کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

نبرد دمشق به پایان رسید و اشتباهات محاسباتی اسرائیل به شکست اش در سوریه انجامید

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> نبرد دمشق به پایان رسید و اشتباهات محاسباتی اسرائیل به شکست اش در سوریه انجامید
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, خرداد 19, 1392 19:14



به اذعان سایت صهیونیستی دبکا فایل، "نبرد دمشق به پایان رسیده " و ارتش سوریه عملا "در پیروزی حماسی خود کنترل این کشور را دوباره به دست گرفته است".


به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته شاهد تلاش های ناکام انگلیس و فرانسه برای دخالت نظامی در سوریه بودیم و دیگر بر کسی پوشیده نیست که لابی اسرائیلی بر دولت انگلیس و فرانسه حکمرانی می‌کند. 



این لابی در انگلیس در قالب سازمان صهیونیستی CFI (دوستان اسرائیل در حزب محافظه کار) وجود دارد-80درصد از اعضای محافظه کار پارلمان انگلیس عضو لابی اسرائیلی هستند. اوضاع فرانسه از انگلیس نیز فجیع تر است به گونه ای که کل نظام سیاسی فرانسه را CRIF (شورای نمایندگی موسسات یهودی فرانسه) اداره می‌کند. این شورا تماما در خدمت منافع صهیونیستی است.



حتی اگر کسی دلیل پافشاری لابی اسرائیلی برای مداخله فوری در سوریه را نداند، دبکا، رسانه خبری اسرائیلی، در این باره توضیح می‌دهد: ارتش سوریه در تمام جبهه ها پیروز شده و محاسبات نظامی و جغرافیایی-سیاسی اسرائیل اشتباه از آب درآمده است.



به اذعان دبکا، "نبرد دمشق به پایان رسیده است". ارتش سوریه عملا "در پیروزی حماسی خود کنترل پایتخت را دوباره به دست گرفته است". شورشیان جنگ را باخته اند و "تنها قادر به انجام تیراندازی های پراکنده بی نتیجه هستند. آنان دیگر نمی‌توانند شورش کنند و مرکز شهر، فرودگاه و یا پایگاه های عظیم هوایی سوریه را تهدید کنند. فرودگاه دمشق پس از ماه ها محاصره توسط شورشیان، حالا دیگر میتواند آماده دریافت کمک های نظامی روسیه برای ارتش باشد".



اما داستان تنها به پایتخت ختم نمیشود. به گزارش دبکا، "نیروهای سوریه و حزب الله حلقه محاصره ی خود بر شورشیان را در منطقه شمالی القصیر تنگ تر کرده اند. نیروهای دیگر سوریه نیز حومه شهر حماه را از شورشیان پاکسازی کرده اند. نیروهای متحد سوریه نیز مواضعی را در اطراف شهر حلب در اختیار گرفته اند".



به اذعان دبکا، افسران ارشد نیروی دفاع اسرائیل از موشه یالون، وزیر جنگ اسرائیل، به سبب "گمراه کردن" جلسه کنست انتقاد کردند. موشه یالون چند روز پیش گفته بود که "بشار اسد تنها بر 40درصد از اراضی سوریه تسلط دارد". دبکا افزود وزیر جنگ اسرائیل از "ارزیابی اطلاعاتی نادرست کمک میگرفته و نگران این بوده که نیروهای شورشی نیز براساس اطلاعات اشتباه عمل کرده باشند". در واقع، "ارزیابی های نادرست قطعا به تصمیمات اشتباه اسرائیل می انجامد".



به اذعان دبکا، اشتباهات محاسباتی اسرائیل به عواقب وحشتناکی انجامید: "یک ماه پس از بمباران اخیر سوریه، اسرائیل دریافت که کار را خرابتر از قبل کرده است. این اقدام بجای تضعیف بشار اسد، به وی قدرت بخشید".



حالا اسرائیل با حقیقت جدیدی روبرو شده است: سوریه دوباره احیا شده است و شورشیان ضعیف ضعیف شده اند.



حذف ارسالي ويرايش ارسالي