پنج غذایی که خلق وخوی شما را بهبود می بخشد!

صفحه اصلی کارگروهها >> علمی -تخصصی علوم وصنایع غذایی  >> پنج غذایی که خلق وخوی شما را بهبود می بخشد!
کاربر حذف شده
11 سال پیش در تاریخ: دوشنبه, دي 25, 1391 11:48

همه ما دوره ای از احساس اضطراب ، تحریک پذیر و یا افسردگی را تجربه کرده ایم. با این حال ، بسیاری از چیزهایی که می تواند به تقویت روحیه شما کمک کند وجود دارد. غذاهایی که می خورید می تواند به طور مستقیم احساس شما را تحت تاثیر قرار دهد ، بنابراین به  بررسی این پنج غذامی پردازیم:

پنیر

اگر شما احساس اضطراب ، استرس و افسردگی می کنید ، دوزی از ویتامین های گروه
B می تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند. ویتامین های گروه B  برای عملکرد طبیعی مغز و خلق و خوی مهم هستند زیرا با افزایش تولید سروتونین به خصوص همراه با ویتامین B12 و B6 برای تنظیم خلق و خوی شما سودمند هستند.

برای مصرف ویتامین های گروه
B سعی کنید در وعده غذایی خود از پنیر بر روی نان تست سبوس دار استفاده نمایید به خصوص پنیر غنی شده با ویتامین B12 ، این یک انتخاب خوب برای گیاهخواران است که ممکن است در تلاش برای مصرف غذای توصیه شده خود هستند.

ماهی های روغنی

اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی های روغنی یافت می شوند و برای قلب خوب شناخته شده است. با این حال ، آنها به همان اندازه برای سلامتی مغز و خلق و خوی ما مفید است.در یک مطالعه که توسط محققان دانشکده پزشکی پیتسبورگ انجام شد دریافتند که شرکت کنندگانی که سطوح پایین تری از اسیدهای چرب امگا
3 در خون آنها وجود داشت به احتمال بیشتری به طور متوسط ​​افسرده بودند و چشم انداز منفی است.

به علاوه ، مطالعه دیگری نشان داده است به طور شگفت انگیز نرخ اختلال خلقی فصلی در کسانیکه در رژیم غذایی آنها ماهی های غنی از امگا 3 زیاد است وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال کمک به خود هستید سعی کنید خوردن دو وعده ماهی چرب در هفته و یا  حتی تا چهار وعده برای مردان را فراموش نکنید.

شکلات

بسیاری از مردم  برای رهایی خود از خلق و خوی بد ، به سهولت به شکلات پناه می برند که این می تواند در واقع هیچ چیز بدی نباشد. تحقیقات نشان داده است که شکلات حاوی بسیاری از مواد شیمیایی از جمله منیزیم وفنیل اتیل آمین است که می تواند آرامش بخش و لذت آور باشد.

برای تقویت بیشتر خلق وخوی ، سعی کنید از توت فرنگی آغشته به شکلات  به عنوان یک درمان سالم استفاده کنید. توت فرنگی  نه تنها یک منبع خوبی از ویتامین
C است ، که کمک می کند تا تولید اندورفین افزایش پیدا کند بلکه در بهبود  تولید فلاونوئیدها خلق مفید هستند.

موز

میزان قندهای طبیعی در موز بالا هست ،  که ازآن برای درمان سطوح انرژی پایین  استفاده می کنندکه می تواند به شما احساس خوبی دهد.وبا افزایش خلق و خوی شما می تواند یک لبخند بر روی صورت شما  قراردهد.

موز یک منبع بزرگ از تریپتوفان ، یک اسید آمینه ضروری است که با افزایش  سطح سروتونین ، کمک به تنظیم خلق و خوی شما می نماید. علاوه بر این ، موز غنی از منیزیم هست که می تواند به شما کمک کند برای استراحت و ویتامین
B6 ، که می تواند به از بین رفتن افسردگی کمک کند.

آجیل

گردو یک غذای کامل برای بهبود خلق و خوی است زیرا با ارائه ترکیبی شامل اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین
B6 و تریپتوفان سبب افزایش  خلق شما می شود. آجیل همچنین منبع خوبی از فولات (ویتامین B9) ، که کمبود آن به افسردگی ارتباط داده شده است.

همانطور که گردو به خوبی می تواند به عنوان  یک میان وعده در نظر گرفته شود ، یکی دیگر از مهره های خوب که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید آجیل برزیل است. آجیل برزیلی یک منبع بسیار غنی از سلنیوم معدنی می باشد ، تحقیقات نشان می دهد که فقط یک وعده آجیل برزیل در روز می تواند  اثرات مثبت خودرا به شما نشان دهد. همانطور که سطح پایین سلنیوم می تواند منجر به افسردگی ، تحریک پذیری و اضطراب شود ، یک  وعده آجیل در طول روزمی تواند بهترین راه برای تقویت روحیه سالم شما  باشد
.


 


ترجمه و ویرایش: مسعود حبیبی


حذف ارسالي ويرايش ارسالي