کارگروه
کودکان و مسائل مهم مربوط به برخورد با آنها
در این کارگروه به دنبال راه کارهای جدید حول محور کودکان و نحوه برخورد با آنها و انتقال اطلاعات هستم.از همه دعوت میشود مطالب مفید رو برای استفاده عموم درج نمایند.متشکرم
 

تأثیر شیر مادر بر عملکرد بینایی کودکان و نوزادان

صفحه اصلی کارگروهها >> کودکان و مسائل مهم مربوط به برخورد با آنها  >> تأثیر شیر مادر بر عملکرد بینایی کودکان و نوزادان
مهدی مقصودی
12 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, ارديبهشت 31, 1391 9:41

نعیمه منفرد و نیلوفر کارگر دو اپتومتریست مشهدی در مقاله ای که در کنگره ملی اپتومتری خراسان ارائه کردند، تأثیر شیر مادر بر عملکرد بینایی کودکان و نوزادان را بررسی کردند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن اپتومتری استان های خراسان، نعیمه منفرد گفت: اسیدهای چرب موجود در شیر مادر، برای تکامل مغز و سیستم بینایی نوزادان و کودکان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه؛ این تحقیق برروی نوزادان رسیده، زودرس و نارس انجام شده است افزود: در این تحقیق مشخص شد که در نوزادان زودرس به علت کم بودن اسیدهای چرب در شیر مادرشان، مشکلات بینایی بیشتری نسبت به نوزادان طبیعی به وجود می آید.


منفرد اعلام کرد: در این نوزادان نزدیک بینی که در علم پزشکی به آن مایوپی می گویند بیشترین شیوع را دارد و نوزادان قدرت دید اجسام دور را به صورت واضح وشفاف نخواهند داشت.
این اپتومتریست بر تغذیه نوزادان با شیر مادر تأکید کرد و ادامه داد: در مادرانی که توانایی شیردهی مناسب را ندارند باید از شیرهای خشک دارای اسید چرب بالا استفاده شود.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي