کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

بازی پلیدانه غرب و همپیمانانش در سوریه به پایان خود رسیده است/غرب بدنبال منابع نفت و گاز سوریه است

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> بازی پلیدانه غرب و همپیمانانش در سوریه به پایان خود رسیده است/غرب بدنبال منابع نفت و گاز سوریه است
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: دوشنبه, خرداد 20, 1392 11:33



بشار اسد رئیس جمهور سوریه از شکست اقدامات خصمانه غرب و همپیمانانش بر ضد این کشور خبر داد.


به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه"الاخبار" لبنان در تازه ترین شماره خود به نقل از "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه نوشت :سوریه در مسیر عبور از بحران این کشور که طی دو سال گذشته برای آن شکل گرفته در حرکت است.



وی در ادامه افزود: بازی پلیدانه ای که غرب و همپیمانانش بر ضد سوریه شکل داده اند به پایان خود رسیده است.



اسد در ادامه با بیان اینکه کشورهای غربی بر خلاف آنچه که نشان می‌دهند از مواضع خود عقب نشینی کرده اند افزود این کشورها در تلاش هستند که سهمیه شرکت های خود را در مناقصه های بازسازی و استخراج نفت و گازی و ذخایر گسترده ای که در سواحل سوریه موجود است نگه دارند.




براساس گزارش روزنامه "الاخبار" لبنان رئیس جمهور سوریه در ادامه اظهار داشته است: بانک بین المللی به خودی خود بدون اجازه ایالات متحده اقدامی انجام نمی دهد و این نهاد پیشنهادی برای ارائه 21 میلیارد دلار به سوریه مشروط به انجام برخی اقدامات در راستای بازسازی صورت داده است.



"بشار اسد" با اشاره به اینکه این پیشنهاد به دولت سوریه نشات گرفته از طرح "عبدالله الدردری" طراح خصوصی سازی در سوریه است افزود: وی تمامی این پیشنهادات را به طور کامل رد و تصمیم خود را براساس بازسازی کامل اتخاذ کرده است.




رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آنچه که باید در شرایط کنونی در خصوص آن فکر شود برخورد مناسب با مرحله پس از جنگ است؛ بویژه برخورد با تخریب های گسترده ای که بسیاری از مناطق سوریه را در برگرفته است.



وی در ادامه با اظهار اینکه باید برای افرادی‌که نزدیکان خود را در جنگ از دست داده اند و برخی دیگر آنها که آواره شده اند و منازل، رزق و روزی و یا ثروتشان را از دست داده اند پس از جنگ فکر مناسبی اتخاذ شود، افزود: نگرانی بزرگ من از نوع دیگری از تخریب سوریه وکشور های دیگر عربی است که آن گسترش فرقه گری ودرگیری های مذهبی است. 



اسد جنگ های مذهبی و فرقه ای را برای امت اسلامی و آینده آن بسیار خطرناک برشمرده و خواستار اقدام جدی برای مقابله و توقف آن می‌شود.



"بشار اسد" در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اعلان آغاز به کار جبهه جولان بر ضد رژیم صهیونیستی گفت: این موضوع بسیار جدی بوده بوده و باید در مقابل دشمن اسرائیلی مقاومتی از پیش طراحی شده، پیگیر و موثر انجام شود.



رئیس جمهور سوریه ادامه داد میدان درگیری با دشمن اسرائیلی باید به گونه ای باشد که در خدمت مقاومت "که نماد آن حزب الله در جنوب لبنان است" وبه زیان دشمن باشد.




"الاخبار" در ادامه به نقل از "بشار اسد" می‌نویسد:سوریه حق استخراج نفت از سواحل این کشور را به یک شرکت روسی داده و مطمئن است که مواضع مسکو در خصوص سوریه تغییر نمی‌کند به دلیل اینکه در حقیقت روسیه از امنیت استراتژیک ومنافع ملی که در صورت سیطره غرب وهمپیمانانش آنها را ازدست می‌دهد حمایت می‌کند.



وی همچنین از آمادگی شرکت های چینی برای نقش آفرینی در بازسازی مناطق تخریب شده سوریه خبر داد وگفت:طرف چینی در مورد تمامی امور با سوریه به توافق رسیده است.




"اسد" در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:به دلیل اینکه طرف هایی که در کنفرانس"ژنو2" توانایی نیابت از گروه های مسلح موجود در سوریه را ندارند،چندان به اینکه کنفرانس"ژنو2" به نتایج چشمگیری دست یابد خوشبین نیست.



وی ادامه داد:هم اکنون در بین معارضان در داخل وخارج اختلافات گسترده ای وجود دارد اما با این وجود در سایه این واقعیت آنچه که سوریه وروسیه خواستار آن هستند این است که روند مذاکرات بسته نشود.




"بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در پایان سخنان خود با انتقاد شدید از برخی از کشورهای عرب منطقه اظهار کرد:در مقابل تمامی تلاش هایی که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در نشست دوحه و در مجمع عمومی سازمان ملل برای سرقت نمایندگی سوریه و واگذاری آن به گروه های مسلح انجام دادند اما با این وجود از نظام سوریه برای مشارکت در کنفرانس"ژنو2" دعوت به عمل آمد وحضور نمایندگان این کشور در"ژنو2" نشان دهنده قانونی بودن ونماینده واقعی بودن دولت سوریه در این مذاکرات است.




حذف ارسالي ويرايش ارسالي