کارگروه
چاپ و تبلیغات
در این کار گروه مسائل چاپ و تبلیغات را در ایران و جهان بررسی میکنیم و در صورت نیاز میتوانیم به سوالات احتمالی شما در زمینه چاپ و تبلیغات پاسخ بدهیم
 

مدیریت رنگ بخش 2 - فاصله رنگ

صفحه اصلی کارگروهها >> چاپ و تبلیغات  >> مدیریت رنگ بخش 2 - فاصله رنگ
محمدر ضا مهدیزاده

محمدر ضا مهدیزاده

در کارگروه: چاپ و تبلیغات
تعداد ارسالي: 273
تائید شده توسط:
محمدر ضا مهدیزاده
11 سال پیش در تاریخ: سه شنبه, بهمن 03, 1391 7:13


رنگ مدیریت: فاصله COLOR


A "فضای رنگ" یک ابزار مفهومی مفید برای درک قابلیت های رنگ از یک دستگاه خاص و یا فایل دیجیتالی است. هنگامی که در تلاش برای تکثیر رنگ در یک دستگاه دیگر، فضاهای رنگ می تواند نشان دهد که آیا شما قادر خواهد بود برای حفظ جزئیات سایه / برجسته، اشباع رنگ، و چقدر خواهد شد یا به خطر بیافتد.



پالت رنگ DIGITAL


که چگونه یک هنرمند ممکن است رنگ اصلی خود را در پالت مخلوط به منظور تجسم طیف وسیعی از رنگ های / سایه آنها را به منظور جلب یک فضای رنگ است که به طور موثر تنها یک پالت های دیجیتال - به جز این رنگ ها بسیار دقیق تر سازمان یافته و اندازه گیری است.


به عنوان مثال پالت رنگ دیجیتال

در بالای پالت عکس یک نسخه اصلی تغییر یافتهاست tibchris



با این حال، بر خلاف با پالت یک هنرمند، اغلب فضاهای رنگ باقی می ماند نهان و تنها در خدمت به عنوان پس زمینه در پشت صحنه محاسبات. با این حال، یادگیری به آنها تجسم می تواند به شما کمک کند فضای مناسب ترین رنگ برای یک کار خاص برای شناسایی.


تجسم فضاهای رنگی


یک فضای رنگ اعداد مربوط به رنگ های واقعی، و یک شی سه بعدی است که شامل تمام رنگ تحقق است. مشابه چگونه یک سازماندهی پالت رنگ، هر جهت در "فضای رنگ" اغلب نشان دهنده برخی از جنبه های رنگ، روشنایی، اشباع و رنگ (بسته به نوع فضا).


دو نمودار زیر نشان می دهد که سطح بیرونی یک فضای نمونه رنگ از دو زاویه دید مختلف. این سطح نشان دهنده رنگ های بسیار افراطی است که تجدید پذیر در درون این فضای رنگی خاص ("وسعت رنگ"). همه چیز در داخل فضای رنگی است، بنابراین ترکیب زیرکانه تر از رنگ بر روی سطح نشان داده شده است.




فضای نمونه رنگ: نرم افزار Adobe RGB 1998فضای رنگی نمونه

فضای نمونه رنگ: نرم افزار Adobe RGB 1998، نمایش 2(همان فضا چرخش 180 درجه)



نمودار بالا در نظر گرفته شده است برای کمک به شما کیفی درک و تجسم یک فضای رنگ، با این حال آن را بسیار مفید برای مدیریت رنگ در دنیای واقعی خواهد بود. دلیل این است که یک فضای رنگ تقریبا همیشه نیاز به به یکی دیگر از فضا.


مقایسه فضاهای COLOR


به منظور تجسم بیش از یک فضای رنگ را در یک زمان، فضاهای رنگ هستند که اغلب با استفاده از برش دو بعدی خود را به شکل کامل 3D نشان داده است. برای مقاصد روزمره مفید تر هستند، چرا که آنها به شما اجازه می دهد تا به سرعت تمام مرز با توجه به سطح مقطع است. مگر در مواردی که مشخص شده در غیر این صورت، دو بعدی نمودار معمولا نشان می دهد که سطح مقطع شامل تمام رنگ که در روشنایی 50 درصد (یک برش افقی در وسط عمودی برای فضای رنگ نشان داده شده در بالا) هستند.


مقایسه 2D رنگ در فضا روشنایی 50٪
2D فضای رنگی مقایسه

(رنگ در 50٪ درخشندگی)



نمودار به سمت راست مقایسه سه فضاهای رنگ در یک بار: کانونی، حیطه گسترده RGB، و یک فضای مستقل از دستگاه مرجع. کانونی و گسترده حیطه RGB دو فضای کار که گاهی برای ویرایش تصویر مورد استفاده قرار می.


چه چیزی می تواند ما را از مقایسه فضای 2D رنگ قلم انداختم؟ هر دو خطوط سیاه و سفید نشان می دهد رنگ که تجدید با هر فضای رنگی، به عنوان یک زیر مجموعه از فضای مرجع برخی از. رنگ در فضای رنگ مرجع نشان داده شده است تنها برای تجسم کیفی، به عنوان آنها را بر روی صفحه نمایش دستگاه خود را چگونه ارائه رنگ بستگی دارد. علاوه بر این، فضای مرجع تقریبا همیشه حاوی رنگ بیش از را می توان در صفحه نمایش کامپیوتر نشان داده شده است.


