کارگروه
ارکیده
این کارگروه تمایل دارد مطالب مفید پیرامون کشاورزی وتولیدات کشاورزی و مطالب مفید رایانه را در اختیار دوستان قرار دهد لذا از کلیه ی دوستان دعوت به همکاری میکنم.
 

کشاورزی به کمک حشرات

صفحه اصلی کارگروهها >> ارکیده  >> کشاورزی به کمک حشرات
زینب صادقی

زینب صادقی

در کارگروه: ارکیده
تعداد ارسالي: 24
11 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, فروردين 25, 1392 7:55

Icon 6 کشاورزی به کمک حشرات





یک دانشجوی (احتمالاً مهندسی کشاورزی) فارغ‌التحصیل دانشگاه "لاند" در سوئد، برای تز پایان‌نامه‌ی خود طرحی ارائه کرده که بر اساس آن، برخی معضلات زمین‌های کشاورزی برطرف خواهد شد. این طرح درواقع، پروژه‌ی ساختِ محفظه (آشیانه) ای برای حشرات و پرندگان است که تمام محتویات ان، از مواد موجود در مزارع تامین می‌شود. حشرات در دفع برخی آفات مزارع، کمک می‌کنند. همچنین وظیفه‌ی مهم گرده‌افشانی را به عهده دارند. ضمن اینکه غذای مناسبی برای پرندگان هستند. پس ایجادِ یک آشیانه برای این حشرات، ایده‌ی مناسبی به نظر می‌رسد. قسمت‌های مختلفِ این آشیانه را در ادامه ببینید.
طراح: emma nilsson




سطح فوقانیِ آشیانه، محفظه‌ای برای جمع‌آوریِ آب باران است که آبِ موردنیاز پرندگان را تامین می‌کند.




طبقه‌ی اول از بالا، با علف‌ها و برگ‌های خشک موجود در سطح مزارع پر می‌شود. اینجا محل مناسبی برای خواب زمستانی و استراحت طولانی حشراتی مانند پروانه به حساب می‌آید.




طبقه‌ی وسط برای جمع‌آوریِ شاخ و برگ گیاهان و قطعات کوچک چوب درختان ساخته شده است. کفشدوزک‌ها و زنبورها اینجا را برای سکونت انتخاب خواهند کرد.




طبقه‌ی پایین هم با سنگریزه‌ها و شن‌های موچود در سطح زمین مزرعه پر می‎‌شود. این مواد زیر تابش نور خورشید، حسابی گرم می‌شوند و همین گرما بسیاری حشرات مانند عنکبوت‌ها و سوسک‌ها را جذب می‌کند.



دستگیره‌های طرفینِ محفظه، حمل و نقل آن را آسان می‌کند.







حذف ارسالي ويرايش ارسالي