کارگروه
چاپ و تبلیغات
در این کار گروه مسائل چاپ و تبلیغات را در ایران و جهان بررسی میکنیم و در صورت نیاز میتوانیم به سوالات احتمالی شما در زمینه چاپ و تبلیغات پاسخ بدهیم
 

مدریت رنگ - بررسی دو نرم افزار اصلی

صفحه اصلی کارگروهها >> چاپ و تبلیغات  >> مدریت رنگ - بررسی دو نرم افزار اصلی
محمدر ضا مهدیزاده

محمدر ضا مهدیزاده

در کارگروه: چاپ و تبلیغات
تعداد ارسالي: 273
تائید شده توسط:
محمدر ضا مهدیزاده
11 سال پیش در تاریخ: سه شنبه, بهمن 03, 1391 7:32


کانونی در مقابل ADOBE RGB 1998


نرم افزار Adobe RGB 1998 و به sRGB IEC61966-2.1 (کانونی) دو تا از رایج ترین فضاهای کاری مورد استفاده در عکاسی دیجیتال است. هدف از این بخش به روشن کردن برخی از سردرگمی در ارتباط با به sRGB و Adobe RGB 1998 و ارائه راهنمایی در زمانی که برای استفاده از هر فضا کار.



سابقه


کانونی فضای رنگی RGB ارائه شده توسط HP و مایکروسافت به دلیل آن را تخمین نمیزند وسعت رنگ از رایج ترین دستگاه های صفحه نمایش کامپیوتر است. از آنجا که کانونی به عنوان "بهترین حدس" برای نظارت بر شخص دیگری تولید رنگ، آن را به فضای رنگی استاندارد برای نمایش تصاویر را بر روی اینترنت تبدیل شده است. وسعت رنگ کانونی شامل فقط 35٪ از رنگ های قابل رویت توسط CIE (نگاه کنید به بخش مربوط بهفضاهای رنگ ) مشخص شده است . اگر چه نتایج کانونی در یکی از دقیقترین gamuts از هر فضای کاری، حیطه کانونی است که هنوز گسترده ای به اندازه کافی برای اکثر برنامه های کاربردی رنگ در نظر گرفته شده است.


نرم افزار Adobe RGB 1998 توسط ادوبی سیستم، شرکت طراحی شده است شامل بسیاری از رنگ های دست یافتنی در پرینتر CMYK، اما با استفاده از رنگ های RGB اولیه تنها بر روی یک دستگاه به عنوان صفحه نمایش کامپیوتر شما. نرم افزار Adobe RGB 1998 فضا شامل تقریبا 50٪ از رنگ های قابل رویت مشخص شده توسط CIE - بهبود بر حیطه کانونی عمدتا در سبزآبی سبز.


مقایسه وسعت


مقایسه حیطه زیر رنگ قصد دارد به شما یک درک کیفی بهتر از که در آن حیطه از نرم افزار Adobe RGB 1998 فراتر کانونی برای سایه (25٪)، midtone (50٪)، و رنگ های برجسته (75٪) به من بدهید.




















به sRGB IEC61966-2.1 نرم افزار Adobe RGB 1998
25٪ درخشندگی 50٪ درخشندگی 75٪ درخشندگی


مقایسه با استفاده از CIE L * A * B * مرجع فضا، رنگ ها فقط کیفی به کمک در تجسم.


توجه داشته باشید که چگونه نرم افزار Adobe RGB 1998 گسترش به cyans ثروتمندتر و سبزی نسبت کانونی - برای همه سطوح مربوطه به اهنگ صدا. نمودار درخشندگی 50٪ است که اغلب مورد استفاده برای مقایسه این دو فضاهای کاری، با این حال سایه و نمودار برجسته نیز شایسته توجه است. نرم افزار Adobe RGB 1998 گسترش استفاده آن در سبزآبی سبز برای برجسته است، اما در حال حاضر دارای مزایای magentas شدید، پرتقال، و زرد - رنگ که می تواند به درام از غروب آفتاب روشن است. نرم افزار Adobe RGB 1998 را گسترش دهد، تا آنجا که فراتر از کانونی در سایه، اما هنوز هم مزایای در سبزی های تیره و تار (اغلب با شاخ و برگ تیره مواجه می شوند) را نشان می دهد.


