد فهمی از توسعه سیاسی ندارند

عماد افروغ درخصوص اینکه،وقتی بحث منجی‌گرایی و مسائل شبیه آن پیش می‌آید چرا اصلاح‌‌طلب‌ها در سال 76 هاشمی رفسنجانی را می‌کوبند، اما در سال 92 می‌خواهند از او به عنوان منجی یاد ‌کنند، در آن طیف،چه اتفاقی افتاده است؟ به مهر گفت:متاسفانه درد ما همین است، کسانی که شعار توسعه سیاسی و عقلانیت سیاسی می‌دهند، علی‌القاعده باید بیشتر به سوی فهم این واقعیت طیف گونه و بالطبع فهم فرآیند تفکیک بروند که اصولا لازمه تحقق توسعه سیاسی، تحقق فرآیند تفکیک در جامعه است.

 اگر آنها مخالف انسجام‌گرایی کور هستند، باید موافق تفکیک‌گرایی باشند. اما با مواضع اخیر نشان می‌دهند که نه تنها فهمی از عقلانیت و توسعه سیاسی ندارند و کمک نمی‌کنند که واقعیت طیف گونه جامعه مدنی ما خودش را بازتولید کند و بازتابی روی مشارکت داشته باشد، بلکه کاملا می‌آیند و فضا را هیجانی می‌کنند.

ما شاهد این هستیم کسانی که روزی به یکی از کاندیداها که قرار بود مطرح شود و به هر دلیلی نشد، به گونه‌ای موضع مخالف داشتند امروز موضع مدافع می‌گیرند. معلوم است که این از سر حُب نیست بلکه از سر بُغض نسبت به جای دیگری است. واقعا از این رفتارها تعجب می‌کنم. عرض کردم ما جلوی هر نوع قطبی‌شدگی را باید بگیریم، چه قطبی‌شدگی دینی افراطی و چه قطبی‌شدگی‌هایی به‌نام آزادی و دموکراسی و....

وی افزود:در نظامی که جمهوری اسلامی شکل گرفته و فلسفه سیاسی مردم‌سالاری دینی و شورای نگهبان هست و مفاهیم و قواعد و ضوابط دیگری هم وجود دارد، این اعتقاد چه توجیحی دارد که ما به این سمت برویم که یکی مظهر حق و یکی مظهر باطل و متقابلا یکی مظهر دموکراسی و یکی مظهر تفکرات فاشیستی معرفی شود. ببخشید! مگر در دوران قبل از انقلاب اسلامی هستیم که مصاف جنگ حق و باطل و جنگ دوست و دشمن راه می‌اندازید.

بی‌بی‌سی برای حمله به انتخابات این بار دست به دامن رضا ربع پهلوی شد

«شبکه BBC فارسی» در آخرین دست و پا زدن‌های ضدایرانی خود، دست به دامن رضا ربع پهلوی شده و تحریم انتخابات را از حلقوم فرزند دیکتاتور سابق ایران بیرون کشید.

به گزارش بولتن نیوز، در حالی که مانند همه انتخابات گذشته، کمتر از 72 ساعت به آغاز رای‌گیری یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران باقی مانده است، BBC فارسی در آخرین تلاش‌های خود برای کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در پای صندوق‌های رای، کلیدواژه «تحریم انتخابات» را از حلقوم «رضا ربع پهلوی»، فرزند شاه معدوم ایران بیرون آورد.«ربع پهلوی» که همواره با دوره گردی‌های خود در «رسانه‌های ضدانقلاب»، پرده از چهره ضد ایرانی «خاندان منحوس پهلوی» برداشته و دشمنی خود با ایران را بیش از پیش آشکار کرده‌ است، این بار به دعوت «شبکه سلطنتی انگلیس»، در« BBC فارسی» حضور یافته آمده و در گفت‌وگویی با ارگان رسمی «دولت انگلیس» ضمن تکرار کلیدواژه «انتخابات آزاد»، ادعاهای مضحکی درباره روند «انتخابات ریاست‌جمهوری ایران» مطرح می‌کند.