برای این دیاگرام خاص، ما می بینیم که "گسترده حیطه RGB" فضای رنگی شامل قرمز شدید، بنفش، و سبز، در حالی که "کانونی" فضای رنگی شامل بلوز کمی بیشتر است. به خاطر داشته باشید که این تحلیل تنها برای رنگ در روشنایی 50٪، که همان چیزی است که اشغال midtones از اعمال هیستوگرام تصویر است. اگر ما در حیطه رنگ برای سایه و برجسته، به عنوان مثال علاقه مند، ما به جای آن می تواند در صلیب 2D بخش از فضای رنگی در حدود 25٪ و 75٪ روشنایی نگاه کنید، به ترتیب.


نوع: دستگاه های وابسته و فضاهای کاری


فضاهای رنگ بسیاری از انواع مختلف و برنامه های کاربردی است. مشترک اصطلاحات شامل موارد زیر است:



  • فضاهای وابسته به دستگاه رنگ نسبت به برخی از فضای مرجع دیگر بیان. این می تواند به شما اطلاعات ارزشمند در مورد زیر مجموعه ای از رنگ است که می تواند نمایش داده می شود با استفاده از یک مانیتور و یا چاپگر خاص، و یا می توان با استفاده از یک دوربین دیجیتالی یا پویشگری که اسیر بگویید.

  • فضاهای مستقل از دستگاه بیان رنگ در شرایط مطلق است. این اغلب به عنوان رنگ مرجع جهانی خدمت می کنند، به طوری که آنها به عنوان پس زمینه در مقایسه با دستگاه های دیگر مفید است. در غیر این صورت این معمولا یک فضای رنگ نهان، از آنجایی که آنها آگاهانه در طول فرآیند ویرایش عکس تعامل تنها به ندرت.

  • فضاهای کاری با برنامه های ویرایش تصویر و فرمت های فایل های مورد استفاده برای محدود کردن طیف وسیعی از رنگ ها را به یک پالت استاندارد. دو تا از فضای رایج ترین مورد استفاده در عکاسی دیجیتال عبارتند از: نرم افزار Adobe RGB 1998 و به sRGB IEC61966-2.1. برای مقایسه در عمق برای هر یک از این فضاهای رنگی، لطفا کانونی را در برابر نرم افزار Adobe RGB 1998 .


دستگاه ها و فضاهای کاری است که می تواند رنگ های شدید متوجه گفته می شود که "حیطه گسترده ای،" در حالی که این قضیه صادق است برای "حیطه تنگ" فضاهای رنگ.


فضاهای مرجع


فضای مرجع که در مقایسه قبلی نشان داده شده بود، چه بود؟ تقریبا تمام رنگ نرم افزار مدیریت امروز با استفاده از یک فضای مستقل از دستگاه توسط éclairage کمیسیون بین المللی د L '(CIE) در سال 1931 تعریف شده است. هدف از این فضا برای توصیف تمام رنگ های قابل رویت برای چشم انسان بر اساس پاسخ به طور متوسط ​​از مجموعه ای از افراد با مشکلات بینایی ندارد (به اصطلاح "رنگ استاندارد").


توجه: تقریبا تمام دستگاه های زیر مجموعه ای از رنگ های قابل رویت مشخص شده توسط CIE (از جمله صفحه نمایش دستگاه خود را)، و بنابراین هیچ نمایندگی از این فضا در یک مانیتور باید به عنوان کیفی گرفته و به شدت نادرست است.


فضای CIE رنگ قابل رویت است در اشکال مختلف مشترک بیان شده است: CIE XYZ (1931)، CIE L * A * B *، و u'v CIE L '(1976). هر کدام دارای رنگ های مشابه، با این حال آنها در چگونگی رنگ توزیع آنها بر روی یک فضای دو بعدی متفاوت است:



CIE xyz Color SpaceCIE XY

CIE L*a*b Color SpaceCIE A * B *

CIE u'v' Color SpaceCIE 'u'v


(تمام فضاهای رنگ نشان داده شده است درخشندگی 50٪ 2D مقاطع)


CIE XYZ در یک گراف مستقیم از سیگنال از هر یک از سه نوع سنسور رنگ در چشم انسان است. این نیز به عنوان X، Y و Z می گویندtristimulus توابع (که در سال 1931 ایجاد شد). با این حال، این نمایندگی اختصاص منطقه بیش از حد به سبزها - محدود بیشتر از تنوع رنگ ظاهری به یک منطقه کوچک است.


CIE L 'u'v برای xyzdistortion CIE اصلاح توزیع رنگ های تقریبا متناسب با تفاوت رنگ را احساس ایجاد شد. بنابراین یک منطقه است که دو برابر 'u'v بزرگ نیز به دو برابر تنوع رنگ ظاهر می شود - و آن را به مراتب مفید تر برای تجسم و مقایسه فضاهای رنگ متفاوت.


CIE L * A * B * remaps رنگ قابل مشاهده است به طوری که آنها را گسترش به طور مساوی بر روی دو محور - به راحتی پر کردن یک مربع است. هر محور در L * A * B * فضای رنگی نیز نشان دهنده مالکیت به سادگی قابل تشخیص است رنگ، قرمز، سبز و آبی و زرد، به عنوان شیفت (در تجسم 3D در آغاز از این آموزش استفاده می شود). این صفات را به L * A * B * فضای رنگی مفید برای ویرایش تصاویر دیجیتال، مانند فتوشاپ، GIMP، و غیره.



حذف ارسالي ويرايش ارسالي