در چاپ


همه از این رنگ های اضافی در نرم افزار Adobe RGB 1998 برای مشاهده بر روی نمایشگر رایانه است، اما می تواند به ما در واقع آنها را به تولید مثل در یک نسخه قابل چاپ؟ این امر می تواند به شرم را ویرایش و با استفاده از این رنگ های اضافی، تنها به شدت به دلیل محدودیت های چاپگر خود را بعد از عقب. نمودار زیر مقایسه به sRGB و Adobe RGB 1998 با دو مشترک چاپگر: مرز فوجی (390) و یک پرینتر جوهر افشان بالا پایان با 8 جوهر (کانن iP9900 بر روی کاغذ عکس حرفه ای). چاپگر فوجی مرزی آن چیزی است که شرکت های بزرگ مانند WALMART برای ساخت چاپ خود استفاده کنید.

























به sRGB IEC61966-2.1 نرم افزار Adobe RGB 1998
25٪ درخشندگی 50٪ درخشندگی 75٪ درخشندگی
نوع چاپگر را انتخاب کنید: فوجی مرزی بالا پایان جوهر افشان


مقایسه با استفاده از CIE L * A * B * مرجع فضا، رنگ ها فقط کیفی به کمک در تجسم.


ما می بینیم که یک تفاوت بزرگ در هر چاپگر با استفاده از رنگ های اضافی ارائه شده توسط نرم افزار Adobe RGB 1998: فوجی مرزی تنها با استفاده از یک پچ کوچک زرد در برجسته، در حالی که بالا پایان چاپگر جوهر افشان بیش از کانونی برای رنگ در سایه، midtones، و برجسته. حتی جوهر افشان بالا پایان بیش از حیطه نرم افزار Adobe RGB 1998 سبزآبی سبز midtones و برجسته به رنگ زرد است.


چاپگر نیز باید در نظر گرفته شود در هنگام انتخاب یک فضای رنگ، به عنوان این می تواند یک تاثیر بزرگی در مورد اینکه آیا رنگ اضافی استفاده شده است. اواسط محدوده شرکت های چاپگر را فراهم مشخصات رنگ دانلود برای چاپگر خود را. این پروفایل رنگ به نتایج مشابهی می تواند کمک به شما در دستیابی به کسانی که در تجزیه و تحلیل بالا قابل مشاهده است.


تاثیر بر توزیع عمق بیت


از آنجا که فضای کاری نرم افزار Adobe RGB 1998 به وضوح رنگ بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد به کار است، به همین دلیل نه تنها استفاده از آن در هر شرایط؟ یکی دیگر از عوامل در نظر گرفتن این است که چگونه هر فضای کاری این توزیع عمق بیت تصویر شما را تحت تاثیر قرار می . فضاهای رنگی با gamuts بزرگتر "کش" بیت بیش از یک منطقه وسیع تری از رنگ، در حالی که کوچکتر gamuts تمرکز این بیت در یک منطقه محدود است. زیر سبز "فضای رنگ" را در یک خط را در نظر بگیرید:


















حیطه های بزرگ
حیطه کوچک


اگر تصویر ما شامل تنها سایه های سبز وسعت رنگ در فضای کوچک، پس از آن ما خواهد بود به هدر رفتن بیت با اختصاص آنها را به رمز رنگ ها در خارج از حیطه کوچک:


































برای عمق بیت محدود که کد می همه رنگ در حیطه بزرگ:
حیطه های بزرگ
حیطه کوچک
تلف بیت
اگر تمام بیت ها در حیطه کوچکتر متمرکز شدند:


غلظت مشابه از عمق بیت با کانونی در برابر نرم افزار Adobe RGB 1998 رخ می دهد، به جز در سه بعد، و نه کاملا به عنوان نمایشی به عنوان نشان داده شده در بالا است. نرم افزار Adobe RGB 1998 اشغال حجم تقریبا 40 درصد بیشتر نسبت به sRGB است، به طوری که شما فقط استفاده از 70 درصد از عمق بیت خود را در صورتی که رنگ ها در نرم افزار Adobe RGB 1998 غیر ضروری (برای بیت به طور مساوی فاصله). از سوی دیگر، شما می توانید مقدار زیادی از بیت "یدکی" اگر شما با استفاده از یک تصویر 16 بیتی داشته باشند و بنابراین هر گونه کاهش به دلیل انتخاب خود را از فضای کار ممکن است قابل اغماض باشد.


خلاصه


توصیه من این است که می دانیم که رنگ تصویر خود را با استفاده از، و اینکه آیا این می تواند از رنگ های اضافی فراهم شده توسط نرم افزار Adobe RGB 1998 بهره مند شوند. از خود بپرسید: آیا شما واقعا نیاز به ثروتمندتر سبزآبی سبز midtones، برجسته نارنجی، قرمز، و یا سایه های سبز؟ این رنگ همچنین در چاپ نهایی قابل مشاهده می شود؟ این تفاوت ها حتی قابل توجه باشد؟ اگر شما جواب داد: "نه" به هر یک از این سوالات، و سپس شما بهتر خواهد بود خدمت کرده است با استفاده از کانونی. کانونی ترین از عمق بیت خود را به خاطر آن اختصاص به بیت را به رمزگذاری رنگ های موجود در تصویر خود را ایجاد کند. علاوه بر این، کانونی می تواند گردش شما را ساده تر از این فضای رنگی برای نمایش تصاویر را بر روی اینترنت نیز استفاده می شود.


چه می شود اگر نظر شما یک گردش سریع، و نمی خواهید خود را در فضای کار با استفاده از روش مورد به مورد تصمیم می گیرید؟ توصیه من این است که استفاده از نرم افزار Adobe RGB 1998 اگر شما به طور معمول کار با تصاویر 16 بیتی، و کانونی اگر شما به طور معمول با تصاویر 8 بیتی کار می کنند. حتی اگر شما همیشه ممکن است استفاده از رنگ های اضافی، شما می خواهید هرگز به آنها را به عنوان یک امکان برای آن دسته از تصاویری که به آنها نیاز به از بین بردن.


یادداشت های دیگر


نرم افزار Adobe RGB 1998 به وضوح دارای وسعت بیشتری نسبت به sRGB، اما تا چه حد؟ اگرچه نرم افزار Adobe RGB است که اغلب به تصویر کشیده شده است، داشتن سبزی غنی تر، این می تواند گمراه کننده، و نتایج به طور عمده از استفاده از فضای مرجع CIE XYZ است.مقایسه زیر را در نظر بگیرید:


















به sRGB IEC61966-2.1 نرم افزار Adobe RGB 1998
CIE XY 
بزرگ نمایی تفاوت در سبزی
CIE 'u'v 
نزدیک به تفاوت درک چشم


هنگامی که این دو در مقایسه با استفاده از فضای مرجع u'v CIE، مزیت در سبزی می شود کمتر آشکار است. علاوه بر این، نمودار در سمت راست در حال حاضر نشان می دهد نرم افزار Adobe RGB 1998 داشتن مزیت های مشابه در هر دو cyans و سبزی - بهتر است به نمایندگی از مزیت نسبی ما ممکن است درک با چشم ما. مراقبت باید انجام شود را نیز در نظر گرفتن تاثیر فضای مرجع در هنگام ترسیم نتیجه گیری از هر رنگ نمودار مقایسه فضای.



حذف ارسالي ويرايش ارسالي