فرزند آخرین دیکتاتور ایران به تازگی شورایی کذایی به نام «شورای ملی ایران»به منظور براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را راه‌اندازی کرده، که حتی بسیاری از ضد انقلاب‌های سرشناس خارج‌نشین هم آن را قبول نداشته و در رای‌گیری نمایشی آن شرکت نکردند.

رضا ربع پهلوی با عنوان سخنگوی این شورا در برنامه خبری BBC فارسی شرکت کرده و با ادعایی مضحک انتخابات جمهوری اسلامی ایران را غیر سالم و غیر آزاد معرفی می‌کند.شبکه سلطنتی که این بار «تحریم انتخابات» را از حلقوم ربع پهلوی بیرون می‌کشد، با جانب‌داری از مواضع ضد ایرانی پسر دیکتاتور پهلوی حمایت کرده و بار دیگر ادعای بی‌طرفی خود را نقض می‌کند، با غرض‌ورزی، آشکارا به دخالت در امور داخلی ایران می‌پردازد.

گفتنی است BBC فارسی، در آخرین ساعات باقی مانده به برگزاری «یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران»، با اجرای برنامه‌ها و نمایش‌های گوناگون تلاش می‌کند سناریوی شکست‌خورده حضور کمرنگ مردم در پای صندوق‌های رای را اجرایی کند.

*جمهوری اسلامی:

تشکیل جلسه‌ شورای عالی امنیت ملی آمریکا درباره وضعیت سوریه

شورای عالی امنیت ملی آمریکا دیشب با تشکیل جلسه‌ای وضعیت سوریه را بررسی کرده و تصمیماتی گرفته است. دستور کار این جلسه، تصمیم‌گیری درباره اجرای طرح پرواز ممنوع در سوریه و ارسال سلاح‌های مرگبار برای تروریست‌های مخالف دولت سوریه بود. این جلسه با هدف جلوگیری از ادامه پیروزی‌های ارتش سوریه در قلع و قمع تروریست‌ها تشکیل شد.

صدور فتوایی که زنان شیعه را ملک وهابی‌ها می داند


 یک مفتی برجسته عضو شورای عالی افتای وهابیت در عربستان سعودی، با صدور فتوایی، ‌خون شیعیان را هدر و زنان شیعه را ملک وهابی‌ها خواند و دستور تخریب مزارهای مقدسه اهل بیت(ع) را صادر کرد. به گزارش مشرق، این مفتی فتوای خود را در پاسخ به استفتائی با این مضمون که "از آنجا که خطر شیعیان نسبت به اسلام بیشتر از یهود و نصاراست؛ برای نجات امت اسلام چگونه این طایفه را ریشه کن کنیم؟" صادر کرده است.

این فتوا درحالی صادر می‌شود که رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در سخنرانی اخیر خود، تأکید کردند: "هر حنجره‌ای و زبانی که ملت‌های مسلمان را، مذاهب اسلامی را، طوایف گوناگون اسلامی را به دشمنی با یکدیگر تحریک کند و عصبیت‌ها را علیه یکدیگر تحریک کند، ناطق من الشیطان است."

تأسیس اولین مرکز مبارزه با تشیع توسط سلفی‌های مصر

سلفی‌های مصر اولین مرکز مبارزه با تشیع را تأسیس کردند. به گزارش خبرگزاری ابنا، تعدادی از سلفی‌ها در محله ابوهلال شهر "منیا" در استان منیای کشور مصر دوشنبه گذشته مؤسسه‌ای برای مبارزه با آنچه گسترش تشیع می‌خوانند تأسیس کردند. این مرکز که با عنوان "مرکز تبلیغی بلاغ برای مبارزه با تشیع" تأسیس شده است، آگاه سازی از خطر گسترش و کیفیت مواجهه با شیع?ان را اهداف خود اعلام نمود.

از جمله برنامه‌های این مؤسسه برای شهرها و روستاهای استان، اجرای نشست‌ها و تولید کلیپ‌هایی است که در آنها عقاید شیعیان را مورد حمله قرار دهد! این اقدامات سلفی‌ها بر ضد شیعیان درحالی است که حداقل یک میلیون شیعه در مصر زندگی می‌کنند اما فشارهای امنیتی و اجتماعی بر روی این شهروندان روزبروز بیشتر می‌شود.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي