کارگروه
مشاوران زیبایی
آیا می دانید سرطان پوست بطور چشمگیری در حال افزایش میباشد ؟؟ آیا می دانید با داشتن پوستی شاداب و سالم روابط خانوادگی و اجتماعی خود را افزایش می دهید ؟؟
 

چگونه پوستی شاداب داشته باشیم ؟؟

صفحه اصلی کارگروهها >> مشاوران زیبایی  >> چگونه پوستی شاداب داشته باشیم ؟؟
sina arjmand

sina arjmand

در کارگروه: مشاوران زیبایی
تعداد ارسالي: 2
11 سال پیش در تاریخ: چهارشنبه, خرداد 08, 1392 12:43

 


برای این که پوست با طراوت، شاداب، نرم و انعطاف‌پذیر باشد باید آب کافی در بدن داشته باشید. پوست یکی از محل‌های مهم ذخیره آب است و در مجموع 20 درصد آب درون سلولی بدن را در خود نگه می‌دارد.
تبخیر مقداری آب از سطح پوست به طراوت پوست کمک می‌کند.
چربی طبیعی پوست از تبخیر بیش از حد آب پوست جلوگیری می‌کند. برای شاداب‌تر بودن پوست روزانه 7 تا 8 لیوان آب (بدون هیچ افزودنی) بنوشید. از ویتامین‌های C و E زیاد استفاده کنید.
سبزی و میوه تازه به حد کافی مصرف کنید ولی آنها را به خوبی بشوئید تا آلودگی‌های مختلف را وارد بدن شما نکنند. از شستن کلی صورت خود با آب و صابون (به خصوص صابون‌های معمولی) بپرهیزید.
بلافاصله بعد از شستن و خشک کردن صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید و در زیر نور خورشید، کرم ضدآفتاب به پوست بمالید.


آیا صابون پوست را تمیز می‌کند؟
اگرچه صابون پوست را به خوبی تمیز می‌کند ولی بهتر است از صابون‌های معمولی برای این کار استفاده نشود. زیرا صابون‌های معمولی PH قلیایی دارند و با چربی‌های پوست که به صورت نمک‌های اسیدی در پوست وجود دارند، ترکیب می‌شوند و باعث برداشتن چربی‌های پوست و آسیب به آن می‌شوند.
اگر مایلید صورت خود را با صابون بشوئید بهتر است از صابون‌های آرایشی یا صابون‌های اسیدی استفاده کنید، چون PH این صابون‌ها به PH پوست نزدیک است. این صابون‌ها اسیدی بوده و به مقدار کمتری چربی‌های پوست را برمی‌دارند و در نتیجه کمتر پوست را خشک می‌کند.
برای پوست‌های آکنه‌ای صابون‌های آنتی باکتریال مناسب است و اگر پوست شما چرب است تمیز کردن پوست با آب و صابون مانعی ندارد، اما توجه شود که پوست خشک را بهتر است فقط با آب شست‌وشو داد و در صورت استفاده از صابون بلافاصله پوست را خشک کرده و از کرم مرطوب کننده استفاده کرد.